گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۴ دي

Jeff Bezos و همسرش، MacKenzie، مبلغ 33 میلیون دلار کمک هزینه‌ی تحصیلی به 1000 فارغ‌التحصیل دبیرستانی اهدا می‌کنند که والدینشان به صورت غیر قانونی به آمریکا مهاجرت کرده‌اند و در غالب برنامه ی DACA تنها اجازه‌ی موقت برای تحصیل را دارند.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۴ دي

Microsoft امروز اعلام کرد شرکت‌هایی همچون Qualcomm در حال ایجاد طرح‌های مبنایی هستند تا سازندگان سخت‌افزارها را به ادغام Cortana، دستیار هوش مصنوعی، در دیوایس‌های بیشتری ترغیب کنند. Qualcomm نیز در نمایشگاه CES، روز دوشنبه بر‌نامه‌هایی را برای اینکه Cortana بخش پلتفرم Smart Audioاش شود، اعلام کرد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۴ دي

Intel روز پنج‌شنبه گفت که وصله‌های امنیتی اعلام شده‌ی اخیر برای نقص‌های ایجاد شده در تراشه‌های آن در کامپیوترهایی که از پردازنده‌های Broadwell و Haswell قدیمی‌تر استفاده می‌کنند، مشکل راه‌اندازی مجدد سیستم‌ها را به دنبال دارد و اینکه Intel ممکن است برای تعمیر این وصله‌های مشکل‌دار نیاز به انتشار به‌روزرسانی‌هایی داشته باشد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۴ دي

بعد از فیلتر شدن تلگرام یکی از پیام‌رسان‌هایی که مورد توجه قرار گرفت «آی گپ» بود. یک پیام‌رسان ایرانی که دو سالی است کار خودش را شروع کرده و مدیر آن معتقد است تا 20 میلیون کاربر ظرفیت دارد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۴ دي

ساعتی قبل در پی اعلام برخی از کاربران پیام‌رسان تلگرام، اتصال به این برنامه بدون استفاده از فیلترشکن ممکن شده است. کاربران اعلام کردند که استفاده از این پیام‌رسان بر روی اینترنت خانگی بدون فیلترشکن امکان‌پذیر است. با گذشت چند دقیقه خبر اتصال کاربران با استفاده از دیتا گوشی‌های همراه در رسانه‌ها منتشر شد. لازم به ذکر است نسخه‌ی دسکتاپ این برنامه نیز در مرحله ی آخر در دسترس قرار گرفته است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۴ دي

کمپانی Heatworks در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2018 ماشین ظرف‌شویی جمع‌وجوری را با نام Tetra ارائه کرده است. این ماشین با دارا بودن تکنولوژی منحصربه‌فرد آب گرم و اتصال به اینترنت را برای دستگاه فراهم خواهد کرد. از نظر ظاهر و اندازه، ماشین ظرف‌شویی Tetra شبیه به یک بخارپز است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۴ دي

وزیر ارتباطات با بیان اینکه تأمین مالی دسته‌جمعی از بازار سرمایه برای استارتاپ‌ها بدون سود خواهد بود، گفت: افزایش نرخ ارز و سکه در کنار ضرر کسب‌وکارها از جمله مشکلات فیلترینگ بود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۴ دي

پرفسور آندری کورتایف، یکی از متخصصین زبده در علم مغز اعصاب در مصاحبه ای اعلام کرده است تا حدود 30 سال دیگر، هوش مصنوعی جایگزین انسان خواهد شد. کورتایف می‌گوید، پیش‌بینی‌های مختلفی وجود دارد اما با توجه به رشد این دانش تا سال 2045، هوش مصنوعی در بسیاری از زمینه‌ها جایگزین خواهد شد.

ادامه مطلب