کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۴ مرداد

۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای ساخت چین با تعرفه‌های ۱۰ درصدی ایالات متحده‌ی آمریکا مواجه هستند که در حال حاضر شامل ساعت‌های اپل، Fitbit و مدل‌های اسپیکر Sonos می‌شوند. این تعرفه‌ها دورنمایی از افزایش قیمت‌ها بر روی برخی دیوایس‌های الکترونیکی محبوب را در پاییز امسال موجب شده است.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۴ مرداد

آیا بهتر است دوربین گوشی هوشمندی با وضوح تصویر بالا داشته باشید یا یک رزولوشن پایین با حساسیت نور بهتر؟ سونی به کاربرانش گفت که می‌توانند هر دو قابلیت را در جدیدترین حسگر تصویر CMOS داشته باشند. حسگر CMOS سونی که IMX586 نام دارد، بالاترین تعداد پیکسل‌های دنیای صنعت را با ۴۸ مگاپیکسل، دوربین‌های حرفه‌ای مانند A7R III دارد که همگی در داخل قطعه‌ای به قطر ۸ میلی‌متر جای گرفته‌اند. در زمانی مشابه، چهار پیکسل همجوار می‌توانند با یکدیگر ادغام شوند، یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی را شکل دهند که سونی می‌گوید تصاویر روشن‌تری با نویز کمتر می‌دهد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۴ مرداد

در اوایل ماه جاری، تحلیلگر مشهور مین چی کو گزارش داد که Apple چندین رنگ جدید را برای iPhone 6.1 اینچی خود طراحی کرده است. در حال حاضر منبع Macotakara تائید کرده است، در حقیقت Apple محصول جدید خود را در رنگ‌های جدید عرضه می‌کند اما این رنگ‌ها کمی با رنگ‌های قبلی تفاوت دارد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۴ مرداد

Samsung چندی پیش به‌ طور رسمی اعلام کرد، گوشی هوشمند Galaxy Note 9 در تاریخ ۹ آگوست رونمایی خواهد شد. با این‌ حال، شرکت کره‌ای، هنوز درباره‌ی امکان پیش‌خرید این محصول توضیحاتی را ارائه نکرده است اما بر اساس شایعات تائید نشده، گویا قرار است Note 9 در تاریخ ۲۴ آگوست در قفسه‌های فروشگاه‌ها عرضه شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۴ مرداد

معاون توسعه‌ی روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه تا سال ۹۶ نزدیک به ۲۷ هزار روستا از اینترنت پر سرعت بهره‌مند شده‌اند، گفت: امروز بیش از ۳۲ هزار روستا از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۴ مرداد

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با اشاره به جبران حاشیه‌ی سود اپراتورهای موبایل در بخش صوت به‌ جای اینترنت، تأکید کرد: اگر تعرفه‌‌ی صوت موبایل واقعی شود و کاهش پیدا کند، تعرفه‌ی اینترنت هم واقعی خواهد شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳ مرداد

به گزارش مهر، به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، رسول سرائیان با اشاره به ارائه‌ی خدمات دولت الکترونیک توسط ۴۱ دستگاه دولتی در نمایشگاه الکامپ ۹۷ گفت: دولت الکترونیک ابزار شفاف‌سازی و جلوگیری از رانت است و با ارائه‌ی خدمات دولت الکترونیک در نمایشگاه الکامپ، سایر دستگاه‌ها را نیز به استفاده از این خدمات ترغیب می‌کنیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳ مرداد

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با اشاره به جبران حاشیه‌ی سود اپراتورهای موبایل در بخش صوت به‌ جای اینترنت، تاکید کرد: اگر تعرفه‌‌ی صوت موبایل واقعی شود و کاهش پیدا کند، تعرفه‌ی اینترنت هم واقعی خواهد شد.

ادامه مطلب