گوناگون
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۴ مرداد

موسس Microsoft، بیل گیتس، بالاخره تصمیم گرفت تا از سایه خارج شود و به عضویت شبکه ی اجتماعی اینستاگرم در بیاید. این خبر آن قدر برای کاربران شبکه های اجتماعی غیرمنتظره بود که تنها در عرض یک روز 57 هزار فالور صفحه ی کاربری وی را دنبال کردند.

ادامه مطلب
سرگرمی
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۴ مرداد

به گزارش بنیاد ملی بازی های رایانه ای، ثبت نام سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران (IGL 2017) آغاز شده و علاقه مندان تا پنجم شهریورماه فرصت دارند مراحل ثبت نام خود را تکمیل نمایند. بر اساس گفته‌ های رئیس این بنیاد، با توجه به استقبال پرشور علاقه مندان به بازی های رایانه ای، امسال هم تصمیم بر آن شده تا سومین دوره از این رقابت ها را از تاریخ 13 تا 23 شهریور ماه سال جاری در سالن همایش برج میلاد و در 5 رشته بازی برگزار گردد.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۳ مرداد

Google در نهایت در حال اعمال تغییراتی در رابط کاربری سرویس Calendar خود می‌باشد. بنابر گفته‌ی کاربران آزمایش‌کننده‌ی این طرح، برخی ویژگی‌های ارتقاء یافته‌ی بصری برای نسخه‌ی دسکتاپ سرویس Calendar را گزارش داده‌اند. بر اساس تصاویر منتشر شده، به نظر می‌رسد این تغییرات در راستای همان زبان Material Design این شرکت باشد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۳ مرداد

به تازگی در پی انتشار خبری مبنی بر وجود ۵۵۵ هزار کانال تلگرامی، در کنار آن تحلیل‌هایی چون افزایش سرانه‌ی مطالعه ایرانیان صورت گرفت. متن این خبر، از قول پژوهشگاه فضای مجازی کشور بدین شرح است:
«هر کاربر فارسی زبان به طور متوسط ۳۰ هزار مطلب از کانال‌های تلگرام مطالعه کرده است که با فرض صرف حدود یک دقیقه وقت برای هر مطلب، این کانال‌ها منجر به افزایش سرانه‌ی مطالعه به میزان ۵۰۰ ساعت شده‌اند.»
اما نکته‌ی اصلی که در اینجا مطرح می‌گردد آن است که آیا واقعا استفاده از تلگرام و خواندن مطالب انتشار یافته‌ در آن را می‌توان جزئی از روند مطالعه دانست؟

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۳ مرداد

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خبر از ارائه‌ی امکان انتخاب اپراتور توسط مشترکان ADSL و VDSL خبر داد و گفت: «بیت استریم این آزادی عمل را به مشترکان می‌دهد که در هر زمان که بخواهند به صورت آنلاین و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، اپراتور ارائه‌دهنده‌ی خدمات ثابت خود را تغییر دهند.»

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۳ مرداد

پروفسور لطف‌علی عسگرزاده که بیش‌تر با نام لطفی‌زاده شناخته می‌شود، بنیان‌گذار منطق فازی و استاد تمام دانشگاه برکلی کالیفرنیا، ۲۱ ام مردادماه، در سن 96 سالگی درگذشت. وی در 15 بهمن 1299 در شهر باکو که آن زمان جزئی از اتحاد جماهیر شوروی بود، از پدری ایرانی و مادری روس به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی را همان جا و به زبان روسی آغاز کرد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۳ مرداد

در حالی که همگی منتظر بازگشت سری Galaxy Note از سوی شرکت Samsung می‌باشیم، ZTE همچنان به تلاش خود برای گرفتن بازار موبایل‌ها از طریق عرضه‌ی فبلت‌های اقتصادی ادامه می‌دهد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۳ مرداد

Plasticity با حمایت Y Combinator به مبارزه با مشکل دریافت سیستم‌های نرم‌افزاری برای درک بهتر متن پرداخت، و در این‌باره از مدل‌های یادگیری عمیق آموزش دیده در فهم اینکه آن‌ها در حال خواندن چه مقالاتی از ویکی‌پدیا هستند، استفاده می‌کند. همچنین این سرویس APIئی را برای توسعه‌دهندگان در افزایش واسط‌های خود ارائه می‌دهد. به طور خاص‌تری، آن‌ها دو نوع API را برای توسعه‌دهندگان ارائه می‌دهند تا "رابط‌های مکالمه‌ای قوی‌تری" ایجاد کنند، و آن طور که بیان شده، هدف آن‌ها تبدیل شدن به "راه حلی متمرکز" برای فرایند زبان طبیعی (NLP) است. علت APIهای آن ها نیز تبدیل شدن بتا از حالت خصوصی به عمومی در روز دوشنبه است.

ادامه مطلب