محبوب ترین ها
نرم افزار
مصطفی طبری۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۵ تير

اگر ویرایش اسناد ورد یا اسلایدهای پاورپوینت یکی از اصلی ترین کارهایی است که بطور روزمره آن را در گوشی هوشمند خود انجام می دهید، مایکروسافت خبر خوبی برایتان دارد.
این شرکت بالاخره سه نرم افزار معروف از مجموعه آفیس یعنی Word، Excel و PowerPoint را در اندروید نیز منتشر کرد. گفتنی است این شرکت ماه گذشته نسخه های بتا از این سه اپلیکیشن را برای گوشی های هوشمند ارائه کرده بود که تنها کاربرانی که در طرح Microsoft Office Preview ثبت نام کرده بودند امکان دریافت آنها را داشتند.

ادامه مطلب
نرم افزار
مصطفی طبری۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳ تير

کمپانی گوگل یکی از پراحساس ترین تبلیغات خود در مورد سرویس ترجمه اش را منتشر کرد که در آن سعی می کند به ما نشان دهد Google Translate تا چه حد توانسته بر روابط افراد تاثیر بگذارد. این غول جستجوی اینترنتی ادعا می کند روزانه بیش از 100 میلیارد کلمه ترجمه می شود که پراستفاده ترین جملات "حالت چطوره؟"، "متشکرم" و "دوستت دارم" می باشند.
گوگل به زیبایی نشان می دهد که چگونه از برنامه ای مانند این می توان برای باهم بودن و نزدیک تر شدن انسان ها کمک گرفت.

ادامه مطلب
نرم افزار
الناز فرجی۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳ تير

زمانی که مایکروسافت از ویندوز 10 در برای بازگشت به جهان قبلی در ژانویه پرده برداری کرد,گفته شد که نسخه جدید, رایگان خواهد بود.اگر چه معامله کامل در این قرار چیز خاصی نبود اما واضح بود .به همراه وعده مدیران شرکت که در حضور عموم 2 بار در مورد در دسترس بودن به همراه یک مسیر بازگشتی پر سرعت قول دادند .
نخست ,این شبهه وجود داشت که آیا نسخه های کپی شده غیر قانونی ویندوز قابل به روز رسانی هست؟چند روز بعد گب آل در پست یک وبلاگ اعلام کرد دارندگان ویندوز-یعنی هر کسی که با یک حساب معتبر نسخه قبلی ویندوز 10 را دانلود کرده است_نسخه کامل و فعال کپی شده از ویندوز 10 را دریافت خواهد کرد.

ادامه مطلب
نرم افزار
مصطفی طبری۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۹ خرداد

WeChat با انتشار یک بروزرسانی برای نسخه دسکتاپ این برنامه، پشتیبانی از زبان انگلیسی و چند ویژگی جدید را به آن افزود.
در جدیدترین نسخه از این برنامه کاربران می توانند فایل های مورد نظرشان را با سایر کاربران نسخه موبایل یا کامپیوتر WeChat به اشتراک بگذارند.
همچنین قابلیت گرفتن عکس از صفحه نمایش و ارسال سریع آن برای یک مخاطب فراهم شده است.
اگر در یک چت گروهی باشید، می توانید یکی از مخاطبین خود را با اشاره به نام کاربری‌اش، صدا بزنید. همچنین اگر پیامی را به اشتباه فرستادید نیز می توانید آن را با استفاده از قابلیت Message Recall حذف کنید.

