محبوب ترین ها
نرم افزار
مصطفی طبری۲۱:۱ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۹ تير

اگر شما هم از این موضوع متنفر شده اید که هر روز صبح پشت سیستم کامپیوتر بنشینید و ایمیل های اسپم خود را حذف کنید، برایتان خبرهای خوبی داریم. خوشبختانه حجم اسپم های ارسالی به حد 12 سال پیش رسیده است که کاهش بسیار خوبی محسوب می شود.
به گفته Symantec، کمپانی تولیدکننده نرم افزارهای امنیتی نرخ ارسال اسپم تا 49.7 درصد کاهش پیدا کرده است که پس از یک دهه، این نخستین بار می باشد که میزان ارسال اسپم ها به زیر 50 درصد رسیده است. نخستین بار این آمار در سال 2003 یعنی دوازده سال پیش ثبت شده بود.
سیمانتک اضافه می کند اگرچه نرخ حملات فیشینگ و بدافزارهای مبتنی بر ایمیل کاهش پیدا کرده اما درم اه ژوئن بیش از 57.6 میلیون گونه جدید از بدافزارها کشف شده که مجرمان سایبری از آنها برای مقاصد خود استفاده می کردند.

ادامه مطلب
نرم افزار
مصطفی طبری۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۴ تير

پس از اینکه دیروز مسئول ارشد بخش امنیت فیسبوک خواستار تعیین یک تاریخ برای حذف همیشگی محتوای فلش از صفحات وب شده بود، موزیلا در نسخه جدید فایرفاکس بصورت پیش فرض محتوای فلش را غیرفعال کرده است.
مارک اشمیت، سرپرست تیم پشتیبانی فایرفاکس در توییتی اعلام کرد که در نسخه جدید تمام ورژن های فلش بلاک خواهند شد. وی همچنین اضافه کرد که پس از اینکه ادوبی نسخه ای از فلش بدون حفره های امنیتی موجود را منتشر کند، فایرفاکس نیز بصورت پیش فرض نمایش محتوای فلش را فعال خواهد کرد.
گفتنی است موزیلا پیش تر فلش، جاوا و چندین پلاگین و نرم افزار دیگر که دارای حفره های امنیتی بوده اند را بلاک کرده بود. اشمیت گفت، البته کاربران در صورت تمایل می توانند نمایش محتوای فلش را در مرورگر خود فعال کنند.

ادامه مطلب
نرم افزار
الناز فرجی۶:۱۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۴ تير

بین ارتقا دادن های مجانی برای کاربران ورژن قدیمی و برنامه ی Insider؛ خیلی از کاربران مردد اند و به یک فروشگاه میروند و کپی ویندوز 10 را میخرند. با این حال کاورنسخه های خانگی و حرفه ای ویندوز 10، هر دو راهشان را به اینترنت باز کرده اند و این مساله اخباری را با خودش آورده است. مایروسافت ویندوز 10 را با USB STICK میفروشد. اگر ورژن جدید usb را انتخاب کنید، box art شما صاف و سفید خواهد بود، با یک لوگوی ویندوز 10 در جلویش . نسخه های Home و pro به ترتیب لوگوی آبی و بنفش دارند. کاربران برای سالها درایو یو اس بی خود را میساختند و حتی یک قسمت دانلود USB/DVD ویندوز وجود دارد تا بتوانید به آسانی یک USB STICK با یک ویندوز نصب شما بر روی آن بسازید.

ادامه مطلب
نرم افزار
مصطفی طبری۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۷ تير

شرکت مایکروسافت قصد دارد این هفته کارهای مربوط به ویندوز 10 را نهایی سازی کند. یکی از منابعی که با اهداف برنامه ریزی شده ی این شرکت اشنایی دارد اعلام کرده که مایکروسافت در حال کار بر روی نسخه نهایی ویندوز 10 بوده و این هفته نیز یک نسخه RTM از ویندوز 10 را منتشر خواهد کرد.
پس از عرضه این نسخه، مایکروسافت نسخه نهایی ویندوز 10 را برای شرکت های تحت قرارداد، ارائه می کند و در نهایت در تاریخ 29 جولای عرضه سراسری این نسخه از ویندوز آغاز خواهد شد.
در گذشته نسخه های RTM ویندوز اهمیت بیشتری داشت، اما حالا با ویندوز 10 مایکروسافت از اهمیت آن کاسته است. مایکروسافت ویندوز 10 را تبدیل به یک سرویس خواهد کرد و این بدین معنی است که آپدیت های منظم با فواصل کوتاه تری را شاهد خواهیم بود.

