امنیت
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۳ دي

در ابتدای سال جاری میلادی Apple از تمامی توسعه‌دهندگان خواسته بود تا اپلیکیشن خود را تا ۱ ژانویه ۲۰۱۷ به App Transport Security انتقال دهند. این ویژگی که در iOS 9 در سال ۲۰۱۵ معرفی گردید، با هدف ایمن‌تر کردن اپلیکیشن‌ها صورت گرفته است. چراکه این شیوه باعث می‌شود برنامه‌ها جهت ارتباط اینترنتی حتما از پروتکل HTTPS بهره گیرند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۳ دي

شرکت غول اینترنتی چینی Baidu قصد دارد سهام اولیه‌ی سرویس استریم ویدئویی خود با نام iQiyi.com را که می‌تواند حتی تا ۵ میلیارد دلار نیز قیمت‌گذاری گردد، عرضه کند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۳ دي

تنها یک روز پس از آنکه Signal متوجه شد دولت مصر دسترسی به سرویس رمزنگاری‌شده‌ی پیام‌رسان خود را متوقف کرده، این سرویس به‌روزرسانی را برای رفع آن مشکل در کشورهای امارات و مصر ارائه داده است. این به‌روزرسانی همچنین کاربران را قادر می‌سازد تا از استیکرها، متن‌ها و تصاویر رنگی نیز استفاده کنند. اما این تغییرات در سایه‌ی رفع دسترسی به این سرویس پیام‌رسان قرار گرفته‌اند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۳ دي

به تازگی مشکلاتی برای سرویس اشتراک خودروی Didi در چین پس از وضع قوانینی محدود کننده‌ رخ داده است. این محدودیت‌ها که شامل انتخاب رانندگانی خاص برای چنین سرویس‌هایی می‌گردد، شامل Uber نیز می‌شود.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۳ دي

Pixel سیستم‌عاملی با رابط گرافیکی سبکی است که توسط بنیاد Raspberry Pi، به منظور به کارگیری بر روی بردهای ۳۵ دلاری این شرکت در ماه سپتامبر عرضه شده است. حالا کاربران می‌توانند از این سیستم‌عامل جهت دمیدن روح تازه‌ای به رایانه‌های قدیمی خود استفاده کنند.

ادامه مطلب
سرگرمی
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲ دي

در اولین روز پس از ارائه بازی Super Mario Run در فروشگاه رسمی اپل در تاریخ 15 دسامبر، رکورد دانلود بازی در یک روز شکسته شد. لازم به ذکر است تا چندی پیش بازی Pokemon Go رکورد دار دانلود بازی در این فروشگاه بود. با توجه به محاسبات صورت گرفته از سوی آژانس تحلیلی App Annie، این بازی در مدت 5 روز بیش از 37 میلیون بار توسط کاربران iOS دانلود شده است.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲ دي

از تاریخ 20 دسامبر 2016 نرم افزار Prisma این امکان را به کاربران خود خواهد داد تا تصاویر به اشتراک گذاشته شده توسط دیگر کاربران در سراسر جهان را مشاهده و لایک کنند.

ادامه مطلب