کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۶ مرداد

آمازون این اواخر درگیر استرس‌هایی بوده است، از معاملات آن در زمینه‌ی فناوری تشخیص چهره گرفته تا نگرانی‌ها بابت حفظ حریم خصوصی در سخت‌افزار Echoاش. با این وجود و با توجه به کسب‌وکارهای زیادی که پوشش می‌دهد، آمازون توانسته روند رو به رشد خود را حفظ کند. بر اساس گزارش مالی سه ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸ این شرکت، فروش‌های خالص آمازون در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با ۳۹ درصد رشد به ۵۲.۹ میلیارد دلار رسید. این منجر به کسب درآمد خالص کل ۲.۵ میلیارد دلاری برای این شرکت در چند ماه گذشته شد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۶ مرداد

سال‌ها است سازندگان تلفن همراه وعده‌ی صفحه‌نمایش‌هایی مقاوم را می‌دهند، اما بیشتر تمایل به ساخت پنل‌هایی انتعطاف‌پذیر و با سطوح غیر قابل خش را نشان داده‌اند. اما حالا احتمالا Samsung Display این وعده را تحقق بخشیده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۶ مرداد

مقامات کوالکام اعلام کردند اختلاف نظر اپل با کوالکام به نظر می‌رسد تاثیر بزرگی بر اجزا استفاده شده در مدل‌های آیفون پیش روی شرکت در سال جاری خواهد داشت. CNET به نقل از George Davis، مدیر مالی کوالکام گفت: «اپل قصد دارد تا به طور انحصاری از مودم‌های رقیب ما به جای مودم‌های کوالکام در عرضه‌ی آیفون های آینده‌اش استفاده کند.» Davis نامی از اینتل نبرد، اما اینتل تنها تامین‌کننده‌ی دیگری است که این قطعه را برای گوشی‌های هوشمند اپل فراهم می‌کند.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۶ مرداد

هواپیمای بدون سرنشین Zephyr S، توسط کمپانی مشهور اروپایی Airbus متخصص در زمینه‌ی ساخت هواپیماهای غول‌پیکر توسعه‌ یافته است. این پهباد بیش از ۱۵ روز را در هوا گذرانده است و توانسته رکورد جدیدی را در بین هواپیماهای بدون سرنشین به دست بیاورد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۶ مرداد

وزیر ارتباطات در توئیتر خود خبر داد که فردا هم‌زمان با افتتاح بیست‌وچهار مین نمایشگاه الکامپ از لایحه‌ی پیشنهادی «صیانت و حفاظت از داده‌های شخصی» نیز رونمایی خواهد شد.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۶ مرداد

مرکز ماهر نسبت به سوء استفاده‌ی بدافزاری از آسیب‌پذیری برخی تجهیزات سیستم‌عامل اندروید (Android Debug Bridge) در سطح شبکه‌ی کشور هشدار داد و اعلام کرد: ۱۱۳ کشور هدف این حملات قرار گرفته‌اند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۵ مرداد

معاون وزیر ارتباطات از تغییر رویکرد رگولاتوری حوزه‌ی ارتباطات از مدل مقررات‌گذاری به مقررات‌زدایی خبر داد و گفت: تصدی‌گری امور را به صنف فناوری اطلاعات و ارتباطات واگذار می‌کنیم.
به گزارش سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، حسین فلاح جوشقانی در نشست هم‌اندیشی با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، بر اهمیت مشارکت بخش خصوصی در تصمیم‌سازی‌ها تاکید کرد و گفت: رویکرد تقویت بخش خصوصی پیش از این نیز وجود داشت اما در دولت جدید نگاه وزیر ارتباطات و تمامی ارکان این وزارتخانه، به سمت تعامل بیشتر با بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت‌های آنان متمرکز شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۵ مرداد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اظهار امیدواری از رفع مشکل عرضه‌ی صد هزار گوشی توقیف شده به بازار در همین هفته، گفت: با آقای شریعمتداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در همین رابطه در هیات دولت صحبت کردم که مقداری تسریع شود.

ادامه مطلب