گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱ دي

امروز، بزرگ‌ترین شرکت مخابرات، AT&T، سرویس جدیدی را برای مسدود کردن خودکار تماس‌های اسپم یا مزاحم معرفی کرد. AT&T Call Protect، سیستم شناسایی شماره‌های خاصی است که مطمئنا سرچشمه‌ی مزاحمت دارد و بی‌درنگ برای تماس‌ها هشدار ارسال کرده یا آنها را مسدود می‌کند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱ دي

چین قرار است تا سال 2020 نسل پنجم ارتباطات تلفن همراه (5G) را با سرعت انتقال داده ۱ گیگابیت در ثانیه برای کاربرانش فراهم کند. China Mobile اولین اپراتوری است که در سال 2013 با تامین تجهیزات لازم این فناوری ارتباطی را در آینده عرضه خواهد کرد.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱ دي

به گزارشی از TechCrunch در روز سه شنبه، مدیران کمپانی آمریکایی Facebook، ویژگی ویدئو چت گروهی را به اپلیکیشن Facebook Messenger افزودند. این گزینه فقط برای کاربران دستگاه تلفن همراه مبتنی بر Android و iOS در دسترس است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱ دي

تولید کننده آمریکایی دستگاه های تلفن همراه Apple، قصد دارد تا کارخانه جدیدی در هند تاسیس کند. این خبر روز سه شنبه و از یکی از منابع نزدیک به وزیران دولت هند در وال استریت ژورنال منتشر شده است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱ دي

کمپانی ال جی به صورت رسمی از تبلت جدید خود با نام LG G Pad III 10.1 رونمایی کرد. پیش تر در مورد این تبلت شایعات زیادی در فضای مجازی رد و بدل می شد اما با نمایش رسمی آن به شایعات خاتمه داده شد. نمایندگان کمپانی ال جی اعلام کردند، محصول جدید با قیمت 360 دلار در بازار آمریکا عرضه خواهد شد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۳۰ آذر

مترجم مریم طاهری
مثل همیشه ما همچنان دیوانه وار عاشق دنیای تکنولوژی هستیم و امسال نیز هزاران دستگاه جدید را تست کردیم. با مروری به گذشته، بسیاری از شگفتی های غیرمنتظره وجود نداشتند که شاید بدشانسی نسل‌های قبل بود اما در این میان، سال 2016 پراز گجت هایی کسل کننده و تکراری بود؛ هرچند این موضوع شامل تمامی گجت ها نمی‌شود. در حقیقت سال جاری گجت ها و تکنولوژی های بسیاری نیز را نیز داشتیم که موفق شدند به خوبی نزد کاربران محبوب شوند. از محبوب‌ترین گوشی های موبایل گرفته تا دستیاران هوشمند AI که امسال را واقعا به سالی سرشار از نوآوری‌ها تبدیل کرده‌اند. بدین منظور، وبسایت Mashable بهترین تکنولوژی های سال 2016 را انتخاب کرده است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۳۰ آذر

کمپانی چینی 8848 Phones، یکی از تولید کنندگان گوشی های هوشمند لوکس در بازار موبایل این بار گوشی جدید خود را با قابی از چرم گاو و طلا کاری شده ارائه کرده است. به گزارشی از Gizmochina، یکی از ویژگی های بارز این محصول، دوربین سلفی 30 مگاپیکسلی آن است.

ادامه مطلب