گوناگون
الناز فرجی۱۵:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۷ مهر

یک کلوپ تنیس در آمستردام ، هلند رویکرد جالبی اتخاذ کرده، فراهم کردن یک زمین و صندلی مسابقات . هر دو را باهم مخلوط کرده . این مکان در کلوپ تنیس IJburg طوری طراحی شده که تماشاچیان بتوانند از آن بالا رفته و مسابقات را در زمین مجاور ببینند . "the couch" که توسط معماران هلندی MVRDV طراحی شده حدود 322 sq m است . به عنوان یک جای تازه ساخت، با جنس های دمایی انبوه ساخته شده مانند چوب های معتبر FSC و بتن . که از لحاظ انرژی هم خودکفا باشد . در نقطه ی دیگر یک مکان ورزشی معمولی با امکانات و ویژگی های زیاد است . در قسمت روبه رویی و مرکزی از چیزی که در غیر این صورت یک سقف مسطح خواهد بود، به سطح زمین کشیده شده است . و انتهای نقطه ی مرکزی که به بالا تا 7 متر کشیده شده است . با تراس اضافه که صندلی دارد ، این طرح وسیله ای برای تماشاچیان فراهم کرده تا از این مکان بالا رفته و جا برای 200 تماشاچی باز میکند تا زمین کناری را از جایگاه ها و ارتفاعات مختلف ببینند .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۷ مهر

در زمان های نه چندان دور باور یک هواپیمای کاغذی که میتوانست به صورت الکتریکی نیرو بگیرد و از راه دور کنترل شود خیلی سخت بود . این قضیه قبل از راه اندازی بسته ی اصلی پاورآپ بود ، از آن زمان ویژگی های جدیدی به آن اضافه شده است و امروز در معرفی اوج گرفت . این FPV پاور آپ بسته ای است که مجهز به هواپیما های کاغذی شما میشود و آنها را با محرک های الکترونیکی و دوربین اول شخص همراه میکند . FPV که با تولید کننده ی هواپیمای های کنترل از راه دور Parrot وارد شراکت شده ، شامل دو وسیله ی سنجش الکترونیکی جلو ، قاب فیبر نایلونی/کربنی، و دو محرک در قسمت انتهایی میشود ، همه ی اینها متصل به سطح بالایی یک هواپیمای کاغذی تا شده است . چرخش با فشار های محوری مختلف بین محرک ها انجام میشود ، درحالیکه فراز و فرود تنها با تغییر سرعت پرواز انجام میگیرند .
در کنار دوربینی با 30 fps و رزولوشن VGA ؛ مدول روبه رویی نیز شامل یک ارتفاع سنج ، قطب نما و شتاب سنج 3 محوره میشود ، به علاوه ی یک فشارسنج هوا، آنتن وای فای ، کارت مایکرو اس دی برای ضبط ویدئو ها و یک باتری لیتیومی پلیمر قابل جدا شدن 550 mah دارد که با هر بار شارژ میتواند به خوبی 10 دقیقه پرواز کند .

ادامه مطلب
گوناگون
الناز فرجی۹:۳۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۷ مهر

طرح موزه ی کیسفتو در جوانکر ، نروژ چند لایه و عالی است . قرار است نیم ساختمان نیم پل باشد . همینطور ارتفاعات مختلف کناره های رودخانه را با حقه ی تراشکاری ساده اما زیرکانه تطبیق میدهد . اگر قرار باشد در پارک مجسمه سازی قرار بگیرد خیلی مناسب خواهد بود . پارک مجسمه سازی کیسفتو در سال 1990 تاسیس شد و خانه ی هنرمندانی همچون آنیش کاپور ، اوالافور الیاسون ، فرناندو بوترو و المگرین و درگست است . مسیر قدیم زدن اطراف پارک پیچ و خم دار است و توسط جنگلی احاطه شده و توسط رودخانه ی رندزلوا قطع میشود . در حال حاضر تنها یک پل در پارک است که بتوان با آن از رودخانه رد شد . این ساختمان جدید که توسط گروه جارک اینگلس (BIG) طراحی شده ؛ روی رودخانه پل میزند و مسیر پارک را کامل میکند .
یکی از شرکا و بنیان گذاران BIG میگوید : " ما فورا شیفته ی منظره ی زیبای کیسفتو شدیم ، رودخانه ی پیچ در پیچ ، سواحل جنگلی رودخانه و زمین های شیب دار . هدف ما برای موزه ی هنر کیسفتو یک پل دوم در پارک مجسمه سازی است ؛ تشکیل حلقه ای در کنار هر دو ساحل رودخانه . بازدید از موزه یک پل خواهد بود ، نه یک هدف و فضای داخلی مانند تفرجگاهی از میان پارک مجسمه . "

