محبوب ترین ها
نرم افزار
رضا رزمی۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۷ مرداد

اپل، به‌روزرسانی را برای بوت‌کمپ سیستم عامل یوسمیتی منتشر کرده است، که با این ‌به‌روزرسانی کاربران قادر خواهند بود که نسخه ۶۴ بیتی ویندوز ۱۰ را بر روی مک‌بوک‌ها و آی‌مک‌های خود نصب کنند.

برای انجام این کار بوت‌کمپ به فایل ایزو ویندوز ۱۰ نیاز دارد تا آن را روی حافظه نصب کند. باید فایل ایزو نسخه ۶۴ بیتی ویندوز ۱۰ را دریافت کنید و سپس نسبت به نصب آن اقدام کنید. مایکروسافت نسخه‌ ۶۴ بیتی ویندوز ۱۰ را در حال حاضر در قالب فایل ایزو روی دی‌و‌ی‌دی و فلش عرضه می‌کند.

ادامه مطلب
نرم افزار
مصطفی طبری۲۰:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۶ مرداد

تقریباً دو هفته پس از انتشار رسمی ویندوز 10، تعداد دفعاتی که این سیستم عامل بر روی کامپیوتر افراد مختلف نصب شده از 50 میلیون بار نیز فراتر رفته است.اگهرچه این پیشرفت نسبت به آمار خیلیه کننده 14 میلیون نصب تنها در 24 ساعت نخست کمی کند محسوب می شود، اما با افزایش تعداد دستگاه هایی که قادر به دریافت ویندوز 10 هستند، این رقم روز به روز بیشتر خواهد شد.
از همان روز نخست انتشار، این سیستم عامل در 190 کشور قابل دریافت بود اما استفاده از روش توزیع موجی ویندوز 10 باعث شده تا برخی دستگاه ها پیش از سایرین به این نسخه آپدیت شوند. براساس خبرهای منتشر شده، در هفته گذشته تعداد زیادی از دستگاه ها توانستند ویندوز 10 را دریافت کنند.

ادامه مطلب
نرم افزار
مصطفی طبری۲۳:۱۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۵ مرداد

به گزارش روییتر دو تن از کارمندان سابق موسسه امنیتی Kaspersky Labs واقع در شهر مسکوی روسیه، کارفرمایان قبلی خود را متهم کرده اند که با طراحی بدافزارهای مخصوصی، رقبای خودشان را فریب داده و باعث می شدند فایل های مهم و سالم کاربران علامت گذاری شده و یا در حالت قرنتینه قرار بگیرد. اگر این موضوع صحت داشته باشد کاسپرسکی از اعتماد کاربرانش سوء استفاده کرده است.
براساس خبرهای اخیر، Kaspersky بدافزاری را توسعه داده که درون فایل های مهم موجود در کامپیوتر کاربران، کدهای آلوده ای را قرار داده و علامت گذاری می شوند. سپس این فایل ها می توانند به اشتباه قرنتینه و یا حتی پاک شوند.

ادامه مطلب
نرم افزار
مصطفی طبری۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۳ مرداد

گوگل با کمپانی DexCom توافق همکاری را به امضا رساند که در نتیجه آن دستگاه هایی برای اندازه گیری پیوسته قندخون افراد تولید خواهد شد که به گفته این دو کمپانی، نسبت به نمونه های فعلی کوچکتر و مقرون بصرفه تر هستند.
به گفته اندرو کونادر، رییس تیم علوم زیستی گوگل، ما متعهدیم تا تکنولوژی های جدیدی را توسعه دهیم که مراقبت های پزشکی را از حالت واکنشی به بلادرنگ تبدیل کند. این همکاری گامی دیگر جهت برای افزایش گزینه های موجود برای سنجش قندخون افراد دیابتی برای پایش لحظه ای سلامتی شان، می باشد.

ادامه مطلب
نرم افزار
رضا رزمی۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۳ مرداد

مایکروسافت‌ تلاش‌های زیادی کرده است تا با اضافه کردن ویژگی‌ها و تغییرات ظاهری در نسخه تحت وب برنامه مدیریت ایمیل "Outlook"، این برنامه را برای کاربران جذاب‌تر، ساده‌تر و روان‌تر کند.

