محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۷ دي

شرکت IBM به تازگی سرمایه‌گذاری‌های بسیاری بر روی ثبت‌ اختراعات شرکت‌های تکنولوژی مستقر در ایالات متحده آمریکا انجام داده است. در سال ۲۰۱۵، شرکت IBM بیش از ۷۳۵۵ ثبت اختراع انجام داده که از سال گذشته کمی بیشتر است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۶ دي

گزارش‌ها حاکی از آن است به تازگی شرکت Snap در بخش واقعیت افزوده سرمایه‌گذاری کرده و استارتاپ Cimagine Media را در معامله‌ای به ارزش ۳۰ تا ۴۰ میلیون دلار خریداری کرده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۶ دي

VMware، شرکت زیرمجموعه‌ی Dell، اقدام به خرید دارایی‌های استارتاپ ارائه دهنده‌ی OpenStack Software-defined Networking(SDN) با نام PLUMgrid، به منظور تقویت SDN و استراتژی container خود نمود. در پی این خرید، PLUMgrid تعطیل خواهد شد و تنها برخی کارمندان آن به مجموعه‌ی VMware ملحق خواهند شد. این توافق در روز جمعه‌ی گذشته صورت گرفته، اما رقم آن همچنان منتشر نشده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۶ دي

بازار بورس جای عجیبی است. Red Hat، شرکت پیش‌رو در زمینه‌ی ارائه‌ی سیستم‌عامل Enterprise، شاهد رشد ۱۸ درصدی سرانه‌ی درآمدی خود نسبت با سال گذشته بوده است، تا میزان آن به ۶۱۵ میلیون دلار برسد. Wall Street نیز رقمی در حدود ۶۱۸.۵ میلیون دلاری را برای این شرکت پیش‌بینی کرده بود. اما این سرانه‌ی درآمد در حالی رخ داده که بازار به آن واکنش منفی نشان داد و ارزش سهام آن به یک‌باره ۱۳.۹ درصد کاهش یافت.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۵ دي

TDK Corp با خرید شرکت Invensense Inc موافقت کرد. این معامله‌ را تامین‌کنندهگان حسگرهای Apple و دیگر سازندگان گوشی‌های هوشمند، در حدود ۱/۳ میلیارد دلار تخمین زده‌‌اند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۵ دي

Automile، استارتاپ مدیریت ناوگان خودرو، موفق شده است ۷.۵ میلیون دلار از صندوق‌های سرمایه‌گذاری SaaStr، Salesforce Ventures و Point Nine Capital جذب کند. این استارتاپ ارائه‌دهنده‌ی قطعه‌ای به مشریان است که با نصب آن بر روی هر خودرو، می‌تواند مقدار مسافت پیموده شده، تعداد سرویس‌ها و مسیریابی را ارائه نماید.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۴ دي

یکی از بزرگترین اپراتورهای تلفن همراه در روسیه به نام MegaFon در نظر دارد اکثریت سهام گروه خدمات اینترنتی Mail.ru Group روسیه را به دست آورد. این اطلاعیه پس از تشکیل جلسه‌ی هیئت مدیر‌ه‌ی MegaFon اعلام شده بود، اما هنوز نیاز به تایید سهامداران این گروه که در ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷، با هم دیدار خواهند کرد، می‌باشد.

ادامه مطلب