محبوب ترین ها
نرم افزار
مصطفی طبری۶:۳۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۱ مرداد

همه می دانیم که Cyanogen محبوب ترین رام های اندرویدی را منتشر می کند، اما بنظر می رسد جایگاه این شرکت دیگر از یک توسعه دهنده ثالث رام های کاستوم هم فراتر رفته است. به گفته ادنان بگوویچ، یکی از افراد این مجموعه، تعداد کاربران سیانوژن اکنون از مجموع کاربران دو پلتفرم ویندوز فون و بلک بری هم بیشتر می باشد.
50 میلیون کاربر رقم کمی محسوب نمی شود، خصوصاً اینکه Cyanogen(و CyanogenMod) حتی یک پلتفرم مجزا هم نبوده و صرفاً یک نسخه سفارشی شده از اندروید می باشد.
براساس گزارش موسسه تحقیقاتی IDC، سهم ویندوز فون از بازار(در سراسر جهان) تا چهارماهه نخست سال جاری میلادی، 2.7 درصد است. سهم بلک بری نیز در حدود 0.3 درصد کاهش پیدا کرده و هر دو پلتفرم باتوجه به روند نزولی سهمشان، حال و روز خوبی ندارند.
باتوجه به آمارهای IDC، سهم سیانوژن به تنهایی در حدود 3 درصد است که واقعاً خیره کننده بوده و بعید بنظر می رسد به این زودی روند نزولی پیدا کند!

ادامه مطلب
نرم افزار
مصطفی طبری۲۳:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۹ مرداد

کاربران فایرفاکس دست از هر کاری که دارید بکشید و سریع مرورگر خودتان را آپدیت کنید!
براساس پستی که روز پنجشنبه موزیلا در بلاگش منتشر کرد، یک باگ امنیتی در روز چهارشنبه کشف شد که احتمالاً می تواند فایل های شما را جستجو کرده و آنها را در یک سرور در کشور اکراین، آپلود کند. این کمپانی قویاً توصیه کرده که تمام کاربران مرورگر فایرفاکس را به نسخه 39.0.3 و Firefox ESR را نیز به 38.1.1 آپدیت کنند.
براساس این پست، یک تبلیغ واقع در یکی از وب سایت خبری عمومی روسی می تواند با استفاده از این حفره امنیتی، فایل ها را جستجو کرده و بدون باقی گذاشتن ردی، آنها را آپلود نماید.

ادامه مطلب
نرم افزار
الناز فرجی۲:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۲ مرداد

ویندوز 10 احتمالا از هیجاان انگیز ترین آپدیت های ویندوز در طول سالهاست. تعداد زیادی از کاربران ویندوز 7 و 8 از همین حالا به ویندوز 10 آپگرید کرده اند و این روند همچنان ادامه دارد.
سیستم عامل جدید ویژگی های جالبی نیز با خود آورده است، مثل دکمه ی استارت جدید، جستجو گر edge مایکروسافت و همیار صوتی cortana ، و بازخورد های مثبتی تا کنون دریافت کرده است، اگرچه مایکروسافت ایراد های بسیاری را باید حل کند. در تنها دو روز از زمانی که ویندوز 10 بیرون آمد، مایکروسافت اعلام کرد که این سیستم عامل از همین حالا بر روی 14 میلیون وسیله نصب شده است، با windows insider هایی که برای دریافت آپدیت اولین اند.

ادامه مطلب
نرم افزار
الناز فرجی۲۰:۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۱ مرداد

ویندوز 10 در رابطه با عوض کردن طعم تلخ ویندوز 8 از دهان ما با طعم شیرین نرم افزار که مستقیم و آسان برای کاربر است، کار فوق العاده ای انجام داده است. دیگر مایکروسافت در تلاش برای چپاندن حالت تبلتی در گلوی ما در دسکتاپ و لپتاپ نیست. و همین کار کافی است تا بیشتر کاربران را با ویندوز 10 راضی و خوشحال نگه دارد. البته مایکروسافت همینجا متوقف نشد ، اینجا شما میتوانید بهترین ویژگی های جدید ویندوز 10 را بشناسید. البته هنوز آثاری از ویندوز 8 در سیستم عامل جدید مایکروسافت وجود دارد و در این پست ما به شما یاد میدهیم که چطور از شر بزرگترینشان خلاص شوید.

ادامه مطلب
نرم افزار
الناز فرجی۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۰ مرداد

در روز دوشنبه اعلام شد که این انتشار بر اساس نسخه ی طراح بتای پنجم است
حدود 48 ساعت بعد از ارائه ی پنجمین نسخه ی بتای طراح از آپگرید پاییز OS X10.11 ، اپل یک نسخه ی بتای عمومی را برای تست کنندهای ثبت نام کرده ، تنها یک هفته بعد از نسخه ی عمومی بتای قبلی آماده کرده است و میگوید که به روز رسانی های کمتر یا بیشتر در این پروسه ی آزمایشی ادامه پیدا خواهند کرد ، یک ازدیاد جالب توجه از بتای عمومی YOSEMITE . آخرین بتا همان نقاط تمرکز قبلی را دارد.

ادامه مطلب
نرم افزار
الناز فرجی۲۰:۲۶ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۵ مرداد

در حالیکه کاربران PC در سراسر جهان خودشان را برای دانلود به ارتقا رسانی ویندوز 10 آماده میکنند، عده ای از مردم شکمشان را برای پیغام به روز رسانی صابون زده اند . آیکونی که برنامه ی ویندوز 10 را نصب میکند و شما این امکان را میدهد تا آپگرید کنید، یک شکل پنجره ی کوچک در سیستم tray شماست و در گوشه ی پایین سمت راست صفحه قرار گرفته است. برای خیلی از مردم این آیکن هنوز به صورت خودکار نیامده ( بعضی از مردم حتی تلاش میکنند از دستش خلاص شوند ) . دیگران با این حال اصلا آن را نمیبینند.
اگر این آیکن کوچک را ندارید، نگران نباشید، شما هنوز هم میتوانید ویندوز 10 را آپگرید کنید. فقط باید کامپیوترتان را با چند به روز رسانی ابتدایی آماده کنید. اینجا کارهایی که باید بکنید و شرایط مهمی که باید مراقبشان باشید را نوشته ایم.

ادامه مطلب
نرم افزار
مصطفی طبری۶:۳۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۵ مرداد

سیستم عامل ویندوز سالهاست مورد هدف تهدیدات مختلف مانند هک، بدافزارها، ویروس ها و غیره قرار می گیرد و این احساس را در کاربران ایجاد می کند که مایکروسافت به مسائل امنیتی این سیستم عامل توجه چندانی ندارد. اما باتوجه به اینکه ویندوز محبوب ترین سیستم عامل جهان است، این انتظار هم می رود که بیشترین حملات را نیز نسبت به سایر سیستم عامل ها دریافت کند.
اما مایکروسافت در تبلیغ ویدیویی جدید خود ادعا کرده که ویندوز 10 امن ترین ویندوزی خواهد بود که تاکنون منتشر شده است. در این ویدیو به ویژگی های امنیتی مختلفی شامل قابلیت های تشخیص هویت زیستی اشاره می شود.
این روش های تشخیصی شامل اسکن عنبیه چشم، چهره و اثرانگشت می شود. همچنین ویندوز 10 در وب سایت هایی که ممکن است دروازه ای برای حملات فیشینگ از طریق سیستم های ابری باشند، شما را از آلوده شدن مصون می کند. Windows Defender قدیمی و محبوب نیز هنوز هم در نسخه جدید ویندوز وجود دارد تا با بدافزارها مبارزه کند.

ادامه مطلب
نرم افزار
مصطفی طبری۷:۷ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳۱ تير

یک تهدید امنیتی که به تازگی کشف شده به هکرها اجازه می دهد تا به کامپیوتر شخصی شما نفوذ کرده و کنترل کامل آن را در اختیار بگیرند. اما خوشبختانه مایکروسافت یک پچ را برای رفع این مشکل منتشر کرده است.
این تهدید که The flaw نام گرفته ویندوزهای ویستا، 7، 8، 8.1، RT و RT 8.1 را آلوده کرده و به هکر اجازه می دهد تا برنامه های مختلف را نصب کند، اطلاعات را مشاهده، ویرایش یا حذف نماید و همچنین حساب های کاربری جدیدی را با اختیارات کامل ایجاد کند.
آپدیت جدیدی که مایکروسافت برای مقابله با این تهدید منتشر کرده حیاتی بوده و کاربران به منظور پیشگیری از هر گونه سوء استفاده باید آن را نصب کنند.
اما این آسیب پذیری از کجا ناشی می شود؟

ادامه مطلب