نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۲۱ خرداد

به نوشته‌ی مجله‌ی دیجی‌کالا، مایکروسافت در تاریخ ۲۴ ژوئن (۳ تیر) یک رویداد برای نسل بعدی ویندوز برگزار می‌کند. این شرکت از مدت‌ها قبل مشغول پروژه‌ی Sun Valley بوده است که طبق گزارش‌ها تغییرات ظاهری گسترده‌ای را برای این سیستم‌عامل به ارمغان می‌آورد. به نظر می‌رسد در نسخه‌ی جدید این سیستم‌عامل که ظاهرا ویندوز ۱۱ نام دارد، شاهد تغییرات ساختاری گسترده‌ای در رابط کاربری ویندوز خواهیم بود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۲۱ خرداد

به گزارش دیجیاتو، اپل برای اولین‌بار به سازندگان ثالث ابزارهای هوشمند مدیریت خانه امکان استفاده از دستیار صوتی سیری را خواهد داد. شرکت‌هایی که در طرح HomeKit قرار می‌گیرند امکان استفاده از آن را در محصولات خود خواهند داشت.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۲۱ خرداد

پست به عنوان یک نهاد اجتماعی از جمله ابزارهای حاکمیتی دولت است که گسترش فرهنگ استفاده از آن، حفظ محیط زیست، تحول در نظام اداری، جلوگیری از آلودگی هوا و در نهایت ارتقای بهره‌وری ملی را به دنبال داشته است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۲۱ خرداد

به گزارش دیجیاتو، خیلی از سایت‌ها و سرویس‌های محبوب اینترنتی از جمله آمازون، ردیت، اسپاتیفای، توییچ، استک اورفلو، گیت‌هاب، هولو، اچ‌بی‌او مکس، پی‌پل و خبرگزاری‌هایی مثل CNN، گاردین، نیویورک تایمز، بی‌بی‌سی و فایننشال تایمز به خاطر قطعی یک سرویس CDN از دسترس خارج شده‌اند.
به گزارش مدیر محصول نشریه فایننشال تایمز، سرویس محبوب سی‌دی‌ان Fastly ساعتی پیش دچار مشکل شده و بسیاری از سایت‌های محبوب و پرمخاطب را از کار انداخته است. علاوه بر موارد بالا می‌توانیم به قطعی وب‌سایت دولت بریتانیا، Quora و شاپیفای هم اشاره کنیم. برخی از سرویس‌های یاد شده به‌طور کامل از دسترس خارج شده‌اند، ولی برخی با مشکلات جزئی مثل دسترسی به فونت‌ها یا تصاویر روبرو هستند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۲۱ خرداد

به گزارش پیوست، پلتفرم شاد که به عنوان پیام‌رسان نظام آموزش کشور بعد از هم‌گیری کرونا از طریق آموزش و پرورش معرفی شد، از ابتدای تیر ماه دیگر رایگان نخواهد بود و هزینه آن مانند دیگر پیام‌رسان‌های داخلی مطابق یک‌سوم قیمت اینترنت بین‌الملل محاسبه می‌شود. حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس رگولاتوری در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا اعلام کرده است که فرآیند تخصیص اینترنت رایگان برای دانش‌آموزان از این زمان به بعد تغییر خواهد کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۲۱ خرداد

به گزارش دیجیاتو، رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا، دونالد ترامپ اخیرا در مصاحبه‌ای با شبکه «فاکس بیزینس» گفته بیت کوین یک کلاهبرداری است که روی ارزش دلار آمریکا تاثیر می‌گذارد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۲۱ خرداد

به گزارش آی‌تی‌ایران، اخیرا در بازار محصولات الکترونیکی و بخصوص در برخی از فروشگاه‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی مشاهده شده که عده‌ای تحت نام، برند و لوگو X.VISION اقدام به تولید و عرضه محافظ‌های الکترونیکی مخصوص تلویزیون‌، یخچال، فریزر و کامپیوتر کرده‌اند. اما طبق اعلام مادیران، این شرکت تا کنون هیچ گونه محافظ الکترونیکی تولید نکره است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۲۱ خرداد

محققان رکورد ارتباطات کوانتومی در فیبر نوری را شکستند و توانستند اطلاعات کیوبیتی را در فاصله ۶۰۰ کیلومتر فیبر نوری منتقل کنند.
به نقل از نیواطلس، در آینده اینترنت کوانتومی اجازه می‌دهد رایانه‌های کوانتومی با یکدیگر تجمیع شوند و برخی از مشکلات بسیار بزرگ را برطرف کنند.
در همین راستا محققان شرکت توشیبا در پروژه‌ای برقراری ارتباطات کوانتومی در فاصله بی سابقه ۶۰۰ کیلومتر فیبر نوری را نشان دادند.

ادامه مطلب