موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۵:۲ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۶ مهر

امکان خرید آیفون 6اس را ندارید اما می خواهید از ویژگی جدید تاچ سه بعدی آن بهره ببرید؟ اگر جیلبریک کردن آیفونتان مشکلی ندارد، شما هم می توانید این قابلیت را داشته باشید!
اگر آیفون مجهز به سیستم عامل iOS 9 خود را جیلبریک کنید، می توانید با مراجعه به Cydia نرم افزاری با نام Forcy را دانلود کنید. این نرم افزار در واقع قابلیت 3D Touch را برای آیفون هایی که این ویژگی را بصورت استاندارد ندارند، به ارمغان می آورد. با کشیدن انگشت روی آیکون یک اپلیکیشن می توانید میانبرهای آن را آزاد کنید، این کار در آیفون 6اس از طریق لمس با فشار بیشتر امکان پذیر است.
تاچ سه بعدی یکی از بهترین قابلیت های آیفون های جدید محسوب شده و شیوه ای جدید برای تعامل با رابط کاربری را فراهم می کند. اما هر کسی قادر نیست هزینه هنگفت آیفون های جدید را بپردازد و یا خود را درگیر قراردادهای پیچیده اپراتورها کند! البته جای نگرانی نیست چرا که شما هم می توانید این قابلیت را بر روی آیفون جیلبریک شده خود داشته باشید.

ادامه مطلب
زندگینامه
الناز فرجی۹:۳۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۶ مهر

دورو شبیه نئو از فیلم ماتریکس لباس پوشیده و عضو pastafarians با پرداخت عوارض است
پاول دورو ، بنیان گذار VKontakte ، فیس بوک روسیه ، اغلب با مارک زوکربرگ مقایسه میشود . البته این مقایسه بی معنی است، دورو خیلی جالب تر است . در روز دوشنبه، این رئیس 29 ساله از کشور فرار کرد و ادعا میکرد که کرملین کنترل شرکت را بدست آورده است و او را بیرون انداخته است . او در ویکنتاکته ی خودش مینالید که "چنین چیزی در روسیه اجتناب ناپذیر است . " دورو که در مقابل روزنامه ها خجالتی است ، ویکنتاکته را در سال 2006 به عنوان چیزی مشابه فیس بوک بنیان نهاد . در هشت سال اخیر ؛ این سایت به طور چشم گیری محبوب شد و حالا حدود 250 میلیون نفر از اعضای VK در بین کشورهای روسی زبان گسترش یافته اند . به طور طبیعی، مانند زوکربرگ ، این ساعت دورو را بسیار نیرومند و ثروتمند کرده است . دورو که فرزند دو نفر از افراد تحصیل کرده است ، در ایتالیا بزرگ شد و در سنین جوانی برنامه نویسی را خودش آموخت . برادرش نیکولای یک ریاضیدان مشهور است . در سال 2006 پاول از دانشگاه ایالت سنت پیترزبورگ اخراج شد و به صورت تمام وقت vk را دنبال کرد .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۶:۳۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۶ مهر

سیستم لیزر کیوبست با راه حل های کنونی متفاوت است ، چون نسبت به ماهواره سخت نصب است ، که این باعث میشود که بیشتر خواسته شود . ناسا تیمی با شرکت فضایی el segundo تشکیل داده تا سیستم ارتباطی لیزری کیوبست را امتحان کند . در حالیکه این ماموریت با نام نمایش سنسوری و ارتباط بصری (OCSD) قبلا با موفقیت در چرخه قرار گرفته است ، این تیم در حال حاضر در حال کار کردن برای حل کردن مشکلاتش با سیستم کنترل حالت اش است . بزرگترین تفاوت بین یک سیستم OCDD و راه حل های لیزری فضایی کنونی ، مانند سیستم opals نصب شده در ایستگاه فضایی بین الملل ؛ این است که لیزر به سختی روی بدنه ی سفینه قرار میگیرد . نیازی به سوار کردن قطعه ی نگه دارنده نیست ، چون تمام سفینه میتواند به حالت مورد نظر بچرخد . این به سیستم لیزر این امکان را میدهد تا خیلی جمع و جور تر از راه حل های کنونی باشد . این آزمایش شامل قرار دادن یک ماهواره ی مینایتوری یه یک هدف خواهد بود ؛ سپس فرستادن و انتقال داده ها با میزانی حدود 200 مگابایت در ثانیه . متاسفانه ، با گزارش تیم مبنی بر وجود یک مشکل در سیستم کنترل حالت کیوبست ، شروع خوبی نداشتند . که باید در این مورد آزمایش صورت بگیرد . شرکت فضایی و هوایی El segundo در حال حاضر در حال کار کردن با ناسا برای حل این مشکل است .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۵ مهر

