محبوب ترین ها
کسب‌وکار
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۴ دي

گوشی های هوشمند می توانند به یکی از محصولات محبوب در بازار تکنولوژی تبدیل شوند. مدیر کمپانی کره ای Konon Industries کانگ جئونگ سوک در مصاحبه ای عنوان کرد گوشی های هوشمند قابل انعطاف تا سال 2019 بیش از 20 درصد سهم بازار را به خود اختصاص خواهند داد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۳ دي

شرکت غول اینترنتی چینی Baidu قصد دارد سهام اولیه‌ی سرویس استریم ویدئویی خود با نام iQiyi.com را که می‌تواند حتی تا ۵ میلیارد دلار نیز قیمت‌گذاری گردد، عرضه کند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۳ دي

به تازگی مشکلاتی برای سرویس اشتراک خودروی Didi در چین پس از وضع قوانینی محدود کننده‌ رخ داده است. این محدودیت‌ها که شامل انتخاب رانندگانی خاص برای چنین سرویس‌هایی می‌گردد، شامل Uber نیز می‌شود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱ دي

Thundersoft، شرکت چینی طراح سیستم‌عامل پهپادها و دیگر وسایل هوشمند، خریدی انجام داده که این شرکت را بیش از پیش در مسیر ارائه‌ی تکنولوژی سامانه‌های هدایت خودرو قرار می‌دهد. طبق اخبار منتشر شده، این شرکت مبلغ ۶۸ میلیون دلار برای خرید شرکت Rightware پرداخت کرده است. Rightware شرکت فنلاندی است که توسعه‌دهنده‌ی رابط کاربری دستگاه‌های هوشمند متصل‌شده، با تمرکز بر روی وسایل نقلیه بوده است. محصول Kanzi شرکت Rightware هم‌اکنون در ۲۰ برند خودروسازی مختلف در حال استفاده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱ دي

شرط‌بندی بزرگ BlackBerry بر نرم‌افزار و خدمات امنیتی، به آرامی در حال پیشرفت است. این شرکت کاناداییِ تولیدکننده‌ی تجهیزات مخابراتی و تلفن‌های هوشمند سابق که به توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزار تبدیل شده، روز سه‌شنبه، سود سه ماهه‌ی سوم مالی خود را تنها یک درصد اعلام کرد. این در حالی است‌ که پیش‌بینی Wall Street، دو سنت زیان را نشان می‌دهد. با این حال، درآمد شرکت نیز در مقابل انتظارات ۳۳۲ میلیون دلاری، ۳۰۱ میلیون دلار برآورد شد و سهام BlackBerry در معاملات بازار بیش از ۲ درصد افزایش داشت.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱ دي

تولید کننده آمریکایی دستگاه های تلفن همراه Apple، قصد دارد تا کارخانه جدیدی در هند تاسیس کند. این خبر روز سه شنبه و از یکی از منابع نزدیک به وزیران دولت هند در وال استریت ژورنال منتشر شده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۸ آذر

اخیرا چند تن از مدیران ارشد Twitter این شبکه‌ی اجتماعی را که به دنبال گسترش پایگاه کاربران خود بوده است، ترک کردند. مدیر ارشد فناوری Twitter، آقایAdam Messinger که ۴ سال در این سمت بوده و ۵ سال با شرکت همراه بود، اعلام کرد، درصدد است شرکت را ترک کند. متعاقب آن، مدیر بخش محصولات Twitter، آقای Josh McFarland نیز از پیوستن به Greylock Partners خبر داد. ماه گذشته نیز، مدیر ارشد عملیات این شرکت Adam Bain از سمت خود کناره‌گیری کرد و در حال حاضر Twitter ، یک جفت دیگر از مدیران ارشد خود را نیز از دست داده است.

ادامه مطلب