گوناگون
مصطفی طبری۶:۴۲ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۳۰ مهر

اگر صفحه نمایش رتینای مک بوک یا مک بوک پرو شما دارای لکه های مشکوک بوده یا دارای مشکل نمایش نادرست رنگ ها می باشد، احتمالاً اپل آن را با یک صفحه نمایش جدید تعویض می کند.
اپل بی سر و صدا یک برنامه جدید را راه اندازی کرده که در آن نمایشگرهای رتینای معیوب را بر روی این دو لپ تاپ تعویض می کند. این برنامه یک سال پس از تاریخ 16 اکتبر سال جاری یا 3 سال پس از تاریخ خرید لپ تاپ قابل اجرا خواهد بود.
گروهی از این خریداران یک گروه با عنوان Staingate را تشکیل داده و در فیسبوک و سایت رسمی Staingate.org خود نیز فعالیت هایی را انجام می دهند. این گروه معتقدند مشکل لکه های صفحه نمایش رتینا مربوط به نقص پوشش ضد انعکاس نمایشگرهای مک بوک و مک بوک پرو می باشد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۹ مهر

آیا از ویندوز 7 یا 8 بهره می برید و هنوز آمادگی مهاجرت به ویندوز 10 را ندارید؟ خب پیشنهاد می کنیم خیلی مراقب باشید چرا که با یک OK کردن می توانید ویندوز جدید مایکروسافت را اشتباهاً نصب کنید!
گزینه آپدیت به ویندوز 10 برای برخی از کاربران از قبل تیک خورده و اگرچه آپدیت بصورت اتوماتیک انجام نمی شود اما اگر مراقب نباشید با کلیک بر روی دکمه OK به راحتی ویندوز 10 را بر روی سیستم خود شاهد خواهید بود.
این موضوع بخشی از این حقیقت است که نصب کننده ویندوز 10 در پس زمینه تمایل به دانلود این نسخه از ویندوز را داشته و اگرچه نصب بصورت خودکار انجام نمی شود اما صحبت چند گیگابایت اطلاعات است که در صورت کمبود فضای ذخیره سازی هارد کامپیوترتان بسیار آزاردهنده است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۹ مهر

اپل براساس رای یک دادگاه ملزم به پرداخت جریمه ای 234 میلیون دلاری به بنیاد تحقیقات فارغ التحصیلان ویسکانسین (WARF) شد. این جریمه به علت شکست اپل در یکی از پرونده های مرتبط با پتنت ها که توسط این گروه در سال 2014 باز شد، در نظر گرفته شده است.
این پتنت با شماره 5,781,752 مربوط به یک اختراع بود که سرعت و بهره وری پردازش کامپیوتری را افزایش می داد. اگرچه این جریمه به اندازه خودش بزرگ محسوب می شود اما بسیار کمتر از مبلغ 862 میلیون دلاری بود که برخی منابع خبری اوایل هفته جاری اعلام کرده بودند.
کارل گالبرنسون مدیر بنیاد WARF در بیانیه ای در وب سایت این گروه اعلام کرد"این پرونده تلاش سخت محققین دانشگاهی ما و توانایی بالای شناسایی پتنت ها و مجوزهای نقض شده آنها را نشان می دهد. دادگاه سرانجام به درستی تشخیص داد که این نوع سیستم بهبود دهنده پردازش کامپیوتری حاصل تحقیقات صورت گرفته در مراکز ما بوده و این خبر بسیار خوبی برای مخترعین، دانشگاه ویسکانسین-مدیسون و WARF محسوب می شود."

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۸ مهر

16 اکتبر 2015، شاید شما روی یک تشک راحت از جنس فوم خوابیده باشید ، خب ، در آینده جنسی مشابه در ساحتن اعضای مصنوعی بدن به کار خواهد رفت . محققان در دانشگاه کرنل اخیرا از فوم جدید کشپارشان استفاده کردند تا یک پمپ مایعات با ساختار بسازند که شبیه قلب انسان است و مانند آن کار میکند.
این فوم سیلیکونی میتواند وقتی که هنوز مایع است ، با قرار گرفتن در قالبی چاپ شده به صورت سه بعدی ، به هر شکلی که بخواهید در بیاید . زمانی که در آنجا قرار داده شد ؛ ماده خیلی نرم و خم پذیر است و میتواند تا 600 درصد کش بیاید و از سوراخ های وصل شده ساخته شده است که به مایعات امکان عبور را میدهد . اتصال این منافذ میتوانند تنظیم شوند تا به راحتی و درستی مایع بتواند در فوم حرکت کند.

