محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۹ تير

بنا بر گزارشی که به تازگی منتشر شده است، هوآوی درآمد ۶۴.۸ میلیارد دلاری را در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ تجربه کرده که رشد ۱۳.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۶ تير

به گزارش زومیت، هواوی باوجود بحران‌‌های متعددی که از شیوع بیماری کرونا و همچنین تحریم‌های آمریکا تحمل می‌کند، افزایش درآمد را در نیمه اول سال ۲۰۲۰ تجربه کرد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۶ تير

به نوشته‌ی روزنامه ایران، چندی پیش بود که خبرهایی از منع فعالیت ۵۸ اپلیکیشن چینی در هندوستان به‌گوش رسید؛ خبری که غول‌های فناوری امریکایی را بیش ‌از پیش به بازار هند علاقه‌مند کرد. به‌نظر می‌رسد با توجه به تغییر موضع هندوستان و ممنوعیت فعالیت کمپانی‌های چینی در این کشور، شرکت‌های بزرگ فناوری امریکایی این فرصت را غنیمت شمرده‌اند تا سهم خود را از کیک اینترنت هندوستان افزایش دهند. در این راستا مدیرعامل گوگل بتازگی از سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در هندوستان به منظور سرعت بخشیدن به تحول دیجیتال در این کشور، توسعه اینترنت و همچنین تحقق اقتصاد دیجیتال خبر داده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۷ تير

به گزارش پیوست، اولین بار نیست که بازار موبایل کشور طی حداقل ۵ سال اخیر به دلیل نوسانات ارزی ومشکلات تحریم برای واردات این کالا با مشکلات جدی روبه‌رو می‌شود که در نهایت موجب افزایش قیمت گوشی موبایل در بازار می‌شود. اما حالا در جدیدترین اتفاق، به دنبال تصمیم دولت برای ممنوعیت واردات موبایل با قیمت بیش از ۳۰۰ یورو از روز گذشته و در کمتر از ۴۸ ساعت، قیمت گوشی‌های موبایل پرچمدار بازار و همچنین میان‌رده با افزایش سرسام‌آور روبه‌رو شده است. به طوری که قیمت گوشی آیفون پرو مکس نسخه ۲۵۶ گیگابایتی در یکی از فروشگاه‌های اینترنتی از ۳۵ به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته، یا قیمت آیفون ۱۱ از ۲۳ میلیون به ۳۰ میلیون تومان رسیده است. این افزایش قیمت در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ هم دیده می‌شود. برای نمونه سامسونگ S10 Lite تنها در ۲۴ ساعت گذشته از قیمت ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۱۶ میلیون تومان رسیده است. افزایش قیمت باورنکردنی در بازار موبایل کشور در حالی اتفاق می‌افتد که امروز صبح (۱۷ تیر)‌ مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه اداره کل مقررات صادرات و واردات، هنوز هیچ ابلاغیه‌ای به گمرکات سراسر کشور مبنی بر اعمال ممنوعیت واردات گوشی تلفن همراه به ارزش بالای ۳۰۰ یورو نداشته است، اعلام کرده که آنها کماکان منتظر اعلام نظر نهایی کمیته مشترک میان بانک مرکزی و وزارتخانه‌های صمت و ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۶ تير

به گزارش آی‌تی‌من، بر اساس تصمیم اتخاد شده در جلسه سهامداران شرکت سونی که جمعه گذشته برگزار شد، نام این شرکت به «گروه سونی» (Sony Group) تغییر می‌یابد. این تصمیم از آوریل سال آینده میلادی اجرایی خواهد شد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۶ تير

به گزارش دیجیاتو، اوبر سرویس تحویل آنلاین غذا Postmates را با خرید سهام آن به قیمت ۲.۶۵ میلیارد دلار تصاحب کرد. اوبر امیدوار است با خرید این شرکت با قدرت بیشتری در صحنه رقابت با DoorDash که غول سرویس‌های سفارش آنلاین غذا در آمریکا به شمار می‌رود ظاهر شود.

ادامه مطلب