ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۹ آذر

به گزارش مهر، جلسه‌ی کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه ۱۳ آذرماه، موضوع بهره‌گیری کسب‌وکارهای حمل و نقل شهری هوشمند (تاکسی های اینترنتی) از سهمیه سوخت در طرح سهمیه‌بندی سوخت را بررسی می‌کند و درباره‌ی ارائه‌ی راه‌کارهای نظارتی در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۸ آذر

به گزارش مهر به نقل از بانک مرکزی، همانگونه که در طرح توزیع سبد حمایتی دولت، بدون صرف یک ریال برای صدور کوپن کاغذی یا کارت‌های جدید، اتصال کارت‌های بانکی به زیرساخت رفاهی کشور انجام شد، در هفته‌ای که گذشت، توسط شرکت خدمات انفورماتیک و بانک‌ها، استفاده از کارت‌های بانکی موجود به جای کارت‌های سوخت میسر شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۸ آذر

به گزارش مهر، امیر ناظمی در شبکه‌ی اجتماعی توئیتر از مراجعه‌ی ۴۵۳ هزار و ۳۶۱ نفر برای جایگزین کردن کارت بانکی خود به جای کارت سوخت در بازه‌ی زمانی ۵ آذرماه تاکنون خبر داد و گفت: این مراجعات از طریق سرویس کد دستوری (ستاره چهار مربع) اپلیکیشن دولت همراه و نیز مراجعه به وب‌سایت بوده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۸ آذر

به گزارش مهر، به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجعفر صدیق دامغانی‌زاده، سرپرست پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات سجاد با اشاره به تصویب اساسنامه‌ی این پارک در هفته‌ی گذشته، گفت: پارک سجاد یک پارک ملی و فراملی در تهران است که مجوز تاسیس شعب دیگر آن در استان‌های مختلف اخذ شده و در ۲۲ بهمن امسال نخستین شعبه‌ی آن در مشهد افتتاح می‌شود.
وی درباره‌ی فلسفه ایجاد پارک مذکور گفت: پارک‌های علم و فناوری سابقه‌ای تقریبا ۲۰ ساله در کشور دارند که با هدف اولیه‌ی کمک به فارغ‌التحصیلان جوان برای تبدیل ایده به محصول و ورود به بازار، عمدتا توسط وزارت علوم در نقاط مختلف کشور شکل گرفته‌اند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۸ آذر

به گزارش مهر به نقل از صدا و سیما، محمد جواد آذری جهرمی در پایان نشست مشترک با وزیر صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه‌های فعال در تنظیم بازار که در وزارت صنعت، معدن و تجارت، برگزار شد، گفت: در این جلسه، اعلام شد که قاضی مربوطه، به رفع توقیف محموله‌های تلفن همراه موجود در گمرک رای داده و در این جلسه مقرر شد کارگروهی، کار هماهنگی با سایر دستگاه‌های مربوط برای عرضه هرچه سریع‌تر این گوشی‌ها به بازار را دنبال کند.
وی افزود: علاوه بر مشکلات ناشی از افزایش نرخ ارز، کمبود عرضه نیز موجب بروز حباب در این بازار شده است که امیدواریم با افزایش عرضه، هرچه سریع‌تر این کالا کاهش قیمت یابد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۸ آذر

به گزارش مهر، پروژه‌ی پژوهشی بررسی پیش‌نیازها و تبیین ویژگی‌ها و چارچوب‌های فنی و زیرساختی و الزامات حقوقی، مقرراتی و قانونی امکان بهره‌گیری و ارائه‌ی خدمات کلان داده‌ها (بیگ دیتا) در پژوهشکده‌ی فناوری اطلاعات پژوهشگاه ICT به کارفرمایی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اجرا می‌شود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۸ آذر

تنها چهار ماه پس از اینکه اپل به ارزش بازار ۱ تریلیون دلاری دست یافت، سازنده‌ی آیفون برتری‌اش را به عنوان ارزشمندترین شرکت وال استریت از دست داد و در شرف جایگزینی با مایکروسافت است.
پس از اینکه دونالد ترامپ به وال استریت ژورنال گفت تعرفه‌ها بر روی لپ‌تاپ و تلفن‌های موبایل وارده شده از چین اعمال می‌شوند، سهام اپل ۱.۷۷ درصد افت کرد.
این ضرر و زیان حدود ۱.۳۵ درصد درامد شرکت در طول جلسه‌ی معامله‌ی رسمی را از بین برد و ارزش بازار سهام اپل را به ۸۱۴ میلیارد دلار کاهش داد.

ادامه مطلب