ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۵ مرداد

به گزارش سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ایران، حضور ۲۴ دستگاه دولتی در فضایی در حدود ۲۵۰۰ متر مربع در سالن دولت هوشمند نمایشگاه الکامپ ( سالن ۴۱ ) قطعی شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۵ مرداد

شرکت خدمات هوایی منطقه ویژه‌ی اقتصادی پیام در گستره‌ی ۱۰۰۰۰ هکتاری در جنوب غربی مهرشهر کرج قرار داشته و ۳۶۰۰ هکتار از اراضی آن بر اساس قانون به‌ عنوان منطقه‌ی ویژه اقتصادی معرفی و امکان سرمایه‌گذاری و حضور فعالان اقتصادی وجود دارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۵ مرداد

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی ایران (ایران الکامپ ۲۰۱۸) فردا شنبه ششم مردادماه ۹۷ آغاز به کار می‌کند.
مراسم افتتاحیه‌ی بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ تهران، با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۵ مرداد

برای سال‌ها فیسبوک از رشدی نجومی لذت می‌برد، اما با توجه به رسوایی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی کاربران و مناقشات موجود، رشد بالای آن حالا روندی کاهشی دارد. امروز این شرکت برای سه ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸ گزارش درآمدی و رشد کاربر خود را منتشر کرد که کمتر از تخمین‌های وال‌استریت هستند. این اولین‌بار در طی سه سال گذشته است که فیسبوک نتوانست از انتظارات پیشی بگیرد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۵ مرداد

نقص رمزنگاری بر روی پیاده‌سازی‌های بلوتوث و عوامل سیستم‌عاملی همچون اپل، کوالکام، برادکام، اینتل، و احتمالا فروشندگان نرم‌افزاری دیگر اثر گذاشتند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۵ مرداد

BitTorrent هم اکنون به طور رسمی بخشی از Torn است، این سرویس به اشتراک‌گذاری فایل این خبر را امروز در پست وبلاگی‌اش منتشر کرد. این خبرها، شایعاتی که حدودا از اواسط ماه گذشته وجود دارند را تائید می‌کند.

ادامه مطلب
سرگرمی
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۵ مرداد

شرکت Gameloft یک روز قبل از برنامه‌ی خود، بازی Asphalt 9: Legends را منتشر کرد. این نسخه سری جدیدی از بازی محبوب مسابقه‌ای برای تلفن همراه است. اولین سری بازی در سال ۲۰۰۴ برای تلفن‌های همراه با سیستم‌عامل Java و Symbian منتشر شد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۵ مرداد

گروهی از دانشمندان و فضانوردان در مقاله‌ی منتشر شده در نشریه‌ی Science، از وجود دریاچه‌ای بزرگ از آب در کره‌ی مریخ خبر دادند. به گفته‌ی آن‌ها در بخش جنوبی مریخ، مقدار بسیار زیادی آب در زیر یک‌ لایه‌ی یخی قرار گرفته است. سؤال در مورد یافتن آب در مریخ یکی از مهم‌ترین مسائل پیش روی دانشمندان است، زیرا چندین سال است که فرضیه‌ی وجود حیات بر روی این کره مطرح‌ شده است. علاوه بر این آب یکی از نشانه‌های وجود حیات می‌باشد که در این صورت مریخ می‌تواند به سیاره‌ای برای مهاجرت ساکنان زمین تبدیل شود.

ادامه مطلب