ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲ مرداد

به گزارش مهر، رئیس سازمان فضایی ایران با تاکید بر افزایش نقش آفرینی دانشگاه ها در زیست بوم حوزه‌ی فضایی کشور، گفت: پروژه‌ی ماهواره‌های مکعبی (کیوب ست) با همکاری ۳ دانشگاه داخلی در حال انجام است.
مرتضی براری در جلسه‌ی بررسی مدل همکاری با دانشگاه‌ها در حوزه‌ی فضایی که با حضور نصرالله جهانگرد معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران برگزار شد، بر نقش آفرینی دانشگاه‌ها در زیست بوم بخش فضایی کشور تأکید کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲ مرداد

به گزارش ایلنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از کاهش ۳۵ درصدی مصرف آب به دنبال هوشمندسازی آبیاری زمین‌های کشاورزی خبر داد و گفت: با حضور استارتاپ‌ها و با استفاده از آزادسازی حداق ۸۰ درصد از بانک‌های اطلاعاتی غیرحاکمیتی شکاف قیمت میان تولیدکننده و مصرف‌کننده محصولات غذایی از میان می‌رود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲ مرداد

یکی از مشکلات اصلی انسان‌ها بر روی کره‌ی زمین، تولید زباله و انبوهی از آن‌ها است که اکثراً به‌ صورت تفکیک نشده در سراسر جهان رها می‌شود. یکی از روش‌های کنونی برای تفکیک زباله‌ها، استفاده از سطل‌های رنگی مخصوص با نشان ماده‌ی دور ریختی است که می‌تواند به امر بازیافت کمک شایانی نماید. حالا توسعه‌دهندگان با طراحی سطل هوشمند Oscar، به کار جداسازی زباله‌های خانگی کمک کرده‌اند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲ مرداد

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: شورای عالی فضای مجازی تاکنون در رابطه با باز شدن توئیتر و یا بسته شدن اینستاگرم هیچ بحث و بررسی نداشته است.

ادامه مطلب
سرگرمی
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲ مرداد

Sony PlayStation 4 روزبه‌روز بیشتر به سمت یک تکنولوژی منسوخ پیش می‌رود و طرفداران این کنسول منتظرند تا غول تکنولوژی آسیایی، نسخه‌ی آزمایشی کنسول جدید خود را منتشر کنند. با این‌ حال به نظر می‌رسد؛ PS4 باید چندین سال دیگر مهمان ‌خانه‌ی صاحبانش باشد، زیرا بعید است که عرضه‌ی Playstation 5 تا قبل از سال ۲۰۲۱ رخ دهد.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲ مرداد

به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد تا در آینده‌ای نزدیک، شارژر بی‌سیم دوگانه‌ی خود را برای گوشی‌های هوشمند و همچنین ساعت‌های هوشمند Galaxy Watch عرضه کند. تصویری از جعبه‌ی شارژر بی‌سیم Wireless Charger Duo تنها مدت کوتاهی قبل از برگزاری کنفرانس مطبوعاتی اختصاصی Samsung Unpacked که قرار است در تاریخ ۹ آگوست در مرکز بارکلیز برپا شود، در فضای مجازی منتشر شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲ مرداد

آذرماه سال گذشته زمین‌لرزه‌ای در تهران رخ داد که بعد از آن برخی‌ها شب را در خیابان به صبح رساندند. از آنجا که کشور ما بر روی نوار زلزله‌خیز جهان قرار دارد، وقوع چنین رویدادهایی در کشور دور از انتظار نیست و باید آمادگی‌های لازم در این زمینه وجود داشته باشد؛ بنابراین حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پیشگیری از وقوع اختلالات و جلوگیری از قطع ارتباط مردم در مواقع بحران برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده‌ و برای آزمایش آن‌ها مانورهایی در حوزه‌های مختلف برگزار می‌کند.

ادامه مطلب