کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۹ مرداد

سرویس‌های وب آمازون، AWS همچنان به تلاش برای برجسته کردن ترازنامه‌ی این شرکت ادامه می‌دهند و یک بار دیگر نوعی از رشد آمازون در کسب‌وکاری جدید را برای سه ماهه‌ی دوم نشان می‌دهد. به رغم زنجیره‌ی تامین غذای فعال شرکت، واحد AWS آمازون که حاشیه‌ی عملیاتی آن بیش از ۲۵ درصد در مقایسه با حاشیه‌های کم در بخش خرده فروشی است، رشد ۴۹ درصدی سالیانه را در سه ماهه‌ی دوم سال جاری در مقایسه با سه ماهه‌ی دوم سال گذشته تجربه کرد. علاوه بر این، این میزان در برابر شش ماه اخیر تا دوره‌ی مشابه سال قبل هم رشدی بالاتر از ۴۹ درصد را داشت.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۹ مرداد

گروهی از علاقه‌مندان به بازی و سرگرمی، تصمیم گرفتند تا با استفاده از تکنولوژی جدید، نسل جدیدی از تفنگ‌های آب‌پاش را طراحی کنند. Spyra One به سیستم پر کردن خودکار مخزن آب و صفحه‌نمایش رنگی کوچک مجهز شده است. این ویژگی‌ها سبب می‌شود تا بازی سرگرم‌کننده‌تر و سریع‌تر شود. این اسلحه می‌تواند آب را تا مسافت هفت متر شلیک کند.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۹ مرداد

کاربران iOS در ماه مارس از ویژگی جدید Dark Mode در سرویس ویدئویی YouTube بهره بردند اما توسعه‌دهندگان به‌ تازگی این ویژگی را در دسترس کاربران Android نیز قرار داده‌اند. در واقع پس از گذشت تقریباً نیمی از سال این ویژگی به Android آمد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۹ مرداد

اولین تصاویر از پرچم‌داران هوشمند iPhone، توسط طراح و بلاگر مشهور بنجامین گس کین در شبکه‌های مجازی منتشر شد. این تصاویر در واقع بسیاری از شایعات چند ماه گذشته پیرامون ویژگی‌های پرچم‌دار جدید کمپانی Apple را تائید می‌کند. با این‌ حال قضاوت بر اساس تصاویر واقع‌بینانه نخواهد بود زیرا این نمونه‌ها به‌ احتمال‌ زیاد طرح‌های اولیه‌ی کارخانه‌ای هستند. بنابراین در مقابل ما تصاویری از مدل‌های ۶.۵ اینچی iPhone X Plus و ۶.۱ اینچی iPhone 9 با صفحه‌نمایش LCD است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۹ مرداد

به گزارش مهر، اپلیکیشن پیام‌رسان بیسفون روز گذشته در نمایشگاه الکامپ از ویژگی‌های جدید خود برای کسب رضایت کاربران و ارائه‌ی خدمات به کاربر در بستر امن، رونمایی کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۸ مرداد

به گزارش مهر، رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه به دنبال اجرای مسیر سرشماری از مدل سنتی و ترکیبی سنتی به سمت سرشماری مدرن هستیم، گفت: تا هشت سال دیگر با تغییر تکنیک‌های آماری به این هدف می‌رسیم.
امیدعلی پارسا در نشست خبری در سالن دولت الکترونیک نمایشگاه الکامپ اظهار داشت: موضوع یکپارچه‌سازی سه کد اختصاصی اشخاص، اماکن و کسب‌وکارها از جمله برنامه‌های در دست اقدام مرکز آمار با همکاری دستگاه‌های مرتبط دولتی است تا با یکسان‌سازی این کدها در کشور بتوانیم موضوع آمارگیری را به سمت استانداردهای مورد نظر پیش ببریم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۸ مرداد

وزیر ارتباطات به انتشار گزارش‌هایی در خصوص هایجک (سرقت) BGP تلگرام توسط شرکت مخابرات ایران واکنش نشان داد و تصریح کرد در صورت تایید خطا چه به صورت سهوی و چه به صورت عمدی، مخابرات ایران، جریمه‌ی سنگینی خواهد شد.

ادامه مطلب