گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۲ دي

از زمان عرضه‌ی WPA2 در سال 2004، امنیت WiFi تغییر چندانی نکرده است، این مورد به خصوص از موقعی آشکارتر شد که Hotspotها به طور روز افزونی پر مخاطره‌تر شدند و سو استفاده‌های چشمگیر از آ‌ن‌ها بسیار رایج شد. با این حال، WiFi Alliance قصد ارائه‌ی استاندارد WPA3 را دارد که امید است بتواند برخی از نقاط ضعف نسخه‌های پیشین را هم برطرف کند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۲ دي

Kodak امروز مشارکت با Wenn Digital را اعلام کرد. هدف هم ایجاد "ارز رمزنگاری عکس محور" است که "عکاسان و سازمان‌ها را برای کنترل بیشتر بر مدیریت قوانین عکس‌ها قدرتمند‌تر می‌کند". چرا که نه؟ اکنون سال 2018 است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۲ دي

کاربران متوجه شده‌اند امکان تغییر تنظیمات Mac App Store در macOS High Sierra با استفاده از هر رمز عبوری وجود دارد. کاربر نیاز به لاگین شدن به عنوان مدیر دارد، و در این حالت فرض می‌شود تنظیمات باز می‌شوند، اما اگر تنظیمات قفل شوند و فرد نیاز به دسترسی مجدد داشته باشد، اجازه‌ی استفاده از هر رمز عبوری را که مایل باشد، دارد. هر چند بقیه‌ی بخش‌ها همچنان نیاز به رمز عبور صحیح دارند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۲ دي

گوشی هوشمند مقرون به‌ صرفه‌ی Xiaomi Redmi 5 و Redmi 5A محبوبیت منحصر به‌ فردی را در میان طرفداران و کاربران گوشی‌های هوشمند به دست آورده اند. معاون این کمپانی، Manu Kumar در صفحه‌ی شخصی‌اش در توئیتر نوشت: این شرکت بیش از یک‌میلیون نسخه از گوشی هوشمند Redmi 5A را در عرض ماه گذشته به فروش رسانده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۲ دي

پاول دوروف مدیر پیام‌رسان Telegram، در گزارشی میزان هزینه‌ی صرف شده برای توسعه پیام‌رسان Telegram را تاکنون اعلام کرد. بنیان گذار مشهور تلگرام مبلغ صرف شده برای توسعه ی این پیام‌رسان را 70 میلیون دلار اعلام کرد. وی گزارش این هزینه‌ها را سند و مدرک پرداختی به کارکنان و متخصصین این شرکت اعلام کرده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۲ دي

توسعه‌دهندگان شرکت بهداشتی L'Oreal به دنبال جدیدترین متد روز، نوآوری جدیدی را در زمینه ی ابزارهای دیجیتال طراحی کرده اند. دانشمندان این شرکت، حسگر کوچکی را طراحی کرده‌اند که پوست را از آسیب‌های نور خورشید حفاظت می‌کند. به‌ تازگی کارشناسان سازمان بهداشت جهانی در رابطه با خطر ابتلا به بیماری‌هایی پوستی ناشی از اشعه‌های خورشیدی در سال‌های اخیر هشدار داده‌اند این خطر به دنبال افزایش تابش اشعه‌های خورشیدی در پی ایجاد حفره در لایه ی اوزون افزایش‌ یافته است.

ادامه مطلب
سرگرمی
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۲ دي

توسعه‌دهندگان استدیوی Activision تصمیم گرفته اند تا پیچیدگی در حالت زامبی برای بازی شوتر محبوب Call of Duty: WWII را گسترش دهند. در به‌روزرسانی جدید این بازی، زامبی‌ها هوشمند تر شده اند و می‌توانند از مهارت‌های تاکتیکی و استراتژیک در مقابل شما استفاده کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۲ دي

در راستای حمایت از تولید نرم‌افزارهای کاربردی ایمن و محتوای چندرسانه‌ای موبایل، وزارت ارتباطات ۱۵ میلیون تومان تسهیلات برای هر درخواست توسعه‌دهندگان نرم‌افزارها در نظر گرفت.

ادامه مطلب