گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۰ آذر

گسترش قرارداد جستجوی فایرفاکس با گوگل، به افزایش ۸ درصدی درآمد سالانه‌ی موزیلا نسبت به سال ۲۰۱۷ و رسیدن به ۵۶۲ میلیون دلار کمک کرد.
رسوایی حفظ حریم خصوصی کمبریج آنالیتیکا و مداخله‌ی انتخاباتی روسیه منجر شد تعداد زیادی از مردم این سوال را از خود بپرسند که آیا تکنولوژی امروزی حقیقتا سود خالصی برای جامعه است. اما موزیلا با این نوع از مشکلات اینترنت سالم مبارزه می‌کند.
Denelle Dixon، مدیر ارشد عملیاتی این شرکت گفت: "امنیت و حریم خصوصی به جریانی اصلی تبدیل شده است. و ما خوشحالیم که می‌توانیم درباره‌ی این مسائل به گونه‌ای صحبت کنیم که دانش و درک بیشتری برای مصرف‌کننده ایجاد می‌کند."

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۰ آذر

به گزارش مهر به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، در هفتمین روز ثبت‌نام الکترونیکی کارت سوخت، ۵۰۲ هزار ۴۲۶ نفر برای ثبت‌نام به سامانه مراجعه کردند.
از مجموع تعداد مراجعان برای ثبت‌نام ۱۴۷ هزار و ۷۴۳ نفر در نوبت خود مراجعه و امکان ثبت‌ نام داشتند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۰ آذر

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات، حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اعلام لغو پروانه‌ی ۵۰۰ دفتر پیشخوان بدون فعالیت، گفت: بر اساس اساسنامه‌ی شرکت ملی پست، ساماندهی این دفاتر به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سپرده شده که با بررسی های انجام شده تعداد بسیاری از پروانه‌های صادر شده در این حوزه در حد صدور پروانه بدون هیچ اقدامی باقی مانده که بر همین اساس بالغ بر ۵۰۰ پروانه لغو شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۰ آذر

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در پاسخ به سوال یکی از کاربران اینستاگرم درباره‌ی وعده‌ی ارزانی گوشی گفت: بعد از جلسه‌ی پنج‌شنبه با وزیر صنعت، عرض کرده بودم که اگر گوشی‌ها ترخیص شود و مشکلات واردات حل شود، گوشی ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزان می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۹ آذر

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه‌ی بازدید نمایندگان عضو کمیسیون صنایع مجلس از سازمان فناوری اطلاعات که با هدف اطلاع از آخرین وضعیت پروژه‌ی دولت الکترونیک انجام شد، اظهار داشت: دولت الکترونیکی شیوه‌ی جدید از حکمرانی دولت به منظور بهینه‌سازی فرآیندها و صرفه‌جویی است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۹ آذر

به گزارش مهر، مرتضی براری در شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرم نوشت: تقریبا ۹۰ درصد بلایای طبیعی از طریق فرآیندهای آسمانی و ۱۰ درصد آن نتیجه‌ی فرآیندهای زمینی مانند زلزله، آتشفشان و رانش زمین است و ایران نیز در لیست ۱۰ کشور نخست به لحاظ میزان وقوع بلایای طبیعی قرار دارد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۹ آذر

به گزارش مهر به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، امیر ناظمی در مراسم تودیع و معارفه‌ی مدیران سازمان فناوری اطلاعات ایران با تشریح چشم‌انداز و مأموریت‌های جدید این سازمان، گفت : تغییرات مختلفی در همه‌ی ابعاد صنعت از قبیل کشاورزی، انرژی‌های تجدیدپذیر، دولت هوشمند، اینترنت اشیا، حوزه‌ی بهداشت، حمل‌ونقل، آموزش و صنعت و غیره ایجاد شده و سازمان فناوری اطلاعات به‌ عنوان یکی از بازیگران اصلی حوزه‌ی فناوری، باید همگام با تغییرات و تحولات رویکردهای متفاوتی را در راستای استفاده‌ی بهینه از فرصت‌های پیش رو اتخاذ کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۹ آذر

به گزارش مهر، در مراسم افتتاح این مرکز، ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی، مهدی فقیهی دبیر ستاد توسعه‌ی ICT معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، عیسی منصوری معاون توسعه‌ی کارآفرینی و اشتغال وزیر کار، سید محمدهادی ایازی معاونت اجتماعی وزیر بهداشت، معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران، رئیس مرکز توسعه‌ی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد و حمید فرهنگ مدیرعامل همراه اول نیز حضور داشتند.

ادامه مطلب