کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۷ مرداد

پس از اینکه فیسبوک با ثبت کاهش ۱۲۳ میلیارد دلاری در ارزش سهامش، گزارش درآمدی ضعیفی را ارائه کرد، سهام توئیتر هم پس از اینکه این شرکت اعلام کرد تعداد کاربران آن کاهش داشته‌اند، سقوطی نزدیک به ۲۰ درصدی را تجربه کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۶ مرداد

اگرچه به گفته‌‌ی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بیش از ۳۰ هزار سیم‌کارت مزاحم مسدود شده اما داستان دنباله‌دار تبلیغاتی که گاهی در قالب پیامک و گاهی در قالب تماس هستند، هنوز به پایان نرسیده است.
به گزارش ایسنا، در حالی که کسب‌وکارهای مختلف برای تبلیغات خود راه‌هایی مانند ارسال پیامک از شماره‌های شخصی و ثابت را برگزیده بودند، با راه‌اندازی سامانه‌ی ۱۹۵، امکان شکایت از شماره‌های تبلیغاتی با شماره‌های شخصی، ثابت و سرشماره‌های دیگر نیز فراهم شد تا مشترکان با استفاده از این سامانه بتوانند امکان قطع سرویس ارسال پیامک از این شماره‌ها را فراهم کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۶ مرداد

عصر امروز، همزمان با نخستین روز از نمایشگاه الکامپ ۲۴ با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و رئیس کمیته‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس از پیش‌نویس لایحه‌ی «صیانت و حفاظت از داده‌های شخصی» رونمایی شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۶ مرداد

به گزارش مهر، لایحه‌ی صیانت و حفاظت از داده‌های شخصی کاربران در فضای مجازی با حضور وزیر ارتباطات، کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، پروانه‌ی مافی، رمضانعلی سبحانی‌فر، نمایندگان مجلس در حاشیه‌ی نمایشگاه الکامپ توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران رونمایی شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۶ مرداد

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه‌ی افتتاح نمایشگاه الکامپ در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در مورد قول وی برای کنترل قیمت بازار گوشی تلفن همراه گفت: کنترل بازار موبایل با وزارت ارتباطات نیست و هر قولی باید متناسب با مسئولیت‌های مورد نظر انجام شود. اینجانب پیش از این نیز در مصاحبه‌ای برآورد کرده بودم با کنترل متغیرهای بازار می‌توان شاهد تعدیل قیمت در بازار موبایل بود.

ادامه مطلب