محبوب ترین ها
نرم افزار
مصطفی طبری۱:۵۲ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۴ خرداد

همانطور که احتمالاً می دانید، ویندوز 10 به زودی منتشر خواهد شد و گامی محکم در یکپارچه سازی اکوسیستم ویندوز در دستگاه های مختلف از تلویزیون و کامپیوترهای شخصی گرفته تا اسمارت فون ها و سایر گجت ها برخواهد داشت. این بار مایکروسافت با ارائه برنامه Windows Insider فرآیند توسعه ویندوز 10 را شفاف تر از گذشته کرده و به نیازهای کاربران نیز پاسخ داده است.
کاربران عادی و متخصص مدت نسبتا زیادی است که نسخه های مختلف پیش نمایش ویندوز 10 را مورد بررسی قرار داده اند و بدین ترتیب امکان برطرف سازی مشکلات و افزودن ویژگی های کاربردی به شکلی مناسب فراهم شده است. اما این موضوع یک عیب نیز دارد و آن کاهش میزان غافلگیری ها و رازآلود بودن ویندوز 10 قبل از عرضه می باشد. در تصاویر جدیدی که از ویندوز 10 درز پیدا کرده، آیکون های جدید این نسخه از ویندوز را می توان مشاهده کرد.

ادامه مطلب
نرم افزار
رضا رزمی۱:۳۱ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت

چندی پیش مایکروسافت اطلاعاتی از نسخه های ویندوز 10 که به بازار وارد خواهند شد را معرفی کرد. در این مطلب قصد داریم شما را با نسخه های مختلف ویندوز 10 آشنا کنیم اما قبل از آن بد نیست که بدانید مایکروسافت تصمیم دارد این ویندوز را بر روی تمام گجت های خود مانند HoloLens ، SurfaceHub و XboxOne بصورت پیش فرض نصب کند و به بازار ارائه کند. ویندوز 10 در 3 نسخه اصلی وارد بازار خواهد شد.

ادامه مطلب
نرم افزار
رضا رزمی۸:۱۹ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۹ ارديبهشت

اگر با مشکل کندی سرعت در هنگام جستجو و گشت و گذار در اینترنت روبرو هستید، بد نیست که بدانید باز بودن تب های اضافی در مرورگر شما تاثیر مستقیم و به سزایی در این سرعت دارد. چرا که تب های باز در مرورگر، مموری سیستم شما را استفاده می کنند . همین امر باعث می شود بخشی از رم صرف تب هایی شود که شما در مرورگر باز کرده اید و عملا در حال خواندن یا مطالعه یکی از این تب ها هستید.
راه کار چیست و برای رفع این مشکل چکار باید کرد؟ ساده ترین راه، بستن تب های غیر ضروریست، اما اگر دوست ندارید پنجره های باز در مرورگر خود را ببندید آنوقت میبایست از گوگل کروم استفاده کنید و افزونه جدیدی که برای رفع این مشکل ارائه شده را بر روی گوگل کروم نصب نمایید.

ادامه مطلب
نرم افزار
احمد درخشان۹:۵ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت

بروزر جدیدی که مایکروسافت برای ویندوز ۱۰ انتخاب کرده با اسم Edge این روز ها توجه زیادی را به خود جلب کرده است. این طور به نظر می رسد که مایکروسافت در تغییر رویه خود جدی است و قصد دارد که Edge را برای رقابت با محبوب ترین بروزر های امروزی تجهیز کند و در این راستا اولین اقدام مایکروسافت خلاص شدن از شر تکنولوژی های قدیمی مثل Active X یا VBScript است.

ادامه مطلب
نرم افزار
مصطفی طبری۲۱:۵۲ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۰ ارديبهشت

مایکروسافت چند ماه پیش تبلت Surface 3 را عرضه کرد که در واقع نسخه کوچکتر مدل Surface Pro 3 محسوب می شود.
زمانی که در انجمن پشتیبانی مایکروسافت این سوال مطرح شد که آیا ویندوز 10 می تواند بر روی این تبلت نصب شود، بارب بومن، مدیر انجمن در پاسخ اعلام کرد که لطفا از نصب ویندوز 10 بر روی این تبلت خودداری کنید. علت آن است که Surface 3 از پردازنده های اینتل اتم x5/x7 بهره می برد و اینتل هنوز درایوری برای این دو پردازنده ارائه نکرده است. همچنین مشخص نیست که چه زمانی درایور مناسب با این پردازنده ها برای عموم قابل دریافت خواهد بود.

ادامه مطلب
نرم افزار
سپیده افتخاری۱۹:۴۹ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۰ ارديبهشت

Microsoft هنوز خبر قطعی درباره ی اینکه این ویندوز به طور دقیق در چه تاریخی معرفی می شود نداده است اما گفته می شود که این ویندوز قرار است در تابستان امسال به معرض نمایش گذاشته شود. به نظر می رسد این ویندوز برخلاف windows 8 که با مشکلات زیادی از جمله reception همراه بود، یکی از بهترین و کامل ترین نسخه های ویندوز تا کنون است. ارتقا به windows 10 برای افرادی که هم اکنون از Windows های 7، 8 و Windows phone 8 استفاده می کنند، به مدت یک سال رایگان است اما در مورد قیمت آن هنوز هیچ کلمه ای گفته نشده است.

ادامه مطلب
نرم افزار
رامین حسن زاده۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۰ ارديبهشت

یکی از نقاط قوت کمپانی اپل سیستم عامل قوی و بی نقص آن است، همین امر باعث شده تا بسیاری از کاربران همیشه از ورژن جدید این سیستم عامل حمایت کنند. همانطور که می دانید iOS 8 در مهر ماه سال گذشته معرفی شد، iOS 8 هم توانست مانند نسخه های قبلی استقبال خوبی کسب کند.

ادامه مطلب
نرم افزار
رضا رزمی۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۸ ارديبهشت

مرورگر ها تاثیر به سزایی در استفاده شما از اینترنت دارند، اگر شما یکی از طرفداران مرورگرهای فایرفاکس هستید حتما متوجه شده اید که پس از اندکی وب گردی با کاهش سرعت روبرو می شوید.

ادامه مطلب