محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۵ مرداد

به گزارش ایرنا، شاید بتوان گفت تنها نهادی که پابه‌پای بهداشت و درمان کشور، بدون تعطیلی به کار خود ادامه داد کارمندان شرکت ملی پست بودند که با تمام محدودیت‌هایی که وجود داشت، اجازه ندادند ۱۷میلیون و ۸۰۰ هزار بسته پستی در مبدا بمانند و به مقصد نرسند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۵ مرداد

به گزارش دنیای اقتصاد، تعداد اشتراکات دستگاه به دستگاه، به ۶/ ۱میلیون اشتراك در سال ۱۳۹۸ رسیده است.
فناوری‎های دیجیتالی از آن دست پدیده‎های خوشایندی است که با ورود به صنایع مختلف همه آنها را متحول کرده و اخیرا با شیوع بیماری کرونا که زندگی شهروندان و دولت‎ها به چالش کشیده شده، فناوری‎های دیجیتالی بیش از هر زمان توانایی‎های خود را به رخ کشید تا پس از این بیشتر در کانون توجه دولت‎ها و سرمایه‎گذاران قرار بگیرد. البته بهره‎برداری از این فناوری‎ها از سال‎های گذشته آغاز شده بااین حال، با توسعه اینترنت موبایل در بین شهروندان که فرصتی برای توسعه کسب‎وکارهای نوپا شد، تحولات بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات بیش از گذشته نمود پیدا کرد؛ به‌طوری‌که در ایران ارتباطات ثابت در دوران افول و ارتباطات سیار در دوران اوج است. به عبارت دیگر، پهن‎باند سیار به اشباع رسیده و پهن‎باند ثابت کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین خدمات نوین در بخش فاوا همچون اینترنت اشیا در دوران آغازین خود هستند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۵ مرداد

سامانه یکپارچه مدیریت سهام و مجامع آنلاین شرکت داتین با هدف تسهیل مدیریت اطلاعات سهام و امور مربوط به سهام‌داران سازمان‌های بورسی راه‌اندازی شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۵ مرداد

به گزارش ایسنا، گروهی از محققان یکی از شرکت‌های‌ دانش‌بنیان با هدف تامین نیازهای صنعت مخابرات موفق به طراحی و ساخت انواع محصولات کاربردی در سیستم‌های الکترونیکی فرکانس بالا شده‌اند و به گفته آنها اگر این محصولات به تولید انبوه برسد بخش بزرگی از نیاز حوزه فناوری اطلاعات و مخابرات تامین می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۵ مرداد

به گزارش دیجیاتو، «محسن حاجی میرزایی» وزیر آموزش‌وپرورش از امکان اتصال تلویزیون‌های خانگی به شبکه شاد در به‌روزرسانی‌های آینده این پلتفرم خبر داد و اعلام کرد که مسئولان فنی آموزش و پرورش در حال اجرای این طرح با کمترین هزینه هستند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۵ مرداد

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه توسعه نسل ۵ ارتباطات (5G) مطابق با اهداف شبکه ملی اطلاعات است، گفت: این فناوری می تواند به افزایش ترافیک شبکه ملی و شکل گیری زیست بوم نوآورانه بیانجامد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۵ مرداد

وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت از الزام شرکت‌های تجاری به ثبت اطلاعات صورت‌های مالی حسابرسی‌شده آنها در سامانه جمع‌آوری اطلاعات صورت‌های مالی (جام) خبر داد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۴ مرداد

به گزارش ایسنا، به گفته رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بسته‌های اینترنتی یک ماهه تا سه ماهه جزو بسته‌های پر مخاطب هستند و ۸۰ درصد مردم از این نوع بسته‌ها استفاده می‌کنند، اما این بسته‌ها به یکباره از دسترس خارج شدند و اپراتورهای تلفن همراه هنوز آنها را برای خرید بازنگردانده‌اند.

ادامه مطلب