ادامه مطلب
نرم افزار
الناز فرجی۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۲ تير

VPN ها ممکن است به آن خوبی که فکر میکنید اطلاعاتتان را حفاظت نکنند
vpn(شبکه ی خصوصی مجازی) انتخاب رایجی برای رد شدن از سانسور و محدودیت های جغرافیایی در سرویس هایی مانند نت فلیکس اند و بیش از 20 درصد اروپایی ها از آنها استفاده میکنند. به هر حال تحقیقات در کووین مری ، دانشگاه لندن 14 تا از بهترین فراهم کنندگان VPN ناحیه را مورد آزمایش قرار داد و فهمید که تقریبا همه شان برخی از اطلاعات کاربرشان را تا حدی افشا کرده اند. این افشاگری ها از کوچک شروع میشود، اینکه چه سایتی را دیدید ، تا بزرگ ؛ محتوای دقیق ارتباطاتتان .

ادامه مطلب
نرم افزار
الناز فرجی۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۰ تير

فیس بوک میخواهد با پیگیری چیزهایی که تلوزیون نتوانسته ، به تلوزیون اینترنتی محبوب شما تبدیل شود به روز شود. امروز یک تغییر روش را اعلام کرد. به گونه ای که به شما ویدئو هایی مشابه آنهایی که تمام صفحه و با صدا دیدید یا میخواهید به صورت اچ دی ببینید را نشان خواهد داد، حتی اگر لایک نزدید، به اشتراک نگذارید یا نظر ندهید. همان سیگنال ها به فیس بوک میگویند که یک ویدئو جالب است و بعد قسمت اخبار فید ها آن را به مردم بیشتری نشان خواهد داد. هر چی بیشتر فیس بوک بفهمد کدام ویدئو ها جالب اند و کدام خسته کننده، سریع تر تعداد بازدید هایش بالا خواهد رفت . همین الان هم به 4 میلیارد در روز رسیده است. در سپتامبر حدود 1 میلیارد در روز بود.

ادامه مطلب
نرم افزار
مصطفی طبری۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۹ تير

یاهو نخستین گردهمایی توسعه دهندگان موبایل را در کشور هند و در شهرهای دهلی و بنگلور برگزار کرد. در این گردهمایی، یاهو در مورد وضعیت برنامه ها در هند و میزان رشد آنها صحبت کرد و سپس با گفتگویی نزدیک و صمیمی با چند توسعه دهنده خواسته های آنها را شنید.
کریستوفر کلوزباخ، سرپرست بخش بازاریابی محصول پس از برگزاری این مراسم گفت: ما فوق العاده خوشحالیم از اینکه توانستیم این گردهمایی ها را در هند برگزار کنیم. در شهر دهلی ما 50 الی 60 نفر شرکت کننده داشتیم که این تعداد در شهر بنگلور به 300 نفر نیز افزایش پیدا کرد. ما خوشحالیم که با جامعه توسعه دهندگان هندی در ارتباط هستیم و خود را برای توسعه دهندگان موبایل و سایر کسب و کارها به عنوان یک شریک مناسب معرفی کرده ایم.
کنفرانس Yahoo Mobile Developer Suite که در اوایل سال میلادی جاری معرفی شد شامل ارائه تکنولوژی و اطلاعات مختلف توسط یاهو، Flurry و BrightRoll می باشد که دو مورد آخری نیز توسط یاهو در آگوست و دسامبر 2014 خریداری شدند.

ادامه مطلب
نرم افزار
الناز فرجی۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۶ تير

مستند code :debugging the gender gap تیم مردانی را که گیره ی کاغذ شبیه انسان را طراحی کردند مورد بررسی قرار میدهد. که کاربران مایکروسافت آفیس را تا 1996 شکنجه داد تا بالاخره فهمیدند چطور خاموشش کنند. این مستند بررسی میکند که تیم طراحی مایل نبود به نظرات زنان توجه کند چون آنها فکر میکردند clippy ترسناک و عجیب است.
رز هو ، در حال حاضر نایب رئیس اریکسون و رئیس سابق مایکروسافت وقتی کلیپی داشت طراحی میشد، درباره ی این گروه زنان که نظر مساعدی نداشتند صحبت میکند:

ادامه مطلب