تمرکز بیش‌تر تیم مایکروسافت به بخش مدیریت ایمیل‌ها بوده، و تغییرات اعمال شده در نسخه تحت وب برنامه مدیریت ایمیل "Outlook"، بیش‌تر در این قسمت بوده است. "Sweep"، یکی از قابلیت‌های جدید اضافه شده است و به شما امکان مدیریت نامه‌های دریافتی توسط یک فرستنده خاص را می‌دهد. این قابلیت شبیه یک فیلتر هرزنامه عمل می‌کند و این امکان را به شما می‌دهد که تمام ایمیل‌های دریافتی از یک فرستنده خاص را برای چند روز نگه‌ دارید و یا فقط آخرین مورد را برای شما نگه دارد.

ادامه مطلب
نرم افزار
رضا رزمی۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۲ مرداد

اگر شما به وسیله اپلیکیشن اندروید و "iOS" فیس‌بوک به تازگی عکسی را آپلود کرده باشید، متوجه تغییرات در این قسمت و قابلیت‌های جدید آپلود عکس در اپلیکیشن فیس‌بوک شده‌اید.

شما وقتی عکس مورد نظر خود را آپلود می‌کنید امکان اضافه کردن تکست و استیکر بر روی عکس به شما داده می‌شود و همچنین می‌توانید برای عکس مورد نظر، فیلتر مورد علاقه خود را از میان فیلترهای موجود انتخاب کنید. فیس‌بوک با فراهم آوردن این قابلیت برای کاربران خود تلاش دارد که عکس‌های کاربران خود را جذاب‌تر کند.

ادامه مطلب
نرم افزار
مصطفی طبری۲۱:۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۱ مرداد

چند روز پس از انتشار رسمی ویندوز 10، مایکروسافت جایزه برنامه کشف باگ این سیستم عامل را افزایش داد تا آن را از نظر امنیت در سطح بالایی حفظ کند.
این شرکت مبلغ جایزه برنامه Bounty for Defense را دو برابر کرده و به 100 هزار دلار رساند. همچنین جایزه برنامه کشف باگ سرویس های آنلاین مایکروسافت که شامل نقص های موجود در هویت سنجی می شود، نیز دوبرابر شده است.
به گفته مایکروسافت این افزایش جایزه به درخواست جامعه محققین امنیتی صورت گرفته است. این کمپانی موضوع افزایش مبلغ جایزه را در کنفرانس امنیت فضای سایبری Black Hat که هفته گذشته در لاس وگاس برگزار شد، مطرح و اعلام کرد که این بخشی از برنامه های جدی مایکروسافت در زمینه امنیت می باشد.

ادامه مطلب
نرم افزار
مصطفی طبری۹:۳۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۱ مرداد

امروزه بیش‌تر کاربران ویندوز به ویندوز ۱۰ مهاجرت کردند، ویندوزی با امکانات جدید و محیط متفاوت و امن. امنیت همیشه مهم‌ترین موضوع در سیستم‌عامل‌ها بوده است. به گفته مایکروسافت ویندوز ۱۰ انقلابی در سیستم‌عامل ایجاد کرده است، و مسئله امنیت هم در آن مورد توجه بیش‌تری قرار گرفته است. مایکروسافت ادعا کرده است که ویندوز ۱۰ امن‌ترین سیستم‌عامل ویندوز این کمپانی است.

مهم‌ترین بهبود امنیتی ویندوز ۱۰، جایگزینی اینترنت اکسپلورر با یک مرورگر جدید به نام (Edge) است، زیرا اینترنت اکسپلورر دارای مشکلات زیادی شده است و به یک هدف برای سوءاستفاده توسط مجرمان برای حمله به کاربران ویندوز تبدیل شده بود.

مورد امنیتی دیگر در ویندوز ۱۰، پشتیبانی از انواع مختلف ورودی‌های بایومتریک است. این روش‌ها شامل اسکن عنبیه چشم، تشخیص چهره و اثر انگشت است. "Windows Hello"، در واقع پشتیبانی سیستم عامل از احراز هویت بایومتریک است که با استفاده از اسکن چهره، اثر انگشت، عنبیه چشم و غیره اقدام به بازکردن قفل ویندوز شما می‌کند و اجازه ورود می‌دهد. با استفاده از این تکنولوژی، شما دیگر نگران فراموشی رمز عبور و هک‌ شدن آن نیستید. با احراز هویت بایومتریک وارد سیستم خود شوید و نگران ورود افراد غریبه هم در دسترسی به سیستم‌عامل خود نباشید.

ادامه مطلب