امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۳ مرداد

در گزارش جدیدی که در سه ماهه‌ی گذشته بررسی گرایش‌ها به امنیت سایبری را نشان می‌دهد، به نظر می‌رسد "ransomware" – بنابر نقل‌قول‌ها – در سال 2017 رواج بیشتری خواهند یافت. چند ماه گذشته شاهد برخی لحظات بدافزاری بزرگ بود، قابل توجه‌ترین آن‌ها حملات WannaCry و NotPetya بودند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۳ مرداد

این کشورها می‌خواهند از پناهگاه مالیاتی اتحادیه‌ی اروپا برای این غول‌های فناوری خلاص شوند. فرانسه و آلمان به دنبال مجبور ساختن شرکت‌های تکنولوژیکی بزرگی همچون Google، Apple، Facebook و Amazon برای پرداخت سهم منصفانه‌ی مالیات هستند.

ادامه مطلب
ایران
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۳ مرداد

به گزارشی از خبرگزاری ایرنا، به تازگی شرکت همراه اول با ارسال پیامک هایی برای کاربران آیفون به آن ها اطلاع می دهد که هزینه‌ی اضافی در فیش صورتحساب تلفن همراه آنها به دلیل نصب برنامه هایی نظیر face time وi-message در گوشی‌های مشترکین اعمال شده است.

ادامه مطلب
پوشیدنی
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۳ مرداد

کمپانی کره ای Samsung ساعت هوشمند جدید خود را مخصوص ورزشکاران عرضه کرد. این محصول علاوه بر ویژگی‌های یک ساعت هوشمند، قابلیت های یک گجت تناسب اندام را برای ورزشکاران مهیا می کند.

ادامه مطلب
نرم افزار
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۳ مرداد

کمپانی Apple تا به امروز از فعال‌سازی گزینه‌ی Advanced Mobile Location در تلفن های خود امتناع کرده است. این سیستم تاکنون توانسته است جان صدها نفر را نجات دهد اما دلیل مخالفت Apple با این ویژگی هنوز مشخص نیست.

ادامه مطلب
سرگرمی
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۳ مرداد

به گزارش برخی از منابع خبری، توسعه دهندگان بازی Dragon Age در حال برنامه ریزی برای ساخت سری جدید این بازی هستند. مدیر خلاق بازی های Dragon Age، Mike Laidlaw، اعلام کرده تصمیم گرفته است تا سری جدید بازی پرطرفدار Dragon Age را تولید نماید و این به این معنی است که به زودی علاقه مندان به این بازی شاهد چهارمین بخش از آن خواهند بود.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۳ مرداد

کمپانی LG Electronics قصد دارد همراه با رونمایی از نسخه‌ی LG V30، از مدل Plus این محصول نیز پرده برداری کند. این خبر در یکی از رونامه های مشهور کره ای، ETNews به چاپ رسیده است. رونمایی از این دو محصول برای تاریخ 15 سپتامبر سال جاری در کره جنوبی برنامه ریزی شده است و طرفداران می توانند این محصول را در تاریخ 31 سپتامبر در آلمان خریداری کنند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۲ مرداد

سیلیکان‌ها بن‌مایه‌ی ساخت پردازنده‌ها و تراشه‌ها می‌باشند، اما به سرعت به محدودیت فیزیکی خود می‌رسند: امکان ندارد ساخت تراشه‌ی کوچک‌تر از ۵ نانومتری به مشکل برنخورد.

ادامه مطلب