محبوب ترین ها
نرم افزار
مصطفی طبری۲۱:۱۸ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۳ آبان

شرکت مخابراتی TalkTalk بطور رسمی تایید کرد که هکرها اطلاعات مشتریانش شامل نام، آدرس، تاریخ تولد، آدرس ایمیل، شماره تلفن و اطلاعات بانکی را به سرقت برده اند. این شرکت روز چهارشنبه مورد حمله هکرها قرار گرفته و اعلام کرده که تمامی مشتریانش می توانند قربانی این اقدام باشند.
پس از بررسی کارشناسان که دیروز صورت گرفت اعلام شد که حملات DdoS صورت گرفته قابل توجه بوده و احتمالاً تداوم خواهد داشت. اما تاک تاک مدعی است وب سایت این شرکت بار دیگر امن شده و قصد دارد با تمامی مشتریان تماس گرفته و این شرایط را به آنها توضیح دهد.

ادامه مطلب
نرم افزار
مصطفی طبری۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۲ مهر

عبارت آشنای "گوگلش کن" را حتماً شنیده اید، عبارتی که ما را فوراً به یاد موتور جستجوی گوگل می اندازد. اما آیا تاکنون فکر کرده اید چه تعداد جستجو و به چه صورتی انجام می شوند؟
آمیت سینگال نایب رییس موتور جستجوی گوگل در کنفرانس Code/Mobile اعلام کرد این موتور جستجو ماهیانه میزبان 100 میلیارد جستجو می باشد. به علاوه، بیش از نیمی از این جستجوها از طریق دستگاه های همراه صورت می گیرند. این دستگاه ها شامل موارد مجهز به صفحه نمایش بزرگتر از 6 اینچ نظیر تبلت ها نمی شود.
به لطف فناوری تشخیص صدا و ویژگی هایی نظیر Google Now اکنون نحوه انجام جستجوها به کاربر و توانمندی های دستگاه مورد استفاده اش بستگی دارد. شما می توانید از جستجوی متنی و مرسوم استفاده کنید و یا از طریق ارتباط کلامی با گوشی هوشمندتان، اطلاعات مورد نظر را بدست آورید.

ادامه مطلب
نرم افزار
الناز فرجی۱۹:۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۸ مهر

هنوز مردم درباره ی تصویر استیو جابز در فیلم جدیدش که زندگیش را شرح میدهد در جوش و خروش اند . در چیزی که نشان داده شد ، کمی مثبت بود . ABC به ویدئویی دست یاقت و تصویر جابز در آن گرم تر و بهتر از پیش نمایش فیلم و چیزی که تلاش میکردند بنمایانند بود.
اپل در روز دوشنبه این ویدئو را به کارمندانش نشان داد . در چهارم سالگرد مرگ او . طبق گفته های ABC . این کلیپ جابز را نشان میدهد که قبل از بیرون آمدن اولین آی فون با کارمندانش حرف میزند . بنیان گذاز اپل به کارمندانش میگوید که کارگران فروشگاه های خرده فروشی را بغل کنند . بعدا در این ویدئو ، جابز در باره ی این بیتلز ها را تحسین میکند گفت و درباره ی جین پاره شده اش به کارمندان توضیح داد .
این کلیپ که رئیس کنونی تیم کوک، طراح ، جونی ایو و رئیس بخش نرم افزار اسکات فرتسال را هم در بین مخاطبان نشان میدهد، قطعا تلاش دارد تا چهره ی انسانی جابز را در بین این تصاویر منفی نشان دهد . پرخاشگرانه ترین و منفی ترین برداشت متعلق به مستند جدید استیو جابز : مردی در ماشین است . یک فیلم جدا که زمان زیادی را صرف نشان دادن رفتارش با استیو وزنیاک و دخترش لیزا میکند .

ادامه مطلب
نرم افزار
الناز فرجی۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۰ مهر

الگوریتم به صورت خودکار همینطور که شرایط فیزیکی و رفتاری بیمار تغییر میکند، عضو مصنوعی را هماهنگ میکند . پاهایی مصنوعی با نیرو کمی مانند ماشین های بزرگ اند ، قطعات عالی مهندسی اما نیاز به متخصصین دارند تا بتوانند آنها را در اوج کار داشته باشند . میتواند یک ضرورت گران و وقت گیر باشند بنابراین مهدسان بیوشیمی در دانشگاه ایالت کارولینای شمالی و دانشگاه کارولینای شمالی در چاپل هیل الگوریتمی را طراحی میکنند که به صورت خودکار به اعضای مصنوعی در حال قدم زدن نیرو میبخشند . یک عضو مصنوعی نیرو گرفته به سادگی پوشیده نمیشود . باید مانند یک کفش سفارشی با عضو هماهنگ شود و با ویژگی های فیزیکی جور دربیاید ، مانند اندازه و نیرو و رفتار بیمار . به طور طبیعی این کار نیازمند سرویس متخصصان عضو مصنوعی است تا هماهنگ های لازم را انجام دهند . این یک پروسه ی کند و گران است که باید اغلب تکرار شود چون شرایط بیمار به خاطر عادت کردن به عضو یا تغییرات وزنی عوض میشود .

