کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۳ مهر

بر اساس گزارشی از Mercury News، تسلا صدها نفر از کارمندان خود را در مراکز Palo Alto در کالیفرنیا و کارخانه‌ی تولید خودروی خود در Fremont اخراج می‌کند. در این گزارش با اشاره به مصاحبه‌ با کارمندان سابق و فعلی شرکت آمده است، این اخراج‌ها که شامل حدود 400 تا 700 نفر است گرو‌ه‌های مختلفی از شرکت از کارگران تا مهندسین و مدیران را تحت تاثیر قرار داده است. بر اساس گزارش Mercury News، کارگران هیچ هشدار قبلی درباره‌ی این اخراج دریافت نکرده بودند.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۳ مهر

فیس‌بوک امروز رسما اعلام کرد که قابلیت جدید آن به کاربرانش اجازه‌ی سفارش غذا از رستوران‌های محلی را با استفاده از برنامه‌ی فیس‌بوک می‌دهد. این شرکت به جای رقابت مستقیم با سرویس‌های سفارش غذا، با چندین شرکت صنعتی در تلاش برای این هدف همکاری می‌کند، این صنایع عبارتند از: EatStreet، Delivery.com، DoorDash، ChowNow، Olo، Zuppler و Slice. این شرکت همینطور به طور مستقیم با رستوران‌های زنجیره‌ای شامل: Jack in the Box، Five Guys، Papa Jhon’s، Wingstop و TGI Friday’s کار خواهد کرد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۳ مهر

تمامی گوشی های‌ هوشمند Apple که قرار است در سال 2018 عرضه شوند به سنسورهای اسکن سه بعدی چهره - Face ID مجهز خواهند شد. اما امروز این ویژگی تنها در iPhone X اجرا شده است.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۳ مهر

متخصصان آنتی ویروس ESET نوع جدیدی از بدافزار را شناسایی کرده اند. در حال حاضر کاربران دستگاه‌های اندرویدی توسط ویروس موذی مورد حمله قرار می گیرند. طبق گفته‌ی کارشناسان ویروس جدید علاقه ای به سرقت اطلاعات بانکی و اطلاعات محرمانه ی کاربران ندارد و تنها صفحه نمایش دستگاه را بدون هیچ گونه اقدام خاصی مسدود می کند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۳ مهر

کمپانی مشهور چینی تولید کننده ی پردازنده های جهانی Qualcomm Snapdragon، طی ارائه‌ی درخواستی به دادگاه خواستار ممنوعیت فروش گوشی های هوشمند آمریکایی iPhone در قلمرو کشور چین شد.

ادامه مطلب
ایران
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۳ مهر

طی انتشار خبری در سایت رسمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، خبر منتشر شده در یکی از رسانه های فارسی خارج از کشور، درباره ی غیر فعال شدن گوشی های تلفن همراه در دست مردم با اجرایی شدن طرح رجیستری را تکذیب کرد.

ادامه مطلب
ایران
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۳ مهر

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان ایرانی موفق شدند با فناوری نانو بازده شیمی درمانی در بیماران سرطانی را بهبود دهند. این نانو دارو سامانه رهایش فعال دارد که با امواج فراصوت هدفمند و کنترل شده عمل می کند.
فاطمه باغبانی، دکتری مهندسی پزشکی از دانشگاه امیرکبیر و مجری طرح «نانوامولسیون حاوی داروی شیمی درمانی دوگزوربیسین» در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: داروهای شیمی درمانی از طریق گردش خون به همه جای بدن از جمله ارگان های اصلی و سلول های سرطانی منتقل می شوند و هر گونه رشد و تکثیر را متوقف کرده یا کاهش می دهد.

ادامه مطلب