ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۹ آذر

به گزارش مهر، ابوالحسن فیروزآبادی در مراسم «افتتاح مرکز نوآوری و شتابدهی رسانه‌ای کسب و کارهای دیجیتالی توسکا» در جمع خبرنگاران در خصوص الزام شبکه‌های پیام‌رسان خارجی برای راه‌اندازی نمایندگی در ایران اظهار داشت: طبق مصوبه‌ی شورای عالی فضای مجازی، پیام‌رسان‌های خارجی که بیش از یک میلیون کاربر در ایران دارند، باید در داخل کشور نماینده داشته باشند.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۹ آذر

پس از سال‌ها انتظار در طراحی پردازنده‌ای مبتنی بر ARM که در پلتفرم سرورها و رایانش ابری کار کند، AWS در نهایت طراحی خودش را عرضه کرد. معاون بخش زیربنایی این شرکت، Peter DeSantis، دوشنبه شب از AWS Graviton Processor رونمایی کرد. به این پردازنده‌ی جدید یک گزینه‌ی تراشه‌ی سوم برای مشتریان رایانش ابری اضافه شده که از پردازنده‌های اینتل و AMD استفاده می‌کند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۹ آذر

Ericsson یکی از بنیادی‌ترین تامین‌کنندگان صنعت سخت‌افزارهای زیرساختی 5G در گزارش مهمی گفت: 5G می‌رود تا به سریع‌ترین راه‌اندازی‌ها از هر نسل سلولار در طول تاریخ تبدیل شود، و در نهایت در سال ۲۰۲۰ به لطف بهبودهای چیپست به تولید انبوه می‌رسد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۹ آذر

یک شرکت تحقیقاتی اعلام کرد، مشتریان آمریکایی قیمت‌های "گرانی" را برای سرویس داده‌های موبایل می‌پردازند و این با ادغام‌های آینده، بدتر هم می‌شود. مطالعه‌ی جدیدی نشان می‌دهد کاربران شبکه‌ی بی‌سیم ایالات متحده برخی از بالاترین قیمت‌ها را برای دیتای موبایل در بین جهان توسعه یافته می‌پردازند. بر طبق این مطالعه که توسط شرکت فنلاندی Rewheel انجام گرفت، بازار دیتای موبایل ایالات متحده‌ی آمریکا پنجمین بازار گران قیمت در هر طرح گیاگابایت گوشی هوشمند در میان ملت‌های توسعه یافته و در کل گران‌قیمت‌ترین بازار دیتای موبایل است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۹ آذر

به گزارش مهر، ابولحسن فیروزآبادی امروز در نخستین همایش فعالان فضای مجازی بسیج در لانه‌ی جاسوسی گفت: ما پیشنهادات شبکه‌ی ملی را مطرح کردیم البته شبکه‌ی ملی به معنی جداسازی و منصرف شدن از جهان نیست ما از این طریق می توانیم در این شبکه، مرزهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را طراحی کنیم.
وی گفت: برداشت مسئولان و برخی افراد از تهدیدهای فضای مجازی همسطح نیست. بنابراین ما باید تصمیماتی بگیریم که متناسب با این دید باشد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۹ آذر

به گزارش مهر، سید مصطفی اشرف که برای همایش سواد رسانه‌ای به استان سمنان سفرکرده در حاشیه‌ی دیدار با مسئولان ارشاد اسلامی استان هم‌زمان با پیش از ظهر شنبه ضمن بیان اینکه ۴۰ هزار سایت از سوی وزارت ارشاد شناسه شامد دریافت کردند، تأکید کرد: این اتفاق برای ۳۰ هزار کانال در فضای مجازی نیز رخ‌داده تا این وزارتخانه بتواند برای نظارت بر فعالیت‌های حوزه‌ی فضای مجازی اقدامات ویژه‌ای را اعمال کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۹ آذر

به گزارش مهر، فیروزآبادی عصر امروز در حاشیه‌ی نخستین همایش فعالان فضای مجازی بسیج در لانه‌ی جاسوسی در جمع خبرنگاران گفت: شورای عالی فضای مجازی دستور داده که تا آخر آذرماه وضعیت هاتگرام و طلاگرام تعیین تکلیف شود و اگر این پیام‌رسان‌ها نتوانند وضعیت خود را تعیین کنند اینترنت آن‌ها قطع خواهد شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۹ آذر

مهدی محبی در گفتگو با مهر با بیان اینکه کاهش قیمت چند روز اخیر گوشی موبایل در بازار به کاهش نرخ دلار باز می‌گردد، گفت: هنوز تکلیف گوشی‌های توقیفی مشخص نیست و تا زمانی که این گوشی‌ها وارد بازار نشوند، وضعیت قیمت گوشی در بازار مشخص نخواهد شد.

ادامه مطلب