وقتی راجع به استخوان بندی خارجی میشنویم ، احتمالا یا به چیزی فکر میکنیم که کاربران ناتوان برای دوباره راه رفتن از آن استفاده میکنند یا چیزی که به انسان قدرت فراطبیعی میدهد . ولی پروژه ی اروپایی axo suit چیز دیگری را هدف گرفته ، یک استخوان بندی خارجی که به سالمندان این امکان را میدهد تا فعال باشند . برخلاف دیگر نمونه های استخوان بندی خارجی ، axo suit تنها برای دوره های کوتاهی پوشیده میشود و امکان انجام فعالیت های خاصی را میدهد . چیزهایی مانند نگه داری از باغچه، رساندن وسایل خرید به دست سالمندان بی تحرک تر و یا قدم زدن . موتور های این لباس نیرویی را به حرکات پا و دست کاربر میدهد ، مانند پدال های نیرو دهنده برای تقویت سواری دوچرخه سواران الکتریکی .
برای اینکه این تکنولوژی زیاد ترسناک نشود، میزان یاری الکتریکی بین 30 تا 50 درصد است . بنابراین بالا رفتن از محدوده ی موتور نه ممکن است و نه کسی مایل به آن است .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۵ مهر

ناحیه ی قرمز مشتری یک راز بزرگ گردان است که در آن طوفانی سریع بزرگتر از ابعاد زمین در حال وقوع است . عکس های با کیفیت جدید گرفته شده توسط تلسکوپ هابل دیدگاه تازه ای از آن نقطه ی قرمز یا نارنجی به دست ما میدهد ، همینطور خصوصیات جالب دیگری را در این غول گازی افشا میکند . این عکس ها که اولین مجموعه از مجموعه های پرتره های 4k سیاره های منظومه ی شمسی اند، موجی کمیاب از نیمه ی شمالی مشتری را نشان میدهند . این ویژگی " کمیاب" خوانده شده چون قبلا هم یکبار دیده شده بود . دهه های گذشته توسط سفینه ی voyager 2 ، اما از آن به بعد دیگر نه . 16 درجه از عرض جغرافیای زمین که بپیچیم ، توسط سیکلون ها و آنتی سیکلون ها احاطه شده و دانشمندان فکر میکنند که این موج ممکن است در لایه ای شفاف در زیر ابر تولید شود .
گلن اورتون از ناسا میگوید : " تا به حال ما فکر میکردیم که موج دیده شده از voyager2 یک اتفاق بود اما الان فهمیدیم که بسیار کمیاب است. "

ادامه مطلب
گوناگون
الناز فرجی۱۸:۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۵ مهر