ادامه مطلب
نرم افزار
مصطفی طبری۲۰:۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۶ خرداد

یاهو اخیراً گزارش پیشرفت خود در سه ماهه دوم سال جاری را منتشر کرد که یک نکته در آن واضح است: حذف ویژگی ها و محصولات قدیمی.
از تاریخ 15 ژوئن سرویس یاهو میل دیگر قابلیت سینک با اپلیکیشن ایمیل محصولات اپل در iOS 4 و پایینتر از آن را نمی دهد. بنابراین اگر همچنان اصرار به استفاده از آیفون یا آیپاد تاچ های قدیمی دارید، باید به فکر یک سرویس دهنده ایمیل جایگزین باشید. همچنین از زمان مذکور کاربران مک که از سیستم عامل OS X 10.7 Lion یا قدیمی تر استفاده می کنند قادر به سینک با مخاطبین یاهوی خود نخواهند بود.
یاهو همچنین قصد دارد سایت maps.yahoo.com را غیرفعال کند، البته این اتفاق بطور کامل رخ نخواهند داد چرا که هنوز سرویس هایی نظیر فلیکر، موتور جستجو و سایر محصولات یاهو به آن نیاز دارند.

ادامه مطلب
نرم افزار
مصطفی طبری۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۵ خرداد

سال گذشته مایکروسافت بطور رسمی اعلام کرد که دیگر از ویندوز ایکس پی پشتیبانی نخواهد کرد. این بدین معنی است که اگر به ویندوز 7 یا 8 آپگرید نکرده باشید، هیچگونه خدماتی از این شرکت دریافت نخواهید کرد. این موضوع شاید برای کاربران عادی چندان مهم نباشد اما شرکت هایی که سیستم هایشان بر اساس ویندوز XP کار می کنند، با مشکل مواجه می شوند، نمونه آن بانک های بسیاری بودند که دچار مشکل شدند.
اگر بخاطر داشته باشید، بسیاری از بانک ها و دستگاه های خودپرداز که همچنان از این نسخه از ویندوز استفاده می کردند، با پرداخت میلیون ها دلار هزینه خواستار ادامه یافتن پشتیبانی ها شدند. اگرچه در حال حاضر احتمالاً بخش اعظمی از بانک ها حداقل از ویندوز 7 بهره می برند، اما همین نسخه نیز نسبت به ویندوز 8 قدیمی محسوب می شود.

ادامه مطلب
نرم افزار
دنیا شکوهی۵:۲۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۳ خرداد

اشکال امنیتی ای بر روی کامپیوترهای قدیمی تر اپل یافت شده است که میتواند آنها را بسیار آسیب پذیر کند. برای بعضی ها، کامپیوترهای اپل در مقابل ویروس ها و دیگر چیزهای مخرب غیر قابل نفوذ است، اما بقیه ما میدانیم که حقیقت ندارد، همانطور که به نظر میرسد شکاف امنیتی دیگری توسط Cupertino (خانه اپل) نادیده گرفته شده است.
پدرو ویلاسا محقق متخصص در OS X ،میگوید آسیب پذیری zero-day (خطری که آسیب پذیری نا معلوم و اصلاح نشده اپلیکیشن های کامپیوتر را مشخص میکند) موجب میشود تا مهاجمان به طور پنهانی نرم افزارهای مخرب را بر روی کامپیوترهای مک بیاندازند. طبق گزارشات این مساله به سختی قابل پاک کردن است و یافتن آن تقریبا غیر ممکن است. کامپیوترهای اپل یک رابط سفت افزار قابل تعمیم یکپارچه دارند (UEFI ) که معمولا حملات را مسدود میکند. اما ویلاسا مدعی است هنگامی که کامپیوتر مورد نظر به خواب میرود و دوباره به راه میفتد راه برای حمله باز میشود.

ادامه مطلب
نرم افزار
مصطفی طبری۱۱:۸ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۴ خرداد

همواره تاکید می شود که امنیت رمز عبورهای انتخابی شما دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. اقداماتی نظیر انتخاب یک رمز عبور قوی، رمز عبورهای متفاوت برای هر اکانت و عدم به اشتراک گذاری رمز عبورها با سایر افراد جزو موارد اساسی محسوب می شوند که البته بسیاری از کاربران آنها را نادیده می گیرند.
همین سهل انگاری ها در هنگام تعیین جواب پرسش های امنیتی در زمان ثبت نام در سایت یا سرویس های جدید اتفاق می افتد که البته همیشه کاربر مقصر نیست.

ادامه مطلب