تکنولوژی
الناز فرجی۱۴:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۴ آبان

طراحان تولید کننده ی اتومبیل فرانسوی ؛ رنالت، ماشینی مفهومی ساخته اند تا پنجاهمین سالگرد فوت معروف ترین معمار قرن بیستم، le corbusier ملقب به coupe corbusier گرامی بدارند . با کاپوت های بلند، کابین های شیشه ای کوتاه و و درهای دو سطحی در پشت ، coupe corbusier آمیزه ای از اشکال هندسی و زوایای گرد است که استایل اختصاصی این معمار بزرگ را منعکس میکند .
این مرد با نام چارلز ادورد جنرت گریس در ششم اکتبر 1887 در سوئیس متولد شد و بیشتر با نام le courbusier معروف است . ( تخلصی که بعد از مهاجرت به فرانسه و ساکن شدن در آن گرفت ) ، او مردی است که این ماشین مفهومی او را به عنوان یک معمار، یک طراح، نقاش و یکی از نخستین پیشگامان معماری مدرن گرامی میدارد . در طی فعالیت حرفه ای 50 ساله اش ، طراحی های ساختمان او در سراسر اروپا، هند و آمریکا ساخته شدند . امسال 50 امین سالگرد فوت او است .که در آگوست 1965 اتفاق افتاد .
رنالت میگوید : " تیم رنالت مفتخر است که یاد این معمار و طراح خلاق را که معماری را از نو اختراع کرد و آن را گسترش داد و در دسترس قرار داد ، گرامی بدارد . افکار و ساختار با ارزش او چیزی است که ما به اشتراکش میگذاریم . ایده های ساختار بصری ساده و خوشایند از منظر زیبای شناختی ؛ ظرافت های هندسی و تسلط هادی های نور در ساخت ماشین مفهومی coupe corbusier استفاده شدند .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۴ آبان

یک وسیله ی نقلیه ی خودکار که توسط محققانی در آلمان طراحی شده است ، سفری 2400 کیلومتری را از مرز آمریکا / مکزیک در nogales تا مکزیکو سیتی بدون هیچ راهنمایی از با دست انسان شروع کرده است . در حالیکه این سفر طولانی بیشتر در بزرگراه ها گذشت، این ماشین خودکار ، باید برای امنیت از قبل در خیابان ها ی شهر میکزیکو سیتی امتحان میشد تا بتواند طولانی ترین سفر وسیله ی نقلیه ی خودکار را در آمریکای لاتین کامل کند .
این ماشین خودکار پروژه ی مشترک تحقیقی دانشمندان دانشگاه ferie آلمان و دانشگاه نوادا، رنو است . این وسیله ، از سال 2011 استفاده اش در برلین مورد تایید قرار گرفته بود ، که از همین حالا در آزادراه ها و خیابان های شهراستفاده میشود . این وسیله همچنین در جاده های آمریکا و سوئیس امتحان شده است اما گردش در برخی مکان های مکزیکی میتواند چالش جدیدی برای محققان باشد .
این تیم یک سال را صرف آماده کردن این ماشین برای سفر حماسی اش کرد ، که شامل منطبق کردن پارامتر هایش برای چاله های زمین بود. ماه گذشته ، در همکاری با دانشگاه نوادا، رنو، برخی از اعضای تیم تحقیق داده هایی از 6000 کیلومتر آزادراه در بخش هایی از آمریکا و مکزیک فراهم کردند تا نقشه های هدایت کننده با جزئیات را برای این ماشین فراهم کنند .

ادامه مطلب
اپلیکیشن
مصطفی طبری۲۳:۴۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۳ آبان

به لطف آپدیت جدید فیسبوک از این پس قابلیت جستجوی این شبکه اجتماعی کارآمدتر از گذشته خواهد بود. این بروزرسانی نسخه وب و اپلیکیشن های iOS و اندروید ارائه خواهد شد.
پس از بروزرسانی کاربران قابلیت های جدیدی خواهند داشت که شامل قابلیت شخصی سازی نتایج پیشنهادی، قابلیت جستجوی پست های به اشتراک گذاشته شده بصورت عمومی یا لیست دوستان و قابلیت جستجوی نظر کاربران پیرامون یک موضوع خاص می شود.
پیش از این جستجوی یک کلمه یا عبارت نتایجی شامل پیج ها، افراد، گروه ها، رویدادها، اپ ها و موضوعات پر رونق را نمایش می داد. اگر به دنبال یک موضوع یا کلمه خاص بودید مشکلی وجود نداشت، اما اگر به دنبال اطلاعات کلی مانند بحث در مورد آخرین قسمت از یک سریال یا صحبت های افراد طرفدار یک برند بودید به مشکل برمی خوردید.

