ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۸ اسفند

به گزارش پیوست، پیشنهاد مرکز پژوهش‌های مجلس مبنی بر دریافت عوارض ۵۰ درصدی از شرکت‌های ارائه دهنده تبلیغات ایرانی به گوگل و سایر سامانه‌های آنلاین خارجی فعال در حوزه تبلیغات مانند ریختن هیمه در آتش کسب وکارهای بازاریابی دیجیتالی بود. هنوز ساعتی از انتشار این خبر نگذشته بود که بسیاری از فعالان این حوزه در شبکه‌های اجتماعی با آن مخالفت کردند. مخالفت با این پیشنهاد فقط از سمت کسب‌وکارهای آنلاین و سرویس‌دهندگان خدمات آگهی‌های دیجیتال نبود؛ بلکه مدیران وزارت ارتباطات نیز که در این طرح به عنوان مجری انتخاب شده‌اند با این طرح مخالفت کردند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۸ اسفند

به گزارش پیوست، اخبار شیوع ویروس کرونا در ایران، همه چیز از جمله بازار موبایل و لوازم الکترونیکی را تحت تاثیر خود قرار داده است. حالا بازار موبایل کشور که در دو سال اخیر با مشکلاتی مانند اجرای رجیستری گوشی،‌ تحریم و نوسانات نرخ ارز روزهای پر از رکودی را پشت سر گذشته با یک چالش جدید دیگر روبه رو شده است؛ شیوع ویروس کرونا. برخی فروشندگان بازار موبایل اعلام می‌کنند که در شرایطی که در روزهای پایانی سال امیدوار به رونق گرفتن بازار خود بودند حالا این بازار راکدتر از گذشته شده؛ چرا که بسیاری از مردم به دلیل شیوع ویروس کرونا ترحیج می‌دهند در مکان‌های عمومی و مخصوصا فروشگاه‌ها و مراکز خرید ظاهر نشوند. از سوی دیگر واردکنندگان موبایل هم اعلام می‌کنند که به دلیل خسارت دیدن اقتصاد کشور چین به عنوان مبدا ویروس کرونا و البته یکی از قطب‌های بزرگ تولید گوشی آنها نیز در تامین گوشی‌های چینی بیشتر از گذشته با مشکل مواجه شده‌اند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۷ اسفند

به نوشته‌ی همکاران سیستم، بر اساس گزارش جدید منتشر شده توسط مرکز تحقیقاتی Canalys، سازمان‌ها در سراسر جهان طی سال ۲۰۱۹ میلادی برای در اختیار گرفتن قابلیت‌ها و خدمات رایانش ابری ۱۰۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری کردند که این رقم نسبت به میزان پرداخت هزینه از سوی آن‌ها در سال قبل ۳۷ درصد بیشتر بود. در این میان چندان جای تعجب نبود که طی سال ۲۰۱۹ میلادی یک‌سوم از تمام درآمد به دست آمده در بازار جهانی خدمات رایانش ابری را شرکت توسعه خدمات AWS آمازون از آن خود کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۷ اسفند

ثروتمندترین فرد جهان اعلام کرده که قصد دارد ۱۰ میلیارد دلار از ثروت خود را در راستای مقابله با تغییرات آب و هوایی در جهان خرج کند.
جف بزوس، مدیر شرکت آمازون که به عنوان ثروتمتندترین فرد جهان شناخته می‌شود، اعلام کرده که می‌خواهد ۱۰ میلیارد دلار از سرمایه خود را به منظور حفاظت از محیط زیست و مقابله با تغییرات آب و هوایی در جهان وقف و خرج کند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۷ اسفند

به نوشته‌ی دنیای‌ اقتصاد، با رشد اپلیکیشن‌های متنوع ویرایش فیلم و عکس، حالا دیگر اغلب افراد به راحتی از این اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند. با این حال اما همچنان اینفلوئنسرها و کاربران حرفه‌ای‌تر بدون آنکه جای دیگری بروند، در اپلیکیشن‌هایی مانند TikTok و اینستاگرام از ابزارها و فیلترهای آنها برای ویرایش استفاده می‌کنند. با این اوصاف در مواجهه با این موج جدید تولید محتوا، چه اتفاقی برای نرم‌افزارهای ویرایش عکس و فیلم قدیمی مانند فتوشاپ و پریمیر می‌افتد؟

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۷ اسفند

به نوشته‌ی روزنامه ایران، به‌تازگی شاهد حملات سایبری گسترده‌ای به شبکه ارتباطات زیرساخت کشور بودیم حمله‌ای که پهنای باند کشور را هدف قرار داد. به‌طوری که حمید فتاحی مدیر شرکت ارتباطات زیرساخت آن حمله را تاریخی دانست. در پی این اتفاق به سراغ کارشناسان حوزه امنیت سایبری و یکی از اعضای هیأت مدیره یکی از شرکت‌های آسیب دیده از این حملات رفتیم و نظر آنها را در زمینه این حملات و اینکه چه تبعاتی داشته است، جویا شدیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۷ اسفند

وزیر ارتباطات با اشاره به آمادگی این وزارتخانه برای برگزاری انتخابات مجلس، خاطرنشان کرد: حملاتی که طی دو هفته گذشته رخ داده، با قدرت دفاعی دفع شد و اثر زیادی روی کارکرد ما نداشته است.
محمدجواد آذری جهرمی آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز هیئت وزیران در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس در روز جمعه، تصریح کرد: در شرایط فعلی پاسخ فشار حداکثری، مشارکت حداکثری در انتخابات است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۷ اسفند

شرکت سامسونگ در نمایشگاه MENA Forum 2020 خود در کشور مالت جدیدترین نوآوری‎ها و پیشرفته‌ترین محصولات خود را به نمایش گذاشت که با رویکردی انسان محور و با هدف ساده‌تر کردن زندگی و حل مشکلات طراحی شده‌اند. منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا اکنون به یکی از بازارهای کلیدی و نقاط اصلی توسعه نوآوری‎های فناوری تبدل شده است و سری محصولات «عصر تجربه» سامسونگ هم می‎تواند فرصت‌هایی جدید در اختیار این منطقه قرار دهد.

ادامه مطلب