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۶:۳۴ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۷ مهر

با استفاده از Pangu 9 می توانید نسخه های مختلف iOS شامل 9، 9.0.2 و 9.0.1 را در دستگاه های iPhone 6s، 6s Plus، 6،6 Plus، 5s، 5c، 5، 4s و بطور کلی تمامی آیپد و آیپاد تاچ هایی که از نسخه 9 بهره می برند را جیلبریک کنید.
o از این لینک iOS 9.0.2 را دریافت کنید.
o ابزار Pangu 9 برای جیلبریک را دانلود کنید.
o از آموزش های انلگیسی زیر استفاده کنید:
o جیلبریک در ویندوز و مک
o راهنمایی و رفع مشکلات در این لینک
o انجام تغییرات و بهینه سازی ها در این لینک
اما چطور شد که این جیلبریک منتشر شد؟
نسخه نهایی iOS 9 در اواسط سپتامبر توسط اپل منتشر شد. نسخه اولیه فوراً با ارائه iOS 9.0.1 اصلاح باگ شد و اواخر سپتامبر نیز اپل نسخه 9.0.2 را منتشر کرد.
اما پیش از اینکه اپل iOS 9 را ارائه کند، تیم Pangu موفق شده بود نسخه 8.4.1 را بطور کامل جیلبریک کند، اما اپل در بیلد Golden Master نسخه 9 iOS بخشی از نقص های امنیتی که اجازه جیلبریک را به این تیم می داد، بست. اپل به تیم های جیلبریک Pangu و TaiG برای کشف این حفره های امنیتی پول پرداخت کرد.
iH8Sn0w توسعه دهنده شناخته شده یک ویدیو در یوتیوب منتشر کرد که در آن iOS 9 را با موفقیت جیلبریک کرده بود، آن هم پیش از آنکه اپل این نسخه را بصورت عمومی منتشر کند. این ویدیو نه تنها یک دستگاه جیلبریک شده را نشان می داد، بلکه چیزهایی مانند زمان بوت طولانی، لوگوی سفارشی صفحه بوت و قراردادن کدهای سفارشی را نیز به نمایش می گذاشت. اما در آن زمان هیچکس مطمئن نبود که iH8Sn0w این جیلبریک را بصورت عمومی منتشر می کرد یا خیر.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۶ مهر

خود را آماده کنید تا روز چهارشنبه 21 اکتبر وب سایت Arx Pax نسب دوم هاوربورد هندو را معرفی کند.
سال گذشته این هاوربورد به عنوان یک پروژه کیک استارتر معرفی شد و توانست سرمایه مردمی بالغ بر 510 هزار دلار را جمع آوری کند.
این هاوربورد در واقع نخستین هاوربوردی بود که واقعاً می توانست از زمین بلند شده و پرواز کند. اما از جمله معایب بزرگ این هاوربورد ابعاد بزرگ و ضمخت و همچنین راندن بسیار دشوار آن بود. همچنین برای استفاده از آن نیاز به یک سطح مخصوص با میدان مغناطیسی داشتید.
اما به گفته گِرگ هِندرسون مدیر عامل Arx Pax، نسل دوم هاوربورد Hendo همانند یک اسکیت بورد خواهد بود. هندوی جدید 91.4 سانتی متر طول و 25.4 سانتی متر ضخامت دارد که بلندتر و باریک تر از مدل قبلی است. در هاوربورد جدید از دو جای پا در عقب و جلو استفاده شده و همچنین یک سیستم ایجاد دافعه الکترومغناطیسی در قسمت زیری تعبیه شده است.
برای ارائه تجربه راندن آسان تر، شرکت سازنده از Tony Hawk اسطوره اسکیت بورد برای مشورت استفاده کرده است. به ادعای Arx Pax هاوربورد جدید از تکنولوژی پروازی پیشرفته تری بهره برده و کشش و کنترل بهتری را ارائه می کند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۶ مهر

