گوناگون
بهناز زادبخش۲۱:۴۳ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۲ ارديبهشت

دانشمندان یونانی فناوری جدیدی را به ثبت رسانده اند که با کمک آن می توان عناصر خاکی کمیابی را استخراج نمود. این روش مقرون به صرفه بوده و با محیط زیست نیز سازگاری دارد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۲ ارديبهشت

SiriusXM اعلام داشت که شرکت Automatic را که سازنده‌ی محصولات هوشمند متصل به خودروها می‌باشد را خریداری کرده است. گفته می‌شود که این معامله به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار بوده است.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
مریم طاهری۱۹:۴۶ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۲ ارديبهشت

گوگل برای دستگاه‎های اندرویدی نسخه‎ی پایداری را در پلی‎استور برای مرورگر کروم خود عرضه کرده است. پس از آزمایش کامل Chrom 58 در کانال بتای این شرکت، این نسخه‎ی جدید در اختیار تمامی کاربران اندرویدی قرار داده شده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۲ ارديبهشت

دومین خرید Cisco در سال جدید میلادی از آن موارد بزرگ‌ بوده است. این شرکت غول شبکه‌ی جهان در روز دوشنبه اعلام داشت که این شرکت قصد دارد ۶۱۰ میلیون دلار را صرف خرید استارتاپ Viptela نماید. گفته‌ می‌شود Viptela فروشنده‌ی تکنولوژی شبکه‌ی مورد نیاز به منظور اتصال شعبات دفاتر شرکت‌ها به مراکز داده‌ی تجاری می‌باشد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۲ ارديبهشت

فردا Microsoft رویدادی با محوریت آموزش برگزار خواهد کرد که همگان انتظار معرفی محصولات جدیدی را از سوی این شرکت دارند. محصولاتی که رقیب سیستم‌عامل Google Chrome را مشخص خواهد کرد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۲ ارديبهشت

Rubrik، استارتاپ فراهم‌کننده‌ی خدمات بازیابی و پشتیبانی داده برای شرکت‌های با محیط‌های رایانش ابری و On-permises است که یک دور سرمایه‌گذاری 180 میلیون دلاری به ارزش ۱/۳ میلیارد دلار را منعقد کرد. این شرکت همچنین اخبار مرتبط با افزایش درآمد شرکت بین 150 تا 200 میلیون دلار را تائیید کرده است.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۲ ارديبهشت

به گزارش رویترز، Huawei تحت انتقادات شدید کاربران به خاطر سهل‌انگاری و استفاده از تراشه‌های ارزان قیمت قرار دارد. این سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند به علت کمبود تأمین‌کنندگان قطعات از ترکیبی از تراشه‌ها پر قدرت و ضعیف در مدل پرچم‌دار خود P10 استفاده کرده است.

ادامه مطلب