امنیت
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۳ خرداد

وزارت دادگستری آمریکا اتهاماتی را بر علیه یک مسئول سابق امنیت سایبری در این کشور تنظیم کرده و وی را متهم به دخالت در حملات سایبری به مرکز پزشکی گینت در جورجیا کرده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۳ خرداد

به گزارش دیجیاتو، جک دورسی، مدیرعامل شبکه اجتماعی توییتر و موسس شرکت خدمات مالی اسکوئر در پاسخ به کاربری تایید کرد که در آینده شبکه «لایتنینگ» بیت‌کوین را در توییتر یا «بلو اسکای» پیاده‌سازی می‌کند. او تاریخ انجام این کار را مشخص نکرد اما گفت دیر یا زود چنین اتفاقی خواهد افتاد.
دورسی دیروز در توییتی در پاسخ به کاربری به نام Deyonte که از او خواسته بود شبکه «لایتنینگ» را به توییتر یا «بلو اسکای» اضافه کند، نوشت این اتفاق بالاخره رخ خواهد داد. بلو اسکای مدل غیرمتمرکز شبکه اجتماعی توییتر است که توسعه آن از سال ۲۰۱۹ آغاز شده است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۳ خرداد

طی یک حمله هکری اطلاعات مشتریان رستوران های زنجیره ای مک دونالد در کره جنوبی و تایوان فاش شده است.
به نقل از رویترز، مجموعه رستوران‌های زنجیره‌ای مک دونالد اعلام کرد اطلاعات برخی از مشتریانش در کره جنوبی و تایوان فاش شده است. به این ترتیب مک دونالد تازه‌ترین شرکت بین المللی است که هدف حملات سایبری قرار می‌گیرد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۲۲ خرداد

به نوشته‌ی دنیای اقتصاد، حدود یک ماه دیگر یعنی ۲۹ تیر و پنجاه و دومین سالروز پرتاب آپولو ۱۱ به ماه، نخستین پرتاب شرکت بلواوریجین به فضا انجام می‌شود و در میان پنج مسافر حاضر در پرواز نام جف بزوس بنیان‌گذار آمازون و بلواوریجین هم به چشم می‌خورد. بنیان‌گذار آمازون تنها ۱۵ روز پس از آنکه به‌طور رسمی از مدیرعاملی این شرکت کنار می‌رود قدم به New Shepard می‌گذارد؛ پروازی که تنها چند دقیقه به طول می‌انجامد و مسافران در یک سفر آسانسوری به لبه فضا می‌روند و بازمی‌گردند.بزوس را در این سفر برادرش و سه مسافر دیگر همراهی می‌کنند. بنیان‌گذار آمازون که طی هفته‌های اخیر با انتشار فیلم‌هایی از حضورش در فرود آزمایشی New Shepard نشان داده که چقدر نسبت به موفقیت این پروژه هیجان دارد، در اینستاگرامش از حضور در پرواز اول این راکت خبر داد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۲۲ خرداد

تولید تراشه دومین صنعت دقیق دنیا پس از هواپیماسازی است اما دستگاه‌های لیتوگرافی مورد استفاده در ساخت تراشه تنها در انحصار چند شرکت غربی هستند. حالا هواوی قصد دارد برای ساخت دستگاه‌های لیتوگرافی و شکستن انحصار یکی از پیشرفته‌ترین دانش‌های روز دنیا خیز بردارد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۲۲ خرداد

به گزارش زومیت، طبق تازه‌ترین اخبار، ساعت هوشمند فیسبوک دارای صفحه‌نمایش جداشدنی با دو دوربین برای تماس ویدئویی و ثبت تصاویر بدون نیاز به گوشی هوشمند است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۲۲ خرداد

به گزارش زومیت، با توجه به اطلاعات فهرست‌شده در گیک‌بنچ، گلکسی اس ۲۱ اف ای سامسونگ علاوه‌ بر رم ۶ گیگابایتی، با ۸ گیگابایت رم نیز روانه‌ی بازار خواهد شد.
به نقل از Sammobile، گلکسی اس ۲۱ اف ای به‌زودی در کنار گوشی‌های هوشمند تاشوی گلکسی زد فلیپ 3 و گلکسی زد فولد 3 رونمایی خواهد شد. گلکسی S21 FE نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ی گلکسی S21 خواهد بود. چندی پیش طراحی و برخی مشخصات گوشی مذکور منتشر شده بود و حالا مشخص شده است که این گوشی با دو نوع رم راهی بازار خواهد شد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۲۲ خرداد

به گزارش همشهری آنلاین، وزارت امنیت عمومی چین اعلام کرد پلیس بیش از ۱۱۰۰ نفر را که مظنون به استفاده از ارزهای دیجیتال برای پولشویی و کسب درآمد غیرقانونی از طریق کلاهبرداری تلفنی و اینترنتی بودند، دستگیر کرده است.

ادامه مطلب