لحظاتی پس از نیمه شب راهول مالک هندی بالاخره iPhone 6S Plus رز گلدی که بصورت پیش سفارش خریده بود را دریافت کرد. اولین کاری که راهول انجام داد گرفتن یک عکس سلفی با آیفون جدیدش بود که او را خیلی خوشحال کرد. البته هزینه ای که این آیفون برایش در پی داشت حدوداً 4 برابر درآمد ماهیانه متوسط یک فرد شاغل در دهلی نو می باشد!
ملک 29 ساله یک دکتر است که در بین انبوهی از طرفداران اپل در فروشگاه اپل استور Noida suburb در حومه دهلی نو حاضر شده بود. همانند سایر کشورها، کاربران علاقه مند برای دریافت آیفون 6 اس خود صف کشیده بودند، البته بدون توجه به این واقعیت که آیفون در کشور هند تقریباً از هر جای دیگری در جهان گران تر است!
اما مالک اعتقاد دارد قیمت مهم نیست، اگر پول بیشتری بدهید کیفیت بهتری دریافت می کنید، اگر هزینه کمتری کنید خب باید با کیفیت پایین تر بسازید.

ادامه مطلب
پوشیدنی
مصطفی طبری۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۶ مهر

پس از رسوایی مقامات ارشد فیفا، چند ماه گذشته بطور کلی برای فیفا چندان خوب نبود. اما این مشکلات قانونی نمی تواند باعث شود فیفا از بهبود آینده فوتبال دست بردارد.
ماه آینده فیفا با همکاری هیئت بین المللی فدراسیون فوتبال که مسئول قانون گذاری بازی فوتبال است، نوعی تکنولوژی پوشیدنی را وارد دنیای فوتبال خواهد کرد. ایده کلی این است که تمام تیم های فوتبال دنیا، از یک دستگاه ردیاب اطلاعات برای مقاصد تمرینی استفاده کنند. این تکنولوژی می تواند به بهبود بازی ها، عملکرد پزشکان و مربیان منتهی شود. در حال حاضر چون سیستم یکپارچه ای وجود ندارد، هر باشگاه از روش های خود برای این گونه مسائل استفاده می کند. فیفا امیدوار است بتواند در آینده ای نزدیک راهکاری را ارائه دهد که تمامی تیم ها

ادامه مطلب
گوناگون
مصطفی طبری۱۷:۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۶ مهر

شاید تاکنون نام Gary Allen را نشنیده باشید اما وی کسی بود که به نقاط مختلف جهان سفر می کرد تا هنگام بازگشایی فروشگاه های اپل استور نخستین کسی باشد که در آنجا حضور پیدا می کند. آلن جزییات سفر و حضور در هنگام افتتاح 140 اپل استور را بصورت کامل در مقالاتی نوشته است. وی حتی با اتوموبیل شخصی اش رانندگی کرده و به نخستین اپل استور افتتاح شده مراجعه کرد تا دهمین سالگرد بازگشایی آن را جشن بگیرد.
پس از اینکه سرطان مغزی وی تشخیص داده شد، وی از ماه ماارس بلاگ نویسی را متوقف کرد. گری آلن در هفته گذشته در سن 67 سالگی فوت شد و همسر، پسر و دو برادرش را تنها گذاشت.

ادامه مطلب