محبوب ترین ها
کسب‌وکار
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۴ بهمن

بر اساس گزارش مدیر عامل کمپانی تایوانی Foxconn، این کمپانی قصد دارد تولید تعدادی از محصولات کمپانی اپل را در نزدیکی نمایندگی رسمی این کمپانی در شیانجین و حتی برخی دیگر از محصولات را به نزدیکی کوپرتینو منتقل کند. این دو کارخانه قرار است محصولات اولیه تولید گوشی های هوشمند این کمپانی را در مرحله اولیه آماده سازی کنند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۳ بهمن

همان‌طور که می‌دانید شرکت Tag Heuer سازنده‌ی ساعت‌های لوکس هوشمند است که اولین ساعت هوشمندش را با نام Connected رونمایی کرده بود. شایان ذکر است، کمتر از دو سال از ساخت اولین ساعت لوکس جهان بر پایه‌ی Android Wear می‌گذرد. حال Tag Heuer درصدد است تا از مدل جدید ساعت‌های هوشمند خود پرده‌برداری کند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۳ بهمن

به گزارش Business Insider، شرکت Microsoft دور جدیدی از اخراج کارکنان را آغاز کرده است و درصدد اخراج ۷۰۰ نفر از کارمندان خود برآمده است. تعدیل نیروی مذکور در همان هفته‌ای که مایکروسافت گزارش مالی ۲۰۱۷ درآمد سه ماهه دوم خود را منتشر کرد، انجام می‌شود. شایان ذکر است، ۷۰۰ کارمندی که در هفته‌ی آینده اخراج می‌شوند بخشی از گروه ۲۸۵۰ نفری است که مایکروسافت سال گذشته قصد تعدیل آن‌ها را داشت.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۲ بهمن

Google همچنان در ویترین دنیای Internet قرار دارد. این به همان دلیلی است که تبلیغ‌دهندگان میلیاردها دلار صرف هزینه‌های راهکارهای تبلیغاتی بر روی این سرویس می‌کنند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۲ بهمن

اخیرا شرکت Google یکی از محصولات مرتبط با توسعه‌دهندگان Twitter با نام Fabric را از آن خود کرده است. همانطور که می‌دانید، Fabric به عنوان پلتفرم تلفن همراه ماژولار در سال ۲۰۱۴ توسط Twitter راه‌اندازی شد تا ابزارهای مختلفی را برای بهبود نرم‌افزارهای همراه در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده و جهت همگام‌سازی آسان‌تر اپلیکیشن‌های third party با Twitter به کمک توسعه‌دهندگان بیاید. البته این تلاش با موفقیت چندانی همراه نشد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۱ بهمن

شرکت جهانی رسانه‌ای و تولیدکننده‌ی مجموعه‌های تلویزیونی، Netflix در حال حاضر ۹۳/۸ میلیون مشترک دارد. رشد سریع‌ تعداد مشترکین این شرکت، برخلاف انتظارات تا ۷/۱ میلیون در سه ماهه‌‌ی پایانی ۲۰۱۶ بوده است. امروز در دهمین سالگرد راه‌اندازی این سرویس پخش زنده‌، Netflix به درآمد مطبوعات خود و همچنین محصول اصلی شرکت، DVDهای سفارشی پستی اشاره کرد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۱ بهمن

Toshiba قصد دارد تا چند کارخانه‌ی جدید تولید ریزتراشه‌های کامپیوتری را به صورت اختصاصی برای ساختن حافظه‌های فلش راه‌اندازی کند. به این منظور این شرکت در نظر دارد خود را با شرکت تولید محصولات نیمه رسانا برای موبایل و لپ‌تاپ پیوند زده و بخشی از سهام Western Digital را معامله نماید.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۳۰ دي

گزارش مالی IBM در ۳ ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۶ بیش از حد انتظار بود چراکه درآمد آن برای نوزدهمین سه ماهه متوالی سقوط می ‌کرد. شایان ذکر است، این شرکت درآمد خالص خود را ۴/۵ میلیارد دلار یا۴/۷۳ دلار برای هر سهم گزارش کرد. سود Non-GAAP آن نیز ۵/۰۱ دلار برای هر سهم به ازای درآمد ۲۱/۸ میلیارد دلاری بود که ۱/۳ درصد سالانه کاهش یافته بود.

ادامه مطلب