ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۸ شهريور

به گزارش ایلنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن انتشار تصویر بالا، در صفحه‌ی توئیتر خود نوشت:
در نظام اداری فعلی، کنترل دستگاه‌ها و نهادها بر فعالیت‌های اقتصادی از طریق استعلام است. این نمودار، نشان دهنده‌ی بیشترین تعداد استعلام برای کسب‌وکارها است. ببینید که بیشترین اخبار فساد مربوط به مجموعه‌هایی است که بیشترین استعلامات را دارا هستند. راهکار استعلام نیست، #شفاف_سازی است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۸ شهريور

محسن غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره‌ی فرصت مجددی که تلگرام و هات‌گرام برای ایرانی شدن گرفته‌اند، اظهار داشت: ظاهرا دوباره جلسه‌ای با یکی از مسئولین برگزار شده و دو سه ماه دیگر فرصت گرفته‌اند تا تلگرام طلایی و هات‌گرام تبدیل به پیام‌رسان ایرانی شوند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۷ شهريور

به گزارش ایبِنا از روابط عمومی اتاق تهران، در این بخشنامه با اشاره به اینکه برخی از دارندگان کارت بازرگانی از طریق تنظیم سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی با عناوین صلح، هبه، وکالت بلاعزل با حق توکیل و نظایر آن مبادرت به واگذاری حق استفاده از کارت‌های مذکور به دیگران می‌کنند، و همچنین با استناد به آیین‌نامه‌ی اجرایی ماده‌ی ۱۰ قانون مقررات صادرات و واردات که بر عدم حق واگذاری کارت بازرگانی به غیر تاکید دارد، تصریح شده است که «دفاتر اسناد رسمی مجاز به تنظیم سند رسمی که منجر به نقل و انتقال کارت بازرگانی یا واگذاری حق استفاده از مزایای کارت‌های مذکور به غیر دارنده کارت در قالب هر یک از عقود، نیستند.»

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۷ شهريور

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، هوشنگ فلاحتیان، مشاور وزیر نیرو در امور برق و انرژی در خصوص سند برنامه‌ی اقدام مشترک بین دو وزارتخانه‌ی نیرو و ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای کاربرد فناوری‌های نوین در صنعت آب و برق، اظهار داشت: پیرو دستور ریاست جمهوری مبنی بر توسعه‌ی فعالیت‌های اقتصاد دیجیتال و کسب‌وکار از طریق استارتاپ‌ها به وزارتخانه‌ها، وزارت نیرو به عنوان یک وزارتخانه‌ی پیشتاز همکاری‌های مشترک خود را با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۷ شهريور

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم اختتامیه‌ی سومین اجلاس از کنگره دوازدهمین اتحادیه‌ی انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به اینکه امروزه همه‌ی معادلات سیاسی و اجتماعی دنیا در گروی اقتصاد است، گفت: امروز افزایش بهره‌وری در گروی افزایش خلاقیت است و مهم‌ترین ابزار خلاقیت، فناوری اطلاعات است که فضای مجازی را شامل می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۷ شهريور

به گزارش مهر محمدجواد آذری جهرمی در برنامه‌ی حالا خورشید با اشاره به شکایات مردم از سرویس پیامک ارزش افزوده‌ی تلفن همراه که منجر به هزینه‌های ناخواسته‌ی بسیاری برای کاربران می‌شد، اظهار داشت: در حوزه‌ی پیامک‌های انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده، اقدامات متعددی در وزارت ارتباطات انجام شده است که از جمله‌ی آن می‌توان به سیستم شفاف‌سازی سرویس‌های فعال اشاره کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۷ شهريور

به گزارش مهر، علی صادقی نائینی معاون توسعه‌ی کاربرد و خدمات فضایی سازمان فضایی ایران، در برنامه‌ی تلویزیونی چرخ با موضوع «فناوری فضایی و تاثیرات آن در زندگی روزمره» در مورد لزوم گسترش فناوری فضایی گفت: امروز فناوری فضایی در دنیا به سطحی رسیده که وارد زندگی عموم مردم شده و کاربردهای آن در زندگی شهری، باعث شده ایران نیز در این زمینه فعالیت کند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۷ شهريور

اولین مرکز داده‌ی آسیایی فیسبوک در سنگاپور خواهد بود، این غول شبکه‌ی اجتماعی اعلام کرد در طول چهار سال آینده یک مرکز سرور ۱۷۰ هزار متر مربعی در این منطقه افتتاح می‌کند.

ادامه مطلب