گوناگون
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۱ مرداد

کمپانی چینی Xiaomi، باز هم یکی از محصولات جدید خود را با تکنولوژی خانه‌های هوشمند به بازار عرضه خواهد کرد. این محصول که سطل زباله‌ی هوشمند است با استفاده از پلتفرم Youpin توسعه داده‌ شده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۱ مرداد

آخرین تحلیل‌ها نشان می‌دهد که در سه‌ ماهه‌ی گذشته، گوشی‌های هوشمند Huawei بیشتر از هر شرکت دیگری به‌ جز کمپانی Samsung به فروش رسیده‌اند. تحلیلگران IDC و Strategy Analytics دریافتند که فروش گوشی‌های هوشمند به‌ طور کلی کاهش‌ یافته است. این میزان کاهش بیشتر از همه بر روی فروش محصولات سامسونگ اثر گذاشته است - فروش گوشی‌های این برند، در مقایسه با سال گذشته بیش از ۱۰ درصد کاهش‌ یافته است. سامسونگ روز گذشته در مورد سود و زیان این شرکت اعلام کرد که به دلیل فروش ضعیف Galaxy S9، محصول جدید Galaxy Note 9 جایگزین شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۱ مرداد

نایب‌ رئیس اتاق بازرگانی با تاکید بر ضرورت حضور استارتاپ‌ها در صنایع مختلف از جمله کشاورزی گفت: استارتاپ‌ها می‌توانند ظرفیت‌های خود را اعم از بازار دسترسی، تجارب، دانش و بینش حرفه‌ای خود وارد اکوسیستم استارتاپی کنند و درصد مناسبی از بودجه‌ی بنگاه‌ها باید به سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر اختصاص یابد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۰ مرداد

به گزارش مهر، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ۴۸ درصد کاربران اینترنت در ایران زنان هستند، گفت: زنان ۴۵ درصد استفاده‌کنندگان از تلفن همراه را تشکیل می‌دهند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۰ مرداد

به گزارش تسنیم، با وجود ماه‌ها اختلال در بازار عرضه‌ی گوشی‌های تلفن همراه و احتکار گسترده در این بخش، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر از ارسال راهکارهای اجرایی برخورد با احتکارکنندگان در قالب نامه‌ای به دادستانی داد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۰ مرداد

به گزارش ایرنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در آخرین روز نمایشگاه الکامپ تفاهمنامه‌ی اجرای طرح «حافظه‌ی ملی دیجیتال» را امضا کردند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۰ مرداد

به گزارش مهر، وزیر ارتباطات با بیان اینکه طرح نوآفرین در مسیر تصویب دولت قرار دارد، گفت: این طرح در جهت رفع موانع مالیاتی، بیمه و زیرساخت‌های حقوقی استارتاپها برای یک دوره ۳ تا ۵ ساله تدوین شده است.
محمد جواد آذری جهرمی در جلسه‌ی هم‌اندیشی سرمایه‌گذاری های خطرپذیر، چالش‌ها و فرصت‌ها که با حضور مدیران صندوق های خطرپذیر و فعالان این حوزه برگزار شد، با اشاره به اینکه راه‌ نجات اقتصاد کشور توجه به تحول دیجیتال است، گفت: تحریم‌ها فرصت بی‌نظیری ایجاد کرده و با استفاده از این فرصت باید به ارتقای بیشتر حوزه‌ی کسب‌وکارهای نو بپردازیم.

ادامه مطلب