محبوب ترین ها
نرم افزار
سارا محمد علیئی۱۱:۸ - ۱۳۹۵ جمعه ۱۰ ارديبهشت

طبق گزارش یکی از کمپانی های روسی ، گوگل قصد خرید تلگرام ازدوروف( موسس پیام رسان تلگرام ) را به قیمت یک میلیارد دلار دارد.
مشکلات و چشم انداز
این خبر به نقل از منابع نزدیک به دورف و تعدادی از سرمایه گذاران تجاری او منتشر شده است. گوگل با این کار قصد تغییرات تلگرام را ندارد بلکه به نظر آن، خرید این پیام رسان محبوب برای آینده او مفید است.

ادامه مطلب
نرم افزار
سارا محمد علیئی۲۱:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۷ ارديبهشت

بر طبق یادداشت روز نامه الکترونیکی وال استریت ژورنال به گزارش ایتارتاس در تاریخ 26 آپریل مدیرعامل فیس بوک می گوید؛ این برنامه جایگزین نرم افزار اشتراک گذاری عکس و فیلم که در بهار 2012 انتشار یافت نبوده، بلکه باعث استفاده بیشتر و کاربردی تر شدن این برنامه خواهد شد.
این منبع عنوان کرد، گروهی از کارشناسان فیسبوک در لندن در حال کار برروی این پروژه می باشند.از جمله ویژگی های این برنامه افزودن گزینه پخش ویدیویی برای کاربران است.

ادامه مطلب
نرم افزار
سارا محمد علیئی۱۷:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲ ارديبهشت

گوگل در لیست وبسایت های بدون ایمنی یا همان Unsafe Browsing قرار گرفت. کارشناسان معتقدند این بار دوم است که گوگل با مشکلات حفاظتی روبرو شده است.

واشنگتن پست می نویسد: در تاریخ 19 آپریل 2016 یکی از کاربران شبکه اجتماعی Reddit در هنگام کار با موتور جستجوی گوگل با پیغام خطا در مرورگر امنیتی خود ( این سایت دارای محتوای خطرناک یا ممنوع است ) روبرو شده است.
به گفته کارشناسان این رخداد برای دومین بار، امنیت و قابل اطمینان بودن این سایت را زیر سوال می برد. در پورتال اسامی سایت های غیر مطمئن که ورود کاربران به آنها توصیه نمی شود نام سایتی مربوط به یک کمپانی بزرگ به نام Tumblr.comنیز دیده می شود.

ادامه مطلب
نرم افزار
سارا محمد علیئی۳:۲۵ - ۱۳۹۵ جمعه ۲۷ فروردين

ترجمه شده توسط نویسنده
متخصصان دکتر وب چند نمونه از ویروس های مخرب از دسته تروجان های backdoor را شناسایی کردند. ویروس با ارسال کد مخرب به سیستم مقصد آن را از راه دور کنترل می کند.
از مجرم – به قربانی
این تروجان ها در قالب برنامه هایی با عنوان:
Linux.BackDoor.Xudp.1
Linux.BackDoor.Xudp.2
ELF-files و همچنین Linux.Downloader.77 می باشد و هدف آن حمله و بدست گرفتن شبکه هایی عظیم با ارسال UDP فایل از راه دور می باشد.

ادامه مطلب
نرم افزار
رضا رزمی۱۹:۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۹ آبان

اپرا از به‌روزرسانی مرورگرهای اپرا و اپرا مینی خبر داده است و در این به‌روزرسانی شما شاهد تغییراتی خواهید بود.
مهم‌ترین قابلیتی که در این نسخه از مرورگرها شاهد خواهید بود، فشرده‌سازی ویدیو‌ها خواهد بود. این قابلیت ویدیو‌ها را برای شما در هنگام مرور وب‌سایت‌ها فشرده می‌کند که این موضوع مصرف دیتای شما را کاهش می‌دهد. برای فعال‌سازی این قابلیت، وارد تنظیمات این مرورگر شوید، بر روی گزینه "Data savings" کلیک کنید و سپس تیک کنار گزینه "Video compression" را بزنید.

