محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۴ خرداد

به گزارش مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این برنامه با هدف ارتقای بازار و اهرمی کردن منابع دولت برای حمایت از شرکت های داخلی تنظیم شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۴ خرداد

به گزارش مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ایران با داشتن تقریباً ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر مرز آبی در شمال و جنوب کشور دارای ظرفیت‌های عظیمی در توسعه صنایع دریایی است که این مساله، نیاز به وجود یک بانک اطلاعاتی دقیق از شرایط محیطی دریاهای کشور را بیش از پیش نمایان کرده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۴ خرداد

طی حکمی سعید عسکری به عنوان «مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات سازمانی ایرانسل» معرفی شد.
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، دکتر سعید عسکری، طی حکمی از سوی دکتر بیژن عباسی مدیرعامل این شرکت، به عنوان «مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات سازمانی ایرانسل» منصوب شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۳ خرداد

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «نیکلاس مادورو» اعلام کرد که به کمک روسیه و شرکت هوآوی در سرتاسر این کشور اینترنت نسل چهارم راه‌اندازی می‌کند. وی همینطور اعلام کرد که کاراکاس در پی توسعه تکنولوژی ماهواره‌ای خود است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲ خرداد

به گزارش مهر به نقل از فیز، یک محقق ایرانی با همکاری محققان دانشگاه ایالتی واشنگتن و اوهایو روشی ارزان و ساده برای ساخت لنز صنعتی ابداع کرده‌اند که از هزینه‌های گزاف قالب‌گیری تولید این ابزارها می‌کاهد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲ خرداد

به گزارش ایلنا از مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری، این مرکز در نظر دارد، در راستای تحقق نامگذاری امسالِ مقام معظم رهبری در جهت رونق تولید، اطلاعات محصولات فاوایی داخلی (اعم از محصولات سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، سیستم‌عامل‌ها و میان‌افزارهای مورد استفاده در حوزه‌های سازمانی، افتایی و صنعتی) را که قابل رقابت و بکارگیری بجای محصولات خارجی هستند، جمع‌آوری کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲ خرداد

به گزارش مهر، انرژی خورشیدی منحصر به فردترین منبع انرژی تجدیدپذیر در جهان است و منبع اصلی تمامی انرژی‌های موجود در زمین به شمار می‌آید. این انرژی به صورت مستقیم و غیرمستقیم می‌تواند به اشکال دیگر انرژی تبدیل شود. با توجه به محدود بودن منابع سوخت‌های فسیلی و مشکلات ناشی از احتراق این سوخت‌ها مانند آلودگی روز افزون هوا، استفاده از فناوری‌های خورشیدی مورد توجه بسیاری از کشورها قرار گرفته و در حال حاضر کشورهای زیادی وجود دارند که به دنبال استفاده از نور خورشید برای تأمین انرژی خود هستند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲ خرداد

چند ماهی است که نام شبکه ملی اطلاعات با تاختن به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گره ‌خورده است در حالی‌ که به گفته معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی نسبت به دو سال قبل پیشرفت چشمگیری در لایه زیرساخت این شبکه داشته‌ایم که متولی آن همین وزارتخانه است.

ادامه مطلب