ادامه مطلب
نرم افزار
مصطفی طبری۶:۳۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲ مهر

موزیلا Firefox 41 را برای کاربران دسکتاپ و اندروید منتشر کرد و ادعا می کند نخستین مرورگری است که از یک پیام رسان(ابزار چت) داخلی بهره می برد.
این ویژگی البته فقط در نسخه دسکتاپ کار می کند اما به شما اجازه می دهد بر روی ویندوز، مک یا حتی لینوکس بر روی یک تماس ویدیویی Hello، چت کنید. از آنجایی که قابلیت Hello براساس WebRTC طراحی شده شما می توانید با کاربران کروم یا اپرا به این شرط که از این قابلیت پشتیبانی کنند، چت کنید.
استفاده از ابزار چت فایرفاکس(که با همکاری Telefonica طراحی شده) به جای برنامه های مستقلی مانند اسکایپ در شرایطی مانند سفر یا وقتی در یک کافی نت هستید، راحت تر خواهد بود.

ادامه مطلب
نرم افزار
مصطفی طبری۹:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۷ شهريور

بالاخره روزی که همه منتظرش بدند فرا رسید و اپل iOS 9 را بصورت عمومی منتشر کرد. پس از ماه ها انتشار نسخه های بتا، اپل سرانجام جدیدترین نسخه از سیستم عامل موبایل خودش را در روز چهارشنبه عرضه کرد. اگرچه بسیاری از کاربران در لحظات نخستین با پیغام های خطا و مشکلات مختلف در زمینه دریافت آپدیت مواجه شدند، اما بنظر می رسد بسیاری از این مشکلات در ساعات اولیه انتشار آپدیت برطرف شدند.
آسان ترین شیوه برای آپدیت کردن آیفون، آیپد و آیپاد تاچ خود به iOS 9 مراجعه به Settings > General > Software Update و دانلود آن بصورت OTA می باشد. باید توجه کنید که برای دریافت آپدیت حتماً از طریق وای فای اقدام کنید، چرا که حجم این آپدیت بسیار بالا می باشد.
اما روش دیگر این است که دیوایس iOS خود را از طریق برنامه آیتونز به کامپیوتر یا مک متصل کنید.

ادامه مطلب
نرم افزار
مصطفی طبری۶:۳۱ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۷ شهريور

آپدیت جدید iOS 9 امروز منتشر شد و این خبر خوبی برای کاربران آیفون و آیپد که به دنبال نسخه جدید سیستم عامل اپل هستند می باشد.
اما برخی از کاربران در نصب این آپدیت جدید با مشکل مواجه شدند. در حال حاضر پیغام خطای "Software Update Failed" در میانه راه دانلود این آپدیت برای برخی از کاربران نمایش داده شده و سیستم عامل دستگاه آنها را به iOS 8 بازمی گرداند. در این مطلب می خواهیم چند نکته ساده را به شما آموزش دهیم تا اگر با این مشکل مواجه شدید، آنها را به کار ببرید.
بطور کلی دو راه برای گذر از پیغام مذکور در هنگام دریافت آپدیت iOS 9 وجود دارد.
نخستین راه تلاش مجدد است. سرورهای اپل معمولاً در این لحظات تحت شدیدترین فشارها قرار می گیرند و میلیون کاربر آیفون و آیپد در سراسر جهان مشغول دانلود این آپدیت هستند.

ادامه مطلب
نرم افزار
مصطفی طبری۶:۱ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۶ شهريور

در طی سال ها، کاربران فیسبوک هر کدام اظهارنظرهای متفاوتی را در مورد بخش های جدید فیسبوک شامل News Feed، حریم خصوصی و نوتیفیکیشن های تمام نشدنی FarmVille داشته اند، اما همه ی آنها بطور مشترک اعتقاد داشتند این شبکه اجتماعی باید از دکمه dislike برخوردار باشد.
این قابلیت یکی از بایدها برای شبکه ای اجتماعی مانند فیسبوک محسوب می شود، چرا که به کاربران این امکان را می دهد تا نسبت با مطالب و اخبار نامناسب واکنش نشان دهند. در جریان یک پرسش و پاسخ که در روز سه شنبه با زاکربرگ صورت گرفت، وی سرانجام اعلام کرد که این قابلیت در حال توسعه می باشد.
براساس گفته CNBC، زاکربرگ در این رابطه گفت "بسیاری از مردم در مورد دکمه ای تحت عنوان dislike بحث کرده اند و در طی سال های گذشته هزاران نفر خواستار وجود آن در فیسبوک بوده اند. اما امروز خوشحالم که بالاخره می توانم به کاربران این نوید را بدهم که این دکمه در حال توسعه بوده و در آینده ای نزدیک می توانیم نسخه از آزمایشی از آن را شاهد باشیم.

ادامه مطلب