تکنولوژی
الناز فرجی۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۵ آبان

قبل از اینکه فضاپیمای مطالعه گر افق های پلوتو به مطالعات خود در مورد قمر های پلوتو دور از کمربند کوییپر پایان دهد چند تصویر از کوچکترین قمر پلوتو ,کربروس , انداخت.این تصویر عکس ها و پرتره های خانودگی 4 قمر دیگر پلوتو را تا اخر می گذشته تکمیل کرد.
این عکس که از فاصله 255000 مایلی از کربروس گرفته شده است نشان دهنده این است که جرم این قمر دو لپ دار شکل کمتر از 8 مایل(13 کیلومتر)در طولانی ترین نقطه آن و حدود 3 مایل (4.8 کیلومتر)در کوتاه ترین نقطه آن است.در مقایسه با بزرگترین قمر پلوتو,چارون,قطری به اندازه 751 مایل(1209 کیلومتر)دارد.نیکس و هایدرا ,2 قمر بزرگ بعدی پلوتو به صورت سراسری و تخمینی 25 مایل(40 کیلومتر)قطر دارند و استیکس که تقریبا هم سایز کربروس است در حدود 6-7 مایل (10-11 کیلومتر )میباشد.

ادامه مطلب
پوشیدنی
الناز فرجی۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۵ آبان

ما شاهد توسعه ی کیسه های هوای مسابقه ی اسکی در طول چند سال گذشته بودیم و در حالیکه این تکنولوژی به پایان نزدیک شده اما هنوز برای انجام ورزشی که برایش طراحی شده کار لازم دارد . اگر نکته اضافه کردن گزینه های بیشتر است ، ما با جلیقه ی کیسه ی هوایی جدید 2.0 از تولید کننده ی وسیایل امنیتی سوئدی ، POC و گروه فرانسوی In&motion یک قدم به جلو برمیداریم . در این بخش ، dainese ، طراح اولین کیسه ی هوای پوشیدنی در این فصل تکنولوژی اش را بر پشت شرکت کنندگان جام جهانی میپوشاند . این کیسه ی هوا که با کیسه های هوای بهمن متفاوت است (وسیله ای که کارش نجات جان قربانی بهمن در بالای برف است ) ، این کیسه ی هوای مسابقه ی اسکی کارش فراهم کردن اثر محافظتی در ضربه های سریع است . به لطف فدراسیون اسکی بین المللی (fis) ، dainese اولین کیسه ی هوای اینچنینی را طراحی کرد و در سال 2014 نشان داد .

ادامه مطلب
زندگینامه
الناز فرجی۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۵ آبان

مهندس ، مخترع، برنامه ریز کامپیوتر (1950)
حقایق سریع
نام : استیو ووزنیاک
حرفه : مهندس، مخترع، برنامه ریز کامپیوتر
تاریخ تولد : 11 آگوست 1950 (65 سال )
تحصیلات : دانشگاه کالیفرنیا برکلی
محل تولد : سان جوز ، کالیفرنیا
شناخته شده با نام های : استفن ووزنیاک، استیو ووزنیاک
نام مستعار :the woz
نام کامل : استفان گری ووزنیاک
نشان تولد : لئو
استیو ووزنیاک یک دانشمند کامپیوتر آمریکایی و یکی از بنیان گذاران اپل و مخترع کامپیوتر اپل2 است .
استیو ووزنیاک -نسل تحول (tv-14 : 2:15) استیو درباره ی علاقه اش به مجموعه اسباب بازی کودکی اش و تاثیر آنها بر موفقیت و خاطراتش از ترور جان اف کندی میگوید .
چکیده : استیو ووزنیاک در سان جوز کالیفرنیا . در 11 آگوست 1950 متولد شد . با شراکت دوستش استیو جابز ووزنیاد کامپیوتر اپل 1 را اختراع کرد . این زوج کامپیوتر های اپل را در 1976 با رونالد وین بنا نهادند و برخی از اولین کامپیوتر های شخصی را در بازار روانه کردند . ووزنیاک شخصا مدل بعد را طراحی کرد ، اپل 2 که نقش بزرگی در میکروکامیپیوتینگ اپل داشت .

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۵ آبان

هفته گذشته مشکل مصرف بیش از اندازه باتری توسط اپلیکیشن iOS فیسبوک خبرساز شده بود. اما این شبکه اجتماعی حالا با ارائه آپدیتی مدعی شده که این مشکل در نسخه iOS اپلیکیشن فیسبوک حل شده و به توضیح دلایل وقوع چنین مشکلی پرداخته است.
به گفته اری گرانت یکی از مهندسین فیسبوک می گوید"این مشکل از دو بخش تشکیل شده بود. نخست اینکه اپلیکیشن فیسبوک بخشی به نام "CPU spin" در بین کدهای خودش دارد. CPU spin در واقع حکم یک کودکی را دارد که درون خودرو بطور پیوسته سوال می کند آیا هنوز نرسیده ایم؟ زمانی که این پرسش بی پاسخ بماند، این روند تکرار شده و باعث می شود تا باتری گوشی بیش از حد نرمال مصرف شود."
بخش دوم مشکل مربوط به مدیریت ضعیف صوت توسط اپلیکیشن فیسبوک است که باعث افزایش مصرف باتری می شود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۷:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۵ آبان

یکی از ابزارهای کاربردی شخصیت اصلی بازی Assassin's Creed Syndicate یک طناب پرتاب کن است که بر روی مچ دستش قرار گرفته و امکان بالا رفتن از ساختمان های بلند را به او می دهد. اما آیا چنین دستگاهی در واقعیت هم وجود دارد؟
اگر از کالین فورز بپرسید به شما می گوید بله! این مخترع به عنوان بخضی از یک کار تبلیغاتی برای شرکت یوبی سافت، یک دستگاه طناب انداز را طراحی کرده که از یک محفظه حاوی گاز دی اکسید کربن برای هدایت طناب در مسیر مستقیم و یک وینچ موتوری برای بالا کشیدن شما بهره می برد. البته اگر فکر استفاده از این دستگاه به ذهنتان خطور کرده باید بگوییم که این طناب پرتاب کن بزرگ و کند بوده و برای تحمل وزن شما نیاز به یک حمایت کننده دارد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۴ آبان

قابلیت Split View که اپل آن را در iOS 9 ارائه کرد برای انجام مالتی تسکینگ بر روی تبلت آیپد بسیار کارآمد است، اما مشکل اینجاست که تنها اپلیکیشن های خود اپل از این قابلیت پشتیبانی می کنند.
در روز پنجشنبه گوگل با ارائه نسخه جدید مرورگر کروم اعلام کرد که یکی از تغییرات صورت گرفته اضافه شدن پشتیبانی از این قابلیت در نسخه iOS است. اکنون کاربران می توانند مرورگر کروم و یک اپلیکیشن دیگر را در کنار یکدیگر داشته باشند. این ویژگی علاوه بر آیپد ایر 2 و آیپد مینی 4 بر روی آیپد پرو نیز کار خواهد کرد.
ویژگی Split View با قابلیت Slide Over تفاوت دارد، چرا که ویژگی دوم در واقع به شما اجازه می دهد زمانی که در یک اپ هستید یک اپلیکیشن دیگر را در سمت راست باز کنید اما اجازه ندارید بطور همزمان در هر دو اپلیکیشن کار کنید. این قابلیت که در آیپدهای قدیمی تر نیز کار می کند توسط مرورگر کروم پشتیبانی می شود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۴ آبان

منجمان با استفاده از تلسکوپ فضایی کپلر ناسا در صورت خارجی k2 اش ، سیاره ای بسیار کوچک و سنگی را پیدا کردند که به دور یک white dwarf یا کوتوله ی سفید دور میچرخید . این اولین شی شناخته شده ای است که دور چنین ستاره ای میچرخد و وجودش به نظریه ی آلودگی اتمسفر کوتوله های سفید می افزاید .
شی مذکور در صورت فلکی خوشه قرار گرفته و بسیار کوچک است ( حداقل با استاندارد های کیهانی ) . به عنوان یک کوچک ستاره معرفی شده و اساسا از غبار و سنگ تشکیل شده که اندازه ی یک سیارک است . این شی دور یک ستاره ی بسیار قدیمی و ثقیل به نام کوتوله ی سفید WD 1145+017 میچرخد . زمانی مانند خورشید ما ، اشیا گسترش میابند تا قرمزهای غول پیکر را بسازند و سن آنها بالا میرود؛ و 50 درصد از موادشان را از دست داده و به اندازه ی زمین کوچک میشوند .
این شی کشف شده هر چهار و نیم ساعت یک بار دور WD 1145+017 میچرخد ، که این یعنی خیلی به این ستاره ی قدیمی نزدیک است . نزدیکی به نیروی جاذبه ی قوی و گرمای شدید کوتوله ی سفید باعث بخار شدن این کوچک ستاره میشود . کشف این مساله زمانی اتفاق افتاد که k2 روی صورت فلکی خوشه بین مه و آگوست 2014 متمرکز شده بود . منجمان تغییری بسیار کوچک در روشنایی کوتوله ی سفید مشاهده کردند ، نشانه ای واضح از شی ای که از جلوی این ستاره ی مرده رد میشد .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۴ آبان

یک سیستم افکنش بسیار جالب تنها ز عکسهای سیاه و منشور برای نور افکنی تصویر تمام رنگی استفاده میکند . همکاری بین کالح دارتماوس و موسسه ی تحقیق دیزنی زوریخ میتواند در آینده به سیستم هایی منجر شود که وضوح عکس، تاثیر و رزولوشن را سبک و سنگین و عوض میکنند تا به نور افکنی های تمام رنگی دست یابند .
آنهایی که فیزیک را در حد ابتدایی مطلاعه کرده اند نمایش جدا شدن نور سفید از منشور و تشکیل رنگین کمان را دیده اند . این ایده ی دارتماوس و دیزنی چیزها را یک قدم فراتر برده و الگوریتم هایی برای دو پوشانه طراحی میکند ، تا یک تصویر تمام رنگی دلخواه را بازسازی کند ، در هر سمت منشور یکی . کل فرایند نصب حدود 30 دلار آمریکا هزینه میبرد ، البته اگر چاپگر لیزری را که برای چاپ پوشانه ها در پشت نماها در نظر نگیریم .
اولین پوشانه از شکاف ها استفاده میکند تا الگویی ساخته شده از نور را بسازد که هنگام عبور از منشور رنگین کمان میشود . به عبارتی ساده تر، یک رنگین کمان برابر یک پیکسل از رنگ است . پوشانه یا ماسک بعدی تصویر را هنگام خروج از منشور بازسازی میکند ، و مانع هر رنگی در رنگین کمان میشود که در عکس وجود ندارد . این تیم در مدلشان سه رنگ تولید کردند ، قرمز ، آبی و سبز . بنابراین ماسک دوم آن قسمتی از طیف را که آبی و قرمز را نشان میدهد را مانع میشود تا رنگ سبز بسازد یا مانع سبز میشود تا بنفش بسازد .

ادامه مطلب