ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۵ آذر

به گزارش ایسنا، در حالیکه مشکلاتی مانند رجیستری و افزایش نرخ ارز در ماه‌های گذشته باعث بالا رفتن قیمت گوشی شد، با حل نسبی این دو موضوع، قیمت گوشی‌ها همچنان شاهد افزایش چند برابری است و وزیر ارتباطات وعده‌ی پیگیری این مساله را داده است.
پس از طرح رجیستری تلفن همراه که راه افزایش قیمت موبایل را برای سودجویان باز کرد، افزایش نرخ ارز هم دلیل دیگری برای افزایش قیمت گوشی شد و از طرفی برخی از واردکنندگان در حالیکه با ارز دولتی گوشی وارد کرده بودند،‌ به فروش همان گوشی‌ها با ارز آزاد اقدام کردند که محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، لیست این واردکنندگان را منتشر کرد و بخشی از علت گرانی گوشی‌ها مشخص شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۵ آذر

با حکم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات «محمدرضا قادری کرکانی» به عنوان عضو هیات مدیره‌ی شرکت ملی پست جایگزین «اسکندر حلال خور» شد.
به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی حکمی محمدرضا قادری کرکانی را به عنوان عضو هیات مدیره‌ی شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۵ آذر

به گزارش پیوست، بعد از اعلام خبر ثبت نام کارت سوخت از طریق اپلیکیشن دولت همراه از روز گذشته (۵ آذر)، بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی از دسترسی‌های غیرمجاز این اپلیکیشن به اطلاعات کاربران انتقاداتی مطرح کردند.
در همین زمینه امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در توئیتر خود با اعلام بررسی‌های انجام شده در مورد این دسترسی‌ها اعلام کرده که تمام این دسترسی‌ها براساس نیازهای اطلاعاتی برای ارایه‌ی خدمات صورت گرفته است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۵ آذر

به گزارش بورس‌نیوز، کارشناس بازار سرمایه گفت: روزی که بازار روند نزولی را طی می‌کند زمان مناسبی برای عرضه‌ی اولیه نیست، امروز و در شرایط فعلی نیز بازار از شرایط مناسب برای عرضه‌ی اولیه برخوردار نبود اما برخلاف انتظار عرضه‌ی اولیه این سهام با استقبال خوبی مواجه شد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۵ آذر

یکی از محدودیت‌های استفاده از انرژی بادی مربوط به هزینه‌ی بالای ساخت هر توربین است. ممکن است نیاز به تقریبا یک تن فلزات خاکی کمیاب در هر دستگاه باشد که به هزینه‌های استفاده از انرژی باد می‌افزاید.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۵ آذر

متعاقب افزایش نگرانی‌ها درباره‌ی کاهش تقاضای گوشی‌های آیفون‌ و یک سری قیمت‌گذاری‌های پایینِ تاثیرگذار بر کاهش فروش سهام فناوری‌ها، سهام Micron کاهش یافت. با اشاره به افت قیمت تراشه‌های حافظه، پس از اینکه Baird Equity Research سهام Micron را به خاطر عملکرد ضعیف، قیمت‌گذاری کمی کرد، ارزش سهام این شرکت در ساعات اولیه‌ی معامله، ۷ درصد افت کرد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۵ آذر

Logitech، تولیدکننده‌ی فرانسوی کیبورد و وب کم، در حال مذاکره برای خرید Plantronics، سازنده‌ی آمریکایی هدفون‌های بلوتوث و هدست‌های بازی است.
این معامله در صورت نهایی شدن، بزرگ‌ترین تصاحب Logitech می‌شود و نشان‌دهنده‌ی تلاش این شرکت برای تنوع بخشیدن به کسب‌وکارش است. می‌توان گفت با این اقدام، Logitech و Plantronics به دنبال پایین آوردن قیمت‌های تولید متعاقب تعریف تعرفه‌ها برای واردات از چین به داخل ایالات متحده‌ی آمریکا هستند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۵ آذر

به گزارش ایبِنا، امیر صفری رئیس پژوهشکده‌ی بیمه در نشست خبری بیست و پنجمین همایش ملی بیمه و توسعه که با محوریت "صنعت بیمه، نوآوری و فناوری اطلاعات" برگزار می‌شود، گفت: محور اصلی همایش امسال اینشورتک‌ها هستند، زیرا چالش اصلی صنعت بیمه ایران و جهان فناوری اطلاعات است.
وی با بیان اینکه فناوری اطلاعات صنعت بانکداری و بازار سرمایه را نیز دستخوش تغییرات اساسی کرده است، افزود: نیروهای جدیدی که وارد صنعت بیمه می‌شوند، از فناوری اطلاعات بهره‌مند هستند و روش‌های سنتی دیگر جوابگوی نیازهای بیمه گذاران نیست.

ادامه مطلب