ادامه مطلب
نرم افزار
مصطفی طبری۲۱:۱۸ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۳ آبان

شرکت مخابراتی TalkTalk بطور رسمی تایید کرد که هکرها اطلاعات مشتریانش شامل نام، آدرس، تاریخ تولد، آدرس ایمیل، شماره تلفن و اطلاعات بانکی را به سرقت برده اند. این شرکت روز چهارشنبه مورد حمله هکرها قرار گرفته و اعلام کرده که تمامی مشتریانش می توانند قربانی این اقدام باشند.
پس از بررسی کارشناسان که دیروز صورت گرفت اعلام شد که حملات DdoS صورت گرفته قابل توجه بوده و احتمالاً تداوم خواهد داشت. اما تاک تاک مدعی است وب سایت این شرکت بار دیگر امن شده و قصد دارد با تمامی مشتریان تماس گرفته و این شرایط را به آنها توضیح دهد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۹:۴ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۳ آبان

گوشی های سری نکسوس همواره یک ایراد بارز داشتند: دوربین افتضاح!
البته این موضوع در مورد اکثر گوشی های اندرویدی هم صدق می کند، اما امسال تولیدکنندگان معتبر و بزرگ تصمیم گرفتند این شرایط را تغییر دهند. گلکسی اس 6، جی 4، اکسپریا زد 5 و موتو ایکس از بهترین دوربین های ارائه شده تاکنون بهره می برند که حتی در برخی اوقات از آیفون 6اس اپل نیز عملکرد بهتری را به نمایش می گذارند.
در این مطلب قصد داریم دوربینNexus 5X و iPhone 6S را با یکدیگر مقایسه کنیم تا ببینیم در کنار طراحی جدید، عملکرد سریع و سنسور اثرانگشت جدید، آیا در عملکرد دوربین این دو گوشی نیز تغییراتی حاصل شده یا خیر.
دو گوشی Nexus 5X و Nexus 6P از یک سنسور یکسان 12.3 مگاپیکسلی، لنز واید و دیافراگم f/2.0 در دوربین عقب بهره می برند. هیچکدام از این دو دوربین دارای لرزشگیر تصویر اپتیکال نیستند و تنها تفاوت بین دوربین جلوی آنها کیفیت 5 مگاپیکسلی Nexus 5X در برابر کیفیت 8 مگاپیکسلی Nexus 6P می باشد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۳ آبان

بشتر اسکنر های اثر انگشت یک جور کار میکنند ، نوک انگشت به سطح شیشه ای اسکنر فشار داده میشود . نور از بین شیشه به آن تابیده میشود و نوری که در بین شیار های کوچک و ظریف چاپ عکسی میگیرد. این سیستمی است که معمولا موثر است ، گرچه نمیتواند اثر انگشت هایی را که به خاطر سن یا آسیب صاف شده اند را بخواند، به علاوه توسط ژلاتین اثر انگشت گول زده شود . به همین دلیل است که دانشمندان از موسسه ی لانگوین پاریس اسکنری مورد اعتماد تر طراحی کرده اند که زیر سطح پوست را نگاه میکند .
این وسیله که توسط محقق فوق دکتری egidijus aukorius و پروفسور کلاد بوکارا ساخته شده ، از تکنیکی به نام پرتونگاری ارتباط بصری (oct) استفاده میکند. این وسیله از همین حالا در تصویر برداری پزشکی استفاده میشود و شامل تحلیل الگوهایی میشود که وقتی دو پرتو نور ترکیب میشوند رخ میدهند ؛ یکی از این دو پرتو به عنوان مرجع عمل کرده در حالیکه دیگری از نمونه ی زیستی میتابد . به این صورت اسکنر میتواند تصویر اثر انگشت داخلی قرار گرفته در نیم میلیمتری زیر سطح پوست را بگیرد ، که الگوی مانند بیرون را دارد به جز اینکه این یکی آسیب نمیبین

ادامه مطلب
گوناگون
مصطفی طبری۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۳ آبان

وسترن دیجیتال یکی از تولیدکنندگان اصلی هارد دیسک جهان بطور رسمی اعلام کرد که کمپانی SanDisk را خریداری می کند. سن دیسک یکی از شناخته شده ترین نام ها در بین تولیدکنندگان حافظه های فلش می باشد.
به گفته وسترن دیجیتال این خرید هزینه ای حدوداً 19 میلیون دلاری را در پی خواهد داشت. اما با توجه به مهارت سن دیسک در تولید SSD احتمالاً این خرید یک معامله سودده در طولانی مدت خواهد بود.
هر دو کمپانی اعلام کرده اند که این معامله برای سهام دارانشان مثبت بوده است، اما اینکه این معامله چه تاثیری بر روی مصرف کنندگان خواهد گذاشت، باید صبر کرد و دید. وسترن دیجیتال امیدوار است تا با استفاده از منابع سن دیسک، حافظه های ذخیره سازی جدید و نوآورانه ای تولید کند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۳ آبان

اوایل هفته گذشته شرکت اچ تی سی یک گوشی هوشمند جدید در سری One را معرفی کرد که در واقع کمی میان رده، کمی پرچمدار و تا حد زیادی هم شبیه به آیفون است! با ما همراه باشید تا یک بررسی اولیه از HTC One A9 داشته باشیم.
اکثر نقدهای صورت گرفته از این گوشی هوشمند بر روی شباهت غیرقابل انکار آن با آیفون های جدید تمرکز کرده اند. البته این موضوع باتوجه به بدنه تمام فلزی، لبه های انحنادار و دو آنتن افقی در قسمت پشتی گوشی چندان جای تعجبی ندارد.
اما اگر با این شباهت مشکلی نداشته باشید، One A9 یک گوشی هوشمند بسیار خوب است. به گفته اچ تی سی این گوشی در واقع بهترین ترکیب از گوشی های سطح بالای One و سطح میانی Desire را ارائه می دهد.
A9 به لطف وزن کم خود(وزن یکسان با آیفون 6اس) در دست احساس سبک بودن می دهد و با ضخامت 7.3 میلی متری اش یک گوشی باریک محسوب می شود.

ادامه مطلب