تصویر و هنر
الناز فرجی۲۲:۱۸ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۱ آبان

برندگان جوایز leaf امسال معرفی شدند . مراسم اهدای جوایزی که به دنبال طراحی های معماری نوآورانه در طبقه بندی های مختلفی میگردد. برنده ی نهایی hiroshi nakamura & NAP Co به خاطر پروژه ی کلیسای کوچک ribbon اش بود. one central park ( پارک مرکزی) سیدنی منطقه ی مسکونی پیچیده ای با تکنولوژِی سبز و مناسب است و لازم به ذکر است که یک چرخ آفتاب 110 تونی زیبا نیز دارد .
کلیسای کوچک ریبون با این حال دارای دو پلکان مارپیچ است که از راه های جداگانه ای شروع شده و به آرامی به بالا میرود تا یک وسیله ی مشاهده در بالاترین نقطه ی ساختمان برسد . این ساختمان در منطقه ی خوش منظره ی یک هتل واقع شده و به دریاهای دوردست ژاپن دید دارد . پلکان به هم ملحق شونده نماد ازدواج اند . داخل این کلیسا مستقیما به آن محل مشاهده میرسد و عظمت و شکوه میدهد . به علاوه ساختمان با شیشه کاری ها در بر گرفته شده تا کلیسا را با نور طبیعی پر کند .

ادامه مطلب
نرم افزار
مصطفی طبری۱۸:۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۰ آبان

این برنامه با چند سرویس/پرتوکل چت نظیر Jabber، IRC، Google Talk، Facebook Chat، Twitter و Yahoo پشتیبانی می کند اما شاید برجسته ترین ویژگی این پیام رسان ویژگی های امنیتی و حریم خصوصی آن باشد.
این نرم افزار از پروتکل OTR به منظور رمزنگاری پیام های شما بهره می برد. در این شیوه از چند کامپیوتر داوطلب شبکه شده به منظور ایجاد امنیت و ناشناس ماندن شما بهره گرفته می شود. در این نرم افزار حتی تاریخچه گفتگوها نیز بصورت پیش فرض غیرفعال می باشد. به گفته کیت کرائوس مدیر سیاست های عمومی این شرکت، تمامی پیام ها و عملکرد شما در این نرم افزار از چشم افراد دیگر پنهان می مانند؛ چه این افراد سازمان های حکومتی یک کشور دیگر باشند و یا یک کمپانی که سعی می کند به شما یک جفت چکمه بفروشد، اطلاعات شما پنهان خواهند ماند.
این پیام رسان مخاطبین شما را از سرویس هایی که استفاده می کنید واردسازی می کند و بنابراین نیازی به واردسازی مجدد پس از نصب ویندوز، لینوکس یا مکینتاش نخواهید داشت.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۵:۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۰ آبان

به گفته ال جی، عرضه جهانی گوشی LG V10 از این هفته آغاز می شود. این گوشی هوشمند نخست در آمریکا، چین و هنگ کنگ عرضه شده و سپس در بازار آمریکای شمالی، اروپا، آسیا، آمریکای لاتین، خاورمیانه و ایالت های مستقل آمریکا در ماه آینده عرضه می شود.
در آمریکا V10 توسط T-Mobile از دیروز عرضه شده و AT&T دیگر اپراتور برجسته آمریکایی این گوشی را در ششم نوامبر عرضه خواهد کرد.
نمایشگر 5.7 اینچی این گوشی هوشمند در نوع خود ویژه است. در کنار وضوح QuadHD نمایشگر اصلی، یک نمایشگر کوچک و همواره روشن نیز در نظر گرفته شده که وظیفه نمایش زمان، نوتیفیکیشن ها و همچنین دستیابی به اپ ها و تنظیمات مختلف را برعهده دارد.
این گوشی از دو دوربین 5 مگاپیکسلی در قسمت جلویی بهره می برد که امکان ثبت سلفی های واید و گروهی را فراهم می کند.

ادامه مطلب
گوناگون
مصطفی طبری۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۰ آبان

فروشگاه اپل در دبی به عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه اپل در دنیا به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

در حال حاضر بزرگ‌ترین فروشگاه اپل در "Garden Store" لندن با مساحتی حدود ۳۷۱۶ متر مربع قرار دارد و به‌زودی فروشگاهی با مساحت نزدیک ۴۶۴۵ متر مربع به عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه اپل در دبی به‌راه می‌افتد. این فروشگاه در مرکز خرید "Mall of the Emirates" قرار دارد.

بکمن، مدیر ارشد بازارهای اروپا و خاورمیانه اپل، در این خصوص این‌گونه گفته است: «ما بیش از ۳۰ سال است اینجا هستم و محصولات خود را عرضه می‌کنیم. بسیار محبوب هستیم و فروشگاه‌های ما هویت ما در جامعه است، امارات متحده عربی به‌شدت نوآور و خلاق است و این برای ما بسیار مهم و حائز اهمیت است.»

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۲:۴ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۰ آبان

چند ماه پیش اوضاع اچ تی سی به حدی بهم ریخته بود که اکثر کارشناسان گمان کردند این شرکت تایوانی نخستین تولیدکننده بزرگ اندرویدی است که به بن بست خواهد خورد. گزارش مالی سه ماهه اخیر این شرکت نیز به نوعی وضعیت بدش را اثبات می کند. اگرچه اچ تی سی در فصل گذشته 138.6 میلیون دلار ضرردهی داشته و نسبت به 265 میلیون دلاری که در سه ماهه قبل از آن به ثبت رسانده بطور قابل محسوسی کم شده اما به هر حال ضرر، ضرر است!
اما براساس شایعات اخیر بنظر می رسد این شرکت براساس درخواست سرمایه گذاران و شرکایش دیگر قصد ندارد گزارشات مالی خود را در آینده منتشر کند.
در دنیای بورس و خرید و فروش سهام، گزارشات راهنما به خریدارن کمک می کنند تا تخمین بزنند در چهارماهه آینده به چه میزان ضرر یا سوددهی را شاهد خواهند بود. وقتی میزان سهام خریداری شده، پتانسیل سوددهی آنها و میزان تقاضا برای محصولات آن شرکت را بدانید، حساب کردن سود در آینده چندان مشکل نیست. زمانی که ارزش سهام یک شرکت کاهش پیدا می کند و به عبارت ساده تر آینده چندان روشنی را نشان نمی دهد سرمایه گذاران رغبتی برای خرید سهامش پیدا نمی کنند. این مشکل متاسفانه برای اچ تی سی در ماه آگوست رخ داد؛ زمانی که ارزش سهام این شرکت تایوانی به زیر ارزش واقعی خودش سقوط کرد و به زبان بی زبانی می گفت این کسب و کار ارزش سرمایه گذاری ندارد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴ جمعه ۸ آبان

قلب میتوان یکی از سخت ترین ها باشد . قلب مانند دیگر اعضای بدن خودش درست نمیشود . بنابراین کسانی که مشکل قلب دارند تنها باید در لیست انتظار های طولانی برای یک پیوند به موقع باشند . همه ی اینها ممکن است در آینده ی نزدیک تغییر کند ، چون یک گروه تحقیق ار دانشگاه کارنیج ملون روشی از چاپ سه بعدی اعضای بدن با مواد نرم پیدا کرده اند . بیشتر چاپ های سه بعدی شامل موادی میشوند که خود حمایتگر اند ، مانند آنهایی که در قفسه ی سینه ی تیتانیومی و استخوان جناغ وسیلیکون استفاده میشوند تا به دوباره تولید رشته ی عصبیی کمک کنند یا پلاستیک قابل انعطاف که مدل یک قلب سه بعدی را برای برنامه های جراحی بسازند . اما وقتی صحبت از برگرداندن مواد نرم میشود ، سختی اش در این است که هر لایه ی چاپ سه بعدی شده ی اضافه از حمایت لازم برای قبلی ها برخوردار نیست .
گروه Regenerative biomaterials and therpaeutics در دانشگاه کارنیج ملون که تحت سرپرستی آدام فاینبرگ پروفسور علوم و مهندسی مواد و مهندسی بیوشیمی است ، روش چاپ سه بعدی قلب ها و شریان الکیلی را با مواد مانند کلاژن و فیبرین نشان میدهند . این تیم همچنین قادر بود تا چاپ گر های سه بعدی مخصوص مشتری ارزانی را با سخت افزار و نرم افزار منبع آزاد بگیرد .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴ جمعه ۸ آبان

همراه چندین نمونه ی اولیه موتور که در نمایشگاه tokyo moto نمایش داده شدند ، هوندا نیز به روز رسانی مدل های کراس اور ایکس اش را با نام های VFR 1200 X Crosstourer ، NC750 X و CB500X معرفی کرد . در طراحی دو تای آخری تغییراتی ورت گرفته که در توکیو کاملا نشان داده میشود ، در حالیکه حامل Adventure touring اش به روز رسانی های کارآمدی دریافت میکند . یک هفته قبل از باز شدن چهل و چهارمین نمایشگاه موتور توکیو ، هوندا شروع به دادن اخبار بیشتری درباره ی خط مدلهای 2016 اش میکند، بعد از موج اولیه ی نمونه های اولیه ، به رهبری سه چرخه ی Neowing ، و قسمت دومی که شامل یک تجدید جسم جدید از super club بود ، حالا زمان چند به روز رسانی چند مدل واقعی است .
NC750X و CB500X ( به عنوان 400 X در بازار ژاپنی وجود دارد ) دو مدل متوسط کراس اور اند که در لیست خیلی کشورها بالاترین فروش را داشته اند . به خصوص در بازارهای اروپایی. برای سال 2016 هر دو دوباره طراحی شدند تا یک زمینه ی بصری رایج برای کل خانواده ی کراس اور بسازند . هوندا تصمیم گرفت که قبل از ارائه ی کامل مدل جدیدش در توکیو چیزی از به روز رسانی های تکنیکی اصلی اش نگوید و یک عکس تیزر از هر موتور نشان داد .

ادامه مطلب
پوشیدنی
الناز فرجی۱۲:۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۸ آبان

آیا فکر میکنید سیری راهی امن برای استفاده از گوشی در ماشین است ؟ AAA اصرار دارد که دوباره در این باره فکر کنید . سازمان AAA برای امنیت ترافیک در روز پنجشنبه مقاله ای منتