ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳ مرداد

به گزارش ایسنا، معاون توسعه‌ی روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه تا سال ۹۶ نزدیک به ۲۷ هزار روستا از اینترنت پر سرعت بهره‌مند شده‌اند، گفت: امروز بیش از ۳۲ هزار روستا از اینترنت پر سرعت برخوردار هستند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳ مرداد

همانطور که ممکن است ترکیب منابع انرژی‌های تجدیدپذیر با باتری‌های ذخیره رویایی باشد، مشکلی هم وجود دارد: این باتری‌ها بسیار گران قیمت هستند. به قدری گران که احتمالا سال‌ها برای جبران آن نیاز باشد. اما با شنیدن این خبر خوشحال می‌شوید که دانشمندان استنفورد راهی برای مقرون به صرفه کردن این باتری‌ها پیدا کرده‌اند. دانشمندان باتری جریانی مبتنی بر فلز مایع را توسعه داده‌اند که می‌تواند برق را به قیمتی پایین، حتی در مقیاس وسیع ذخیره کند.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳ مرداد

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های بهره‌وری امواج میلیمتری (mmWaves) 5G تداخل سیگنالی غالب است. از آنجایی که در اتصال آن‌ها به آسانی توسط هر چیزی تداخل ایجاد می‌شود، mmWaves نیاز به دقت‌های تکنولوژیکی برای مهار هر چه بهتر این موارد دارند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳ مرداد

آیا احساس می‌کنید این روزها بیشتر از قبل شاهد گوشی‌های هوشمند Huawei و Honor در بازار هستید؟ فروش‌های جهانی Huawei در حال افزایش است و این شرکت چینی به آرامی به اپل می‌رسد تا تبدیل به دومین تولیدکننده‌ی تلفن در جهان شود.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳ مرداد

طی گزارش‌های اخیر، اینتل در حال آماده شدن برای رونمایی از سه پردازنده‌ی جدید است. پردازنده‌ها به ترتیب عبارت‌اند از: نسخه‌ی 8 هسته‌ای 16 بیتی (Core i9 9900K)، 6 هسته‌ای 12 بیتی (Core i7 9700K) و 6 هسته‌ای 6 بیتی (Core i5 9600K). گفتنی است تمامی پردازنده‌ها، متعلق به سری 9000 و بر اساس معماری Coffee Lake هستند. در حال حاضر، برخی از جزئیات جالب مربوط به این پردازنده‌ها در شبکه‌های مجازی منتشر شده است.

ادامه مطلب
پوشیدنی
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳ مرداد

به نظر می‌رسد ساعت هوشمند Pixel Watch، انقلابی واقعی برای کاربران گجت‌های هوشمند به‌ حساب بیاید زیرا می‌تواند با تمام ابزارهایی که بر پایه‌ی Android کار می‌کنند، به‌ صورت کامل تعامل داشته باشد. در گزارش منتشر شده، منبع خبر عنوان می‌کند زمان زیادی برای توسعه‌ی این محصول اختصاص داده‌ شده است و در نتیجه به مزایای بیشتری نسبت به سایر رقبا، دست پیدا کرده است.

ادامه مطلب