ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۵ آذر

به گزارش ایبِنا از اتاق بازرگانی ایران، این طرح با مشارکت ۵ هزار و ۳۰۰ فعال اقتصادی منتخب انجام می‌شود و نتایج آن تا پایان دی‌ماه سال جاری منتشر خواهد شد. در راستای اجرای ماده‌ی ۴ قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار مصوب ۱۳۹۰ مجلس شورای اسلامی، طرح ملی پایش شاخص‌های ملی محیط کسب‌وکار کشور مربوط به دوره‌ی پائیز ۱۳۹۷، ویژه‌ی آمارگیری از فعالان اقتصادی زیرمجموعه‌ی اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، تعاون ایران و اصناف ایران در ماه جاری، در سراسر کشور توسط مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی اتاق ایران در حال اجرا است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۵ آذر

به ایبِنا، روابط عمومی بانک ملت در واکنش به خبری مبنی بر توقف صدور کارت در شعب این بانک، این وقفه را مقطعی و به دلیل اختلال در ارتباط با سامانه‌ی برخط سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۵ آذر

به گزارش مهر، علی لاریجانی با حضور در سازمان فناوری اطلاعات از زیر ساخت‌های دولت الکترونیک بازدید کرد.
وی در این بازدید تأکید کرد: دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که برای اتصال به دولت الکترونیک مقاومت می‌کنند حتما از راه قانونی پیگیری خواهند شد.
وی افزود: همه ملزم به اجرای این امر هستند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۵ آذر

به گزارش تسنیم، در حالی مراحل رسیدگی به تخلفات بیش از ۲۰ شرکت واردکننده‌ی تلفن همراه به اتمام رسیده است که بازار منتظر تزریق گوشی‌های توقیف شده برای ایجاد تعادل در قیمت‌ها می‌باشد.
در روزهای اخیر رئیس اتحادیه‌ی صوتی، تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی با اشاره به گوشی‌های تلفن همراهی که توسط مقام‌های قضایی توقیف شده بودند، مراحل رفع توقیف را گذرانده‌اند از توزیع آن‌ها از هفته‌ی آینده خبر داده است. این خبر در حالی اعلام شده که هفته‌های قبل نیز یکی از مسئولان صنفی نیز مباحثی را در خصوص شروع توزیع گوشی‌های تلفن همراه توقیف شده اعلام کرده بود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۴ آذر

جمال هادیان در گفتگو با مهر اظهار داشت: به دنبال وقوع زلزله در استان‌های غرب کشور، مشکل خاصی در شبکه‌ی ارتباطی کشور گزارش نشده است.
وی ادامه داد: بر مبنای گزارش‌های دریافتی تا این لحظه ارتباطات استان کرمانشاه در حالت پایدار قرار دارد و مشکلی از این بابت اعلام نشده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۴ آذر

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در پی وقوع زلزله در استان‌های غربی کشور و گزارش کاربران توئیتر از مشکلات ارتباطی در این استان‌ها، در توئیتی نوشت: قطعی جدی ارتباطات در استان کرمانشاه نداریم، در ایلام به دلیل اشکالی در سیستم انتقال مخابرات ایران در سرابله، ۲۳ سایت تلفن همراه از دسترس خارج شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۴ آذر

تورم بخش ارتباطات نسبت به ماه آبان سال گذشته ۴۵ درصد افزایش یافته است.
به گزارش پیوست طبق گزارشی که از سوی بانک مرکزی اعلام شده است تورم آبان ماه نسبت به مهرماه امسال نیز ۲.۴ درصد افزایش یافته است.به نظر می‌رسد بخشی از افزایش ۴۵ درصدی تورم در بخش ارتباطات به دلیل افزایش تعرفه‌ی مکالمه‌ی تلفن همراه و دیتای آن است. طبق اعلام بانک مرکزی تورم محاسبه شده برای تمامی بخش‌ها نسبت به آبان ماه سال گذشته ۳۹.۹ درصد افزایش یافته است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۴ آذر

به گزارش پیوست، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران، در نشست شورای سیاست‌گذاری همایش و هفته‌ی «تهران هوشمند» اعلام کرد دستیابی راحت مدیران شهری به آمار و داده‌های مورد نیاز از مسائل مهم در یک شهر هوشمند است. به گفته‌ی او دسترسی به داده‌های دینامیک شهری و امکان بررسی داده‌های زنده‌ی شهر از دیگر موارد مهم اداره‌ی یک شهر هوشمند است.

ادامه مطلب