ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۲ مهر

همایش «با eSIM اشیا را روشن کنیم» با هدف بررسی دورنمای ورود نسل جدید سیم کارت (eSIM) به ایران به‌عنوان پیشران توسعه‌ی صنعت اینترنت اشیا، با حضور شرکت‌های حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات و خودروسازی، در سالن همایش‌های ساختمان مرکزی ایرانسل برگزار شد. در این همایش مدیران شرکت‌های جمالتو، اریکسون، سامسونگ و هواوی حضور داشتند و درباره‌ی روندهای جهانی بازار eSIM و نقشه‌ی راه GSMA، تغییر پارادایم در بازار مشترکان شخصی و سازمانی و فراهم آوردن تجربه‌ی زندگی دیجیتال برای مصرف‌کننده به ایراد سخن پرداختند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۲ مهر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیحاتی درباره‌ی وضعیت بسته‌های اینترنتی ارائه کرد و گفت که وحدت نظری در رابطه با کاهش هزینه‌ها و خارج شدن از حالت حجمی وجود دارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۲ مهر

طرح رجیستری، نحوه‌ی اجرا و تاثیر آن بر بازار مصرف سالانه 15 میلیونی گوشی تلفن همراه از دغدغه‌های مشترک فروشندگان و مصرف‌کنندگان است که طبق برنامه‌ریزی‌ها از اواخر مهرماه در کشور اجرایی می‌شود و بنا بر اظهارات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تمام زیرساخت‌های فنی آن آماده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۲ مهر

صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه‌ی صنایع الکترونیک (صحا) از شرکت‌های ایرانی حاضر در نمایشگاه جیتکسGitex) 2017) دوبی امارات حمایت می‌کند.
با آغاز هفته‌ی فناوری در مرکز تجارت جهانی دوبی به عنوان بزرگترین جشنواره‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات در خاورمیانه، صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه‌ی صنایع الکترونیک (صحا) به عنوان یکی از صندوق‌های قدیمی حمایتی در نمایشگاه جیتکس 2017 حضور یافت.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۲ مهر

Ming-Chi Kuo، تحلیلگر موسسه‌ی KGI Securities توضیح می‌دهد که علیرغم این نظریه‌ی اولیه که Apple ممکن است دوباره به دنبال تعبیه‌ی فناوری اثر انگشت باشد، اکنون احتمال دارد که تمامی مدل‌های 2018 iPhone به سمت Face ID حرکت کنند و خبری از Touch ID نباشد. وی ماه گذشته یادداشتی منتشر کرده بود مبنی بر اینکه آینده‌ی Face ID تا حد زیادی وابسته به واکنش مصرف‌کنندگان به iPhone X است. با این حال، Kuo در یادداشت اخیر خود بیان کرد که Apple احتمالا به طور کل متمرکز بر تکنولوژی تشخیص 3D می‌شود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۲ مهر

Samsung Electronics روز جمعه اعلام کرد که این شرکت انتظار ثبت سود عملیاتی حدود ۱۴/۵ تریلیون وون کره جنوبی (۱۲/۸ میلیارد دلار) را برای سه ماهه‌ی منتهی به ماه سپتامبر داشته است. این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 179 درصد افزایش داشته. این برآورد بیش از متوسط پیش‌بینی شده‌ی Reuters با ۱۴/۳ تریلیون وون کره جنوبی بود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۲ مهر

سامسونگ اعلام کرد پیش فروش Gear Sport و نسل دوم آن با نام Gear IconX از 13 اکتبر آغاز می‌شود. مدل Gear Sport در دو رنگ آبی و سیاه با قیمت ۲۹۹/۹۹ دلار از 27 اکتبر از طریق Samsung.com، Amazon، Best Buy، Macy’s و U.S Cellular به صورت ملی عرضه می‌شود. نسل دوم آن نیز در رنگ‌های سیاه، صورتی و خاکستری با قیمت ۱۹۹/۹۹ دلار از همان روز و از طریق درگاه‌های Samsung.com، Amazon، BestBuy.com، Sprint و U.S Cellular ارائه می‌شود.

ادامه مطلب