یک مزایده ی وسایل علمی، تکنولوژی و موسیقی به زودی در بنهام، محل مزایده ی انگلشتان برگزار شده و شامل یک ماشین رمز M4 سال 1941 است که در زمان جنگ جهانی دوم توسط ارتش آلمان استفاده میشد تا پیام های رمزی بفرستد . بر خلاف ماشین های 3 رتوری که کد های صفرشان توسط کسانی که که در Bletchely park در زمان جنگ در انگلستان کار میکردند، شکسته شده بود ، مدل 4 رتوره که که در این مزایده خواهد آمد کمیاب ترین کمیاب ها است و قطعا قیمت های بسیار بالایی خواهد داشت . در کنار ماشین های عدد صفر و رمز ؛ این فروش همچنین شامل نمونه های عجیبی از وسایل علمی و ماشینهای خودکار موسیقی خواهد بود که قطعا اشخاص زیادی را جذب خواهد کرد . ما نگاهی به چند نمونه ی مهم می اندازیم . gizmag اخیرا درباره ی فروش یک ماشین معمای M3 گزارش تهیه کرده بود که ذز Sotheby به قیمت 149000 پوند فروخته شد . جدا از کمبود یک لامپ و کمی غبار بر سطحش ، این مدل بی عیب بود و شدیدا مورد علاقه ی کلکسیونر ها ، که این را میتوان از قیمت بالای فروشش فهمید . مدل M4 از بنهام ، یک ماشین 4 رتوره است که در تعدادی محدود تولید شد و بعد از تلاش های ارتش آلمان برای نابود کردن ماشین های رمز بعد از عقب نشینی کردن، یک مدل کمیاب و مستثنی است .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۵:۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۵ مهر

اگر یک اتومبیل میخواستید که در گل و سنگ هم مانند آسفالت خوب حرکت کند ، احتمالا جستجویتان را به 4WD ختم میکردید . پس چرا نباید راجع به اسکوترتان هم همینطور باشد ؟ روروک یا اسکوتر های eGroove از حالت راندن تمام الکتریکی چرخ ها استفاده میکند تا شما را به جلو هدایت کند و یک سخت افزار سنجش هم برای اینکه شما احساس راحتی کنید . اگر ما در حال نوشتن لیستی از برترین وسیله های نقلیه که دلمان میخواهد جاده را طی کنند باشیم ، فکر کنم تا تمامش کنیم جوهرمان تمام میشود . قبل از اینکه به این روروک الکتریکی فروتن برسیم . اما ذهن های پشت این سیستم نقلیه ی گروه پاریسی eGroove فکر میکنند جایی برای این اسکوتر وجود دارد که میتواند همه جا برود. در هر جاده ای ، با عملکردی آرام که تنها یک وسیله ی نقلیه ی الکتریکی میتواند به همراه داشته باشد . eGroove کمی ما را به یاد daymak beast بدون تعلیق و نیروی خورشیدی و با یک موتور الکتریکی فراتر از مدل استاندارد ( daymak یک مدل دو موتور در beast D دارد ) . eGroove یک موتور 250 وات در هر چرخ دارد که باعث میشود که همه ی چرخ ها در آسفالت ، گل یا حتی شن و ماسه برانند . این تایر های بزرگ قطعا برای کمک کردن در این محیط های پیچیده اند .

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
الناز فرجی۱۲:۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۵ مهر

اپل امروز خط ای مکش را به روز رسانی کرد ، صفحه نمایش رتینای 4k برای مک کوچکتر و رتینای 5k را برای مدل 27 اینچی استاندارد کرد . به روز رسانی امروز صفحه نمایش های رتینا را به استاندارد های آی مک نزدیک تر میکند ، با مدل های 27 اینچی که رزولوشن 5120 در 2880 5k داشتند تا آی مک 21.5 اینچ با صفحه رتینای 4096 در 2304 4k که از زمان صفحه نمایش 1080 پی در مدل های 21.5 اینچ ارزان تر پیدا میشد ، ارتقا بزرگی بود. این آپگرید همچنین آی مک های رتینا را برای کسانی که میخواهند ارزان تر میکند . قبل از امروز ارزان ترین مدل (27 اینچ) حداقل 1.899 دلار آمریکا قیمت داشت اما حالا شما میتوانید رتینای 21.5 را با قیمت 1399 بخرید یا مدل رتینای 27 اینچ را به قیمت 1799 دلار . این شبیه چیزی است که با برای اولین بار با مک بوک پرو های رتینا دیدیم ، که صفحه نمایش های واضح تر گزینه ای گران تر در مدل های بزرگتر بود اما سر انجام یک روند معمولی در همه ی خط تولید شد .

ادامه مطلب