ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۵ دي

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کابینه‌ی دولت دوازدهم نوشت:‌ لزوم اتخاذ رویکرد راهبردی به تحول دیجیتال کشور و بازآفرینی دولت و از همه مهم‌تر و پیشرو‌تر بخش ICT برای تحقق اهداف عالی توسعه‌ی کشور دیگر یک اقدام به تغییر نیست بلکه ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای تحول کشور است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۵ دي

به گزارش مهر، سراییان، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در خصوص خبر مسدودسازی برخی از وبگاه‌های ارائه‌دهندگان خدمات برخط کاریابی اظهار داشت: طی تماس با برخی از مسئولین آن‌ها مشخص شد که تعدادی از این وبگاه‌ها به رغم داشتن مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ارائه‌ی خدمات کاریابی الکترونیکی، پیامی از سوی دادستانی کل کشور مبنی بر مسدودسازی دریافت کرده‌اند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۵ دي

به گزارش مهر، مخابرات منطقه‌ی تهران اعلام کرد: مطابق قوانین و آئین‌نامه‌های موجود، مراجعه‌ی کارگزاران مخابراتی برای تسهیل در انجام ثبت اطلاعات صاحبان مشاغل، صنوف و شرکت‌ها در سامانه‌ی ۱۱۸، بدون پرداخت هیچگونه وجهی انجام می‌شود.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۵ دي

شایعاتی درباره‌ی ویژگی‌های جدیدترین مدل Galaxy منتشر شده که نشان می‌دهد این مدل بسیار شبیه به Galaxy S8 است. اما تفاوت‌های اندکی در آن وجود دارد. احتمالا Galaxy S9 و S9+ در ماه آینده معرفی خواهند شد.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۵ دي

Duo، اپلیکیشن تماس ویدئویی Google است و به نظر می‌رسد این غول تکنولوژی قصد دارد تا آن را در سراسر جهان پخش کند. Android Police در این باره نوشت: کاربران Duo می‌توانند با افرادی که این برنامه را نصب ندارند و کسانی که در این سرویس ثبت نام نکرده‌اند، تماس برقرار کنند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۵ دي

در سال 2016، شرکت Huawei شکایتی علیه Samsung در دادگاه‌های چین و ایالات متحده‌ی آمریکا به خاطر نقض حق اختراع و پتنت‌های ارتباطی بی‌سیم این شرکت ارائه داد، و امروز قاضی در شنژن، حکمی را بر عیله Samsung صادر کرد. این دادگاه به این شرکت متخلف دستور داد تا فروش هر محصولی را که از یکی از این پتنت‌ها استفاده می‌کند را متوقف کند و از آن خواست تا مبلغ کمی را هم برای هزینه‌ی دادگاه بپردازد.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۵ دي

اطلاعات جدیدی در مورد رؤیت اشیاء بیگانه در ایالت هامپشایر، شهر Basingstoke توسط شاهدان عینی گزارش‌ شده است. برخی از شهروندان از وجود این اشیا در آسمان عکس‌برداری کرده‌اند. به گزارش VistaNews، شاهدان بلافاصله تمام اطلاعات جمع‌آوری‌ شده را برای متخصصین آمریکایی ارسال کردند، البته در این مورد کاربران خواستند تا نام آن‌ها ذکر نشود.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۵ دي

متخصصان لابراتوار حفاظتی کسپرسکی، در مورد آغاز حملات هکری به گجت های هوشمند به کاربران هشدار داده‌اند. از نظر این کارشناسان، اهداف حملات، مودم‌ها و روترهای کاربران می‌باشد. مودم‌ها و روترها می‌توانند دسترسی هکرها را به شبکه ی اطلاعات باز کنند و همچنین به آن‌ها اجازه می‌دهند تا آدرس اتصال اینترنت به مودم را دوباره تنظیم کنند.

ادامه مطلب