ادامه مطلب
نرم افزار
مصطفی طبری۱۸:۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۰ آبان

این برنامه با چند سرویس/پرتوکل چت نظیر Jabber، IRC، Google Talk، Facebook Chat، Twitter و Yahoo پشتیبانی می کند اما شاید برجسته ترین ویژگی این پیام رسان ویژگی های امنیتی و حریم خصوصی آن باشد.
این نرم افزار از پروتکل OTR به منظور رمزنگاری پیام های شما بهره می برد. در این شیوه از چند کامپیوتر داوطلب شبکه شده به منظور ایجاد امنیت و ناشناس ماندن شما بهره گرفته می شود. در این نرم افزار حتی تاریخچه گفتگوها نیز بصورت پیش فرض غیرفعال می باشد. به گفته کیت کرائوس مدیر سیاست های عمومی این شرکت، تمامی پیام ها و عملکرد شما در این نرم افزار از چشم افراد دیگر پنهان می مانند؛ چه این افراد سازمان های حکومتی یک کشور دیگر باشند و یا یک کمپانی که سعی می کند به شما یک جفت چکمه بفروشد، اطلاعات شما پنهان خواهند ماند.
این پیام رسان مخاطبین شما را از سرویس هایی که استفاده می کنید واردسازی می کند و بنابراین نیازی به واردسازی مجدد پس از نصب ویندوز، لینوکس یا مکینتاش نخواهید داشت.

ادامه مطلب
نرم افزار
مصطفی طبری۱۹:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۷ آبان

دوست دارید یک کامپیوتر با ابعادی کوچکتر از یک نوار کاست داشته باشید؟ از ویندوز 10 خوشتان آمده اما حاضر به پرداخت هزینه اش نیستید؟ کامپیوتر دسکتاپی InFocus Kangaroo انتخاب ایده آل برای شماست!
این مینی دسکتاپ با یک اشتراک از ویندوز 10 و با قیمت تنها 99 دلار عرضه می شود. بدین ترتیب شما حتی با 20 دلار هزینه کمتر نسبت به خرید ویندوز 10 می توانید یک کامپیوتر مجهز به این نسخه از ویندوز را داشته باشید. جالب تر اینکه Kangaroo تنها 200 گرم وزن داشته و ابعاد آن 5 x 7.6 x 1.2 سانتی متر است.
البته طبیعتاً نباید انتظار عملکرد خیلی بالایی از این کامپیوتر کوچک داشته باشید. در InFocus Kangaroo یک پردازنده Cherrytrail Atom x5 اینتل با سرعت 1.4 گیگاهرتز قرار گرفته تا برای انجام امور ابتدایی مانند مرور وب و پردازش متن عملکرد مناسبی را ارائه دهد.

ادامه مطلب
نرم افزار
رضا رزمی۶:۳۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۶ آبان

نرم‌افزار "IObit Malware Fighter"، نرم‌افزاری بسیار کاربردی برای از بین بردن بدافزارها، نرم‌افزارهای جاسوسی مختلف، ابزارهای تبلیغاتی مزاحم، تروجان‌ها، کی‌لاگر، ربات‌ها، کرم‌ها، و ... است. این برنامه بدون این‌که کوچکترین اختلالی در سیستم‌ شما ایجاد کند، فایل‌ها و برنامه‌های مخرب را در سیستم شما از بین می‌برد. استفاده از نرم‌افزار "IObit Malware Fighter"، به هیچ عنوان سرعت سیستم شما را کند نمی‌کند.

این برنامه سه روش برای اسکن سیستم شما برای از بین بردن فایل‌ها و برنامه‌های مخرب دارد، اسکن سفارشی، اسکن هوشمند و اسکن کامل.

ادامه مطلب