محبوب ترین ها
نرم افزار
سارا محمد علیئی۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۷ خرداد

کمپانی گوگل با ساخت سیستم یادگیری ماشین توانست اولین قطعه ملودی را بدون دخالت انسان تولید کرد این قطعه در جشنواره Moogfest نواخته شد.
تیم پروژه هوش مصنوعی مگنتا نام دارد که متشکل از دو تیم Brain و TensorFlow AI شرکت گوگل است متن این موسیقی 90 ثانیه است و تنها از 4 نت ساخته موسیقی برای پیانوساخته شده است.

ادامه مطلب
نرم افزار
سارا محمد علیئی۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۶ خرداد

با حذف امکان انتخابی بودن ارتقا به ویندوز 10 مایکروسافت، قصد دارد کاربران را به آپدیت اجباری این نسخه مجبور سازد در نتیجه دستگاه هایی با ویندوز 7 و 8.1 دائما پیغام بروزرسانی را دریافت می کنند.
در حاضر کاربران ویندوز های 7 و 8.1 با دریافت پیغام در پنجره ای با مضمون تمایل برای بروزرسانی ویندوز مواجه می شوند که حتی کلیک بر روی گزینه ضربدر این پنجره ، به عنوان تمایل تلقی شده و شروع به آپدیت ویندوز خواهد کرد .می توان گفت بهروزرسانی اجباری به طور اشتباهی یا تصادفی مایکروسافت کاری غیر معمول و کمی دور از ذهن از مایکروسافت است.

ادامه مطلب
نرم افزار
سارا محمد علیئی۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۱۵ خرداد

مایکروسافت و Hi-Tech.Mail.Ru مسابقه ای مشترک برای بهترین سلفی تابستان برگزار کرده اند. هر فردی می تواند در این مسابقه شرکت کند، کاربران باید عکس های خلاقانه و نوآورانه خود را برای این سایت ارسال کنند برنده این مسابقه یک گوشی Lumia 550 مایکروسافت را دریافت خواهد کرد!
برای ورود به رقابت شما نیاز به ایجاد ثبت یک سلفی جالب با موضوع تابستان هستید سپس باید عکس را در وب سایت Hi-Tech.Mail.Ru با موضوع سلفی تابستان با عینک آفتابی آپلود کنید البته قبل از آن نیاز است قوانین سایت را مطالعه کنید.

ادامه مطلب
نرم افزار
سید سجاد احمدی۴:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۱۵ خرداد

سال هاست که محصولات nexus با همان نسخه اندرویدی که روی سایر device ها قرار دارد عرضه می شوند. اما نشانه ها حاکی از آن است که در محصولات آینده شاهد امکانات و تغییرات جدیدی هستیم. مدیر عامل گوگل “sndar pichai”
به مهمانان "کنفرانسِ کٌد" گفت؛ گوگل امکانات اختصاری برای nexus قرار خواهد داد. شرکت همچنین برای طراحی ظاهری محصولات آینده اهمیت بیشتری قائل خواهد شد.
اگرچه هنوز هم شرکت های واسطه ای قرار است سخت افزار را بسازند اما شایعات نشان دهنده این است که گوگل می خواهد نرم افزار محصولش را متفاوت با سایر دستگاه های اندرویدی دیگر بسازد.
لینک ویدئوی مربوط به این کنفرانس را می توانید در زیر ببینید, گفتگوها در مورد nexus از ساعت 20:24 شروع می شوند.

ادامه مطلب
نرم افزار
سید سجاد احمدی۲:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۱۵ خرداد

Microsoft اطلاعاتی در مورد آینه جادویی خود منتشر کرد از جمله این موارد می توان به چگونگی شخصی سازی محصول برای کاربر اشاره کرد.
ایده ی یک آینه هوشمند مدت هاست وجود داشته است, اما تاکنون هیچ کدام از آن ها به یک واقعیت و محصول فیزیکی مبدل نشدند. این شرکت بالاخره در یک کنفرانس مطبوعاتی به این محصول پرداخت. microsoft تمام حقه ها و ایده های پشت ساخت آینه جادویی رو برملا کرد آنقدر که اگر کسی فنی باشد حتی میتواند برای خودش یکی از این دستگاه ها بسازد.

ادامه مطلب
نرم افزار
نيلوفر كل واخي۱۶:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۸ خرداد

عصر طلایی رمز عبور در حال به پایان رسیدن است.
این تغییر زمانی آغاز شد که وب سایت ها شروع به رتبه بندی رمز عبورهایی که ما آنها را ایجاد می کردیم، پرداختند، و سعی داشتند تا از ما درخواست کنند که تعدادی حروف بزرگ و نمادها را به رمز عبور خود اضافه کنیم تا حالت این رمز عبور را از ضعیف به قوی تغییر دهیم.
کاربران برخی از وب سایت هایی که از بلندپروازی بیشتری برخوردارند، نیاز داشتند تا رمز عبور آنها شامل یک عدد، یک حرف بزرگ و حروف کوچک باشد. طبق اطلاعات درج شده در وبلاگ تیم مایکروسافت، در حال حاضر مایکروسافت استفاده از برخی رمزعبورهای به خصوص را ممنوع کرده است.
رمزعبورهایی که در بین خدمات مایکروسافت ممنوع شده اند ( از جمله outlook ، Skype، Xbox و...) از میان "فهرست بدترین رمز عبورهای" سالیانه به وسیله ی SplashData تعیین شدند. این رمز عبورها شامل "12345" و کلمه ی"رمز عبور" بودند که در بالای این فهرست قرار داشتند و در کنار آنها کلمات محبوب ”qwerty” و کلمه ی مورد استفاده ی تازه واردها یعنی ”starwars” قرار داشتند.

ادامه مطلب
نرم افزار
رضا رزمی۸:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۸ خرداد

مرورگر اپرا، نسبت به مرورگرهای گوگل‌کروم و فایرفاکس موفق به جذب کاربران برای استفاده از این مرورگر برای وب‌گردی نشده است. شرکت سازنده این مرورگر، در آخرین نسخه آن قابلیتی را به مرورگر اپرا اضافه کرد، و ادعا کرده است که این قابلیت باعث صرفه‌جویی ۵۰ درصدی مصرف باتری لپ‌تاپ شما می‌شود.

این قابلیت جدید که مرورگر اپرا قرار گرفته است، Power Saving نام دارد. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد میزان باتری کمتری را برای وب‌گردی بیشتر با استفاده از مرورگر اپرا در لپ‌تاپ خود، مصرف کنند.

شرکت اپرا با اقدام فعالیت‌هایی چون کاهش فعالیت‌های تب‌های پس‌زمینه، بهینه‌سازی فرکانس بازطراحی صفحات و بهبود پخش ویدیوها در نسخه جدید مرورگرش، باعث کاهش مصرف باتری در لپ‌تاپ شد. علاوه بر این، روش جدیدی که برای مدیریت حافظه در این مرورگر در نظر گرفته شده، به صرفه جویی در مصرف انرژی کمک خواهد کرد. در مرورگر اپرا با فعالسازی این قابلیت جدید، در پخش ویدیو‌ها هم مصرف باتری کمتر می‌شود.

این قابلیت جدید در مرورگر اپرا، در کنار اقداماتی که برای بلاک کردن تبلیغات در این مرورگر انجام شده است، باعث مصرف کم حافظه مصرفی این مرورگر می‌شوند و همین عامل باعث کاهش ۵۰ درصدی میزان مصرف باتری لپ‌تاپ خواهد شد.

قابلیت جدید ارائه شده در مرورگر اپرا، در نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان به این شکل نشان داده شده است که زمانی که لپ‌تاپ شما به برق وصل نیست، یک آیکون باتری در بالا سمت راست مرورگر خواهید دید، که با فعال کردن آن می‌توانید در مصرف باتری لپ‌تاب خود صرفه‌جویی کنید.

ادامه مطلب
نرم افزار
الناز فرجی۱:۳۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۷ خرداد

پست های توئیتر در حال تجربه ی بزرگترین تغییر قرن هستند . بیشتر تغییرات مانند نشمردن عکس ها و شمردن حروف خیلی جالب هستند . با این حال یک تغییر وجود دارد که توئیتر را گیج کننده کرده است : @ و ذکر نام ها
at mentions یا @mentions زمانی است که شما میخواهید چیزی توئیت کنید . مانند @williamshatner . چون توئیتر فکر میکند که شروع شدن توئیت ها با نام مانند پاسخ به دارنده ی نام است ، آنها در جریان فالور های شما مخفی شده اند مگر اینکه فالور هر دوی شما را فالو کند . کاربران هوشمند توئیتر مدتی چنین قانونی را با چنین توئیت هایی دور زده اند .
" @williamshatner در یک تبلیغات دیگر ایفای نقش میکند . " ( من معمولا این نام را اضافه میکنم : " @williamshatner جالب ... " )

ادامه مطلب
کاربران می خوانند