ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۶ دي

مدیرعامل سابق همراه اول با اشاره به درآمد همراه اول در زمان مدیریت خود اظهار کرد:درآمد دولت از همراه اول از 247 میلیارد تومان در سال 84 به 6 هزار میلیارد تومان رسیده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۶ دي

به گزارش مهر، پنجمین نشست میان دستگاهی با محوریت سند تبیین الزامات شبکه‌ی ملی اطلاعات توسط مرکز ملی فضایی مجازی و با حضور استانداری‌ها در وزارت کشور برگزار شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۶ دي

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در آخرین جلسه‌ی خود، جدول تعرفه‌های جدید اینترنت را اصلاح کرد. بر مبنای این اصلاحات صورت گرفته، کف تعرفه‌ی ‌ماهانه‌ی اینترنت ارزان‌تر از قبل شد.تعرفه‌ی دسترسی به خدمات اینترنت پر سرعت از طریق فناوری‌های ADSL ، VDSL و فیبرنوری آبان ماه امسال توسط کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه ۲۶۶ مصوب شد تا از این پس اینترنت به صورت سرویس‌ غیرحجمی مبتنی بر یک مصرف منصفانه (Fair Usage Policy) به کاربران فروخته شود. براین اساس ۱۸ اپراتور ارائه دهنده‌ی اینترنت موظف شدند تا با توقف فروش اینترنت حجمی، میزان مصرف منصفانه را به صورت رقابتی برای مشترکان تعریف کنند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۶ دي

همکاری طولانی اینتل و مایکرون جهت توسعه و تولید حافظه‌ی فلش NAND به زودی به پایان خواهد رسید. هر دو کمپانی اعلام کرده‌اند که پس از معرفی نسل سوم NAND سه بعدی در اواخر 2018 و یا اوایل 2019 قصد دارند مسیر خود را از یکدیگر جدا کنند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۶ دي

پیش‌فرض‌های ناامن در Intel AMT به خرابکاران اجازه‌ی شکستن رمز عبورهای کاربر، BIOS و پین‌های TPM و Bitlocker را می‌دهد، آن هم بر روی هر لپ‌تاپی و در فقط در عرض چند ثانیه، شاید کمتر از 30 ثانیه.
این مسئله هم اکنون در Intel AMT وجود دارد و به طور بالقوه میلیون‌ها لپ‌تاپ را در سراسر جهان متاثر می‌کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۶ دي

معاون توسعه ی مدیریت و جذب سرمایه ی معاونت علمی و فناوری گفت: بسیاری از کسانی که استارتاپ‌ها های موفق داشته‌اند جزء افرادی هستند که از خارج کشور بازگشته‌اند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۹:۳۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۶ دي

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات، نبود امنیت در سرمایه‌گذاری را چالش پیش روی پیام‌رسان‌های بومی عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذار بخش خصوصی به ابعاد مختلف سرمایه‌گذاری اعتماد ندارد.

ادامه مطلب