ایران و جهان
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۵ دي

مصوبه ی شورای عالی فضای مجازی درباره ی حمایت از پیام‌رسان‌های بومی که ۵ ماه از ابلاغ آن می‌گذرد، بالغ‌ بر ۵ دستگاه را مسئول رسیدگی و حمایت از سازوکار شکل‌گیری این شبکه‌ها در داخل کشور کرده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۵ دي

سومین IT weekend دانشگاه صنعتی شریف با هدف معرفی و شناساندن ایده‌های بکر و خلاق جهت ایجاد کسب و کار‌های نوین و ایجاد اشتغال، ۲۵ دی‌ماه برگزار خواهد شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۵ دي

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد ادامه ی اجرای طرح ثبت گوشی‌های همراه گفت: در هفته ی آینده جلسه‌ای در سطح وزرا برای بررسی جوانب طرح رجیستری برگزار می‌شود تا در مورد اجرای فاز بعدی این طرح تصمیم‌گیری شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۴ دي

به گزارش تماس نیوز، حسین نعمتی مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه اگر قصد داریم دولت الکترونیک شکل بگیرد یکی از زیربناهای اصلی آن پروژه‌ی GNAF است، گفت: این پروژه دو سال پیش با دستور معاون اول ریاست جمهوری به وزا‌رت ارتباطات و در شاخه‌ی پایین‌تر به شرکت ملی پست ایران واگذار شد و مطابق آن آدرس‌های پستی، ژئوکد یا همان استاندارد می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۴ دي

معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران از فراهم بودن امکان لغو سرویس‌های ارزش افزوده برای مشترکان تلفن ثابت خبر داد و گفت: مشترکان می‌توانند با مراجعه به پرتال شرکت مخابرات ایران سرویس مورد نظر را لغو کنند.
با ارائه‌ی سرویس‌های ارزش افزوده‌ی تلفن ثابت بسیاری از مشترکان روی به فعال‌سازی آنها آوردند اما در ادامه راه که پشیمان شدند راه بازگشتن را نمی‌دانستند؛ لذا این سوال مطرح شد که برای غیرفعال کردن سرویس‌های ارزش افزوده تلفن ثابت چه باید کرد؟

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۴ دي

به گزارش ایلنا، شاپور محمدی رئیس سازمان بورس در نشست اقتصاد دیجیتالی با حضور وزرای اقتصاد و ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: بحث تامین مالی در تمام دنیا زیر نظر سازمان بورس است که امروز در ایران ممکن می‌شود. افرادی که قصد دارند به این صورت فعالیت کنند می‌توانند نمایندگی بگیرند. وزارت ارتباطات از نظر کسب‌وکارهایی که بدون مجوز فعالیت می‌کنند به دلیل رصد فضای مجازی می‌توانند فعالیت این دسته از کسب‌وکارها را متوقف کند تا مشارکت‌های مالی آن‌ها مشخص شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۴ دي

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات، مرتضی براری با بیان اینکه در برنامه‌ی ده ساله‌ی اول فناوری فضایی که از سال ۱۳۸۵ آغاز شد نیروی انسانی متخصص و ارزشمندی تربیت شد، گفت: هم‌اکنون از نظر رتبه‌ی علمی در منطقه نخست و در دنیا یازدهم هستیم.

ادامه مطلب