ادامه مطلب
گوناگون
الناز فرجی۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۸ مهر

اخیرا سیستم های ضد هواپیمای کنترل از راهی دوری معرفی شده اند تا با خطرات احتمالی از uav سروکله بزنند ، اما اینکار بسیار گسترده و گران بوده است . برای فراعم کردن جایگزین های قابل پرداخت تر برای نزدیک کردن فاصله ی بین شاتگان های و سیستم های نصب شده بر روی کامیون ؛ شرکت تحقیق و توسعه ی امنیت ملی، بتل ،dronedefender را معرفی میکند . که اولین وسیله ی قابل حمل، سریع و سلاحی بر ضد هواپیما های کنترل از راه دور است. این یک وسیله ی raygun رایفل مانند است که از سیگنال رادیو برای مسدود کردن سیستم های کنترل هواپیما ها و متوقف کردن آنها در میانه ی راه استفاده میکند .
بیشتر سرویس های UAVs تقریبا بی خطر اند اما شمار فزاینده ی آنها ریسک استفاده ی بی دقت یا خبیثانه از آنها را زیاد میکند . سیستم های اخیر برای سروکله زدن با این هواپیما های کنترل از راه دور یک یا دو رویکرد اتخاذ کرده اند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۶:۲۹ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۸ مهر

اسکوت از نامش فراتر میرود . امروز کمپانی اعلام کرد که scoot quad، ماشین الکتریکی چهار چرخه از نیسان با نام new mobility concept( مفهوم جدید حمل و نقل) (بدترین نام ممکن ) بر مبنای renault twizy آماده است . همینطور که این شرکت به یک کمپانی وسیله ی نقلیه ی سبک الکتیریکی تبدیل میشود و به زودی یک شهر دوم بدون نام را گسترش میدهد، گروه اسکوتر هایش توسط 10 quad ها استفاده میشوند . مایک والمن ، نایب رئیس گروه میگوید : " ما در حال جمع بندی هستیم و انتظار داریم تا بتوانیم سال بعد شهر دوم باشیم . " اما حالا quad اینجاست و من فرصت رانندگی کردن با آن در خیابان های سان فرانسیسکو بعد از راه اندازی امروز را دارم . در همان آغاز ، مانند باقی روند scoot ، کرایه کردنش آسان بوده است . کمپانی قادر بوده تا به صورت مداوم این ماشین کوچک را به اپلیکیشن اش اضافه کند . یک وسیله ی نقلیه در گاراژ پیدا کنید ، رزروش کنید و وقتی رسیدید ، با اپلیکیشن روشن اش کنید . وقتی روند واضح شروع را کامل کردید ، میتوانید گشتن اطراف شهر را شروع کنید.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۷ مهر

آیا میخواهید وضعیت هنر معماری خورشیدی را بدانید؟ 8 خانه ای را که بیشترین تاثیر را از نیروی خورشید دارند ببینید . اینها توسط دنشجویان برای ورزشگاه های دومیدانی خورشیدی سال 2015 ساخته شده اند . در اخبار خورشید دیگر، پاناسونیک با ساختن موثر ترین پنل قدرت زای نوری روی سیاره رکورد زد . یک شرکت هلندی به تازگی اعلام کرده که میخواهد بزرگترین مزرعه ی بادی را در آفریقا نزدیک یک رودخانه ی کنیایی بسازد . و واشنگتن دی سی از بزرگترین سیستم تبدیل چیزهای بی مصرف به انرژی ، که از فاضلاب شهری نیروی برق تولید میکند ، پرده برداری کرد.
ماشین های خودکار در راه اند و تلسا در این رقابت جلو است . در هفته ی گذشته ، این اتومبیل ساز الکتریکی به روز رسانی نرم افزاری را راه اندازی کرده که به مدل S امکان رانندگی، پارک کردن و ترمز بدون نیاز به راننده ی انسان را میدهد . شرکت باتری تلسا نیز با تخلف دو خبر نگار در زمینه ی امکانات و آسییب به دو کارمند با ماشین و لاش برای فرار رسانه ای شد . دوچرخه های الکتریکی خیلی برای دوچرخه سواران شهری مهم اند و vanmoof electrified یکی از بهترین آنهاست.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۸:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۷ مهر

سونی دوربین جدید کامپکت فول فریم اش را معرفی کرده ، RX1R 2 . این بار این دوربین کوچک دارای سنسوری 42.4 مگاپیکسلی ، لنز 35MM f2 و یک منظره یاب الکترونیکی است که بیرون می آیدد ، و این وسیله انقدر کوچک است که در جیب ژاکت شما جا شود . این دوربین جدید همچنین فیلتر پایین گذر بصری است که میتواند به صورت دستی تنظیم شود .
sony rx1 ارجینال 24.3 مگاپیکسلی وقتی در سال 2012 راه اندازی شد برای خود نامی برهم زد ، این دوربین به عکاسان یک دستگاه فول فریم جیبی با لنز 35 میداد که قادر به گرفتن عکسهای با کیفیت بود . که بعدا توسط RX1R به کار گرفته شد ، که فیلتر پایین گذر را کنار گذاشت تا به دقت و وضوح بیفزاید و اخیرا رقیبش lecia q راه اندازی شد که سنسور فول فریم و لنز 28 دارد .
یک لنز 35 mm zeiss sonnar t f2 بر RX1 R2 قرار میگیرد و که با سطح دیافراگم 9 تمرکز را به آرامی از صفحه زمینه بر میدارد و از بوکه استفاده میکند تا دقت بصری داشته باشد . همه ی اینها با سنسور فول فریم (35.9 در 24 mm) 42.4 مگاپیکسلی exmor R CMOS با نور پشتی همراه است . و احتمالا همین در A7R 2 بدون آیینه به کار رفته است . سونی میگوید که لنز و کمبوی سنسورش به خوبی طراحی شده اند تا عملکرد شما را بهبود بخشند ، و اینکه دوربین بالاترین کیفیت عکس را در بین همه ی دوربین های کامپکت سونی دارد .

ادامه مطلب