محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۳۱ تير

به گزارش پیوست، وزیر امور اقتصادی و دارایی هفته گذشته در دوازدهمین جلسه شورای راهبری فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت امور اقتصادی و دارایی از افتتاح ۳۳ پروژه اولویت‌دار این وزارتخانه برای توسعه دولت‌الکترونیکی و به نتیجه رسیدن این پروژه‌ها تا پایان سال جاری خبر داد؛ حال رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند این وزارتخانه می‌گوید که این تعداد پروژه از میان ۵۵ پروژه مطرح وزارت اقتصاد وابسته به سند اقتصاد دیجیتال انتخاب شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۳۰ تير

به گزارش مهر، مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات سازمان پژوهش‎های علمی و صنعتی ایران از متوقف شدن پروژه شبکه علمی کشور خبر داد و گفت: نوسانات ارز و عمل نکردن سرمایه‌گذار به تعهدات خود مانع ادامه راه شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۳۰ تير

به گزارش ایرنا، رییس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش گفت: مدرسه مجازی ایرانیان در بستر شبکه شاد از سال تحصیلی جدید برای دانش‌آموزان خارج از کشور راه‌اندازی می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۳۰ تير

به گزارش پیوست، موضوع توزیع کوپن الکترونیکی یا کارت الکترونیکی باز هم در دستور کار مجلس قرار گرفت و نمایندگان مجلس روز گذشته (۲۹ تیرماه) با یک فوریت طرح تامین کالای اساسی با استفاده از کالابرگ یا کارت الکترونیکی موافقت کردند. این چندین بار است که از زمان حذف کوپن در اوایل سال ۸۹ موضوع توزیع کوپن آن هم از نوع الکترونیکی آن در دستور کار دولت یا مجلس قرار می‌گیرد؛ طی یک دهه‌ای که از حذف توزیع کالابرگ در نظام اقتصادی کشور گذشته است هر از گاهی با سخت شدن شرایط اقتصادی و افزایش قیمت ارز موضوع توزیع کالاهای اساسی با کوپن یا کالابرگ الکترونیکی روی میز قرار می‌گیرد اینبار نیز نمایندگان مجلس با یک فوریت طرحی موافقت کردند که در آن تخصیص ارزیارانه‌ای برای تامین کالاهای اساسی از دستور کار دولت خارج شده و دیگر ارز با قیمت آزاد عرضه می‌شود اما دولت برای تامین کالاهای اساسی اقشار ضعیف و دهک‌های پایین جامعه کالابرگ یا کارت الکترونیکی در اختیار مردم می‌گذارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۳۰ تير

به گزارش ایرنا، عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: توسعه خدمات و شبکه‌های نسل آینده در کشور ضروری است در آینده بسیار نزدیک مراکز داده (دیتاسنتر) محلی شوند، بنابراین احداث حداقل یک مرکز داده در هر مرکز استان ظرف پنج سال آینده از واجبات مهاجرت به نسل جدید فناوری‌های ارتباطی است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۳۰ تير

رئیس پژوهشکده سامانه‌های ماهواره گفت: آزمون‌های محیطی سامانه‌ایزولاتور طراحی شده برای مدل پیش‌پروازی ماهواره پارس۱ در پژوهشکده سامانه‌های ماهواره پژوهشگاه فضایی ایران با موفقیت به انجام رسید.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۳۰ تير

دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه بازار اینترنت اشیا تا سال ۲۰۲۵ به ۵ تریلیون دلار می‌رسد، گفت: تسهیلاتی از سوی معاونت علمی به این دسته از شرکت‌ها اعطا می شود که این تسهیلات شامل وام ۲۰۰ میلیون تومان کم بهره است که می تواند به وام بلاعوض تبدیل شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۳۰ تير

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اپراتور‌های تلفن همراه فروش بسته‌های بلندمدت اینترنت خود را لغو و انتخاب مردم برای خرید این بسته‌ها را محدود کردند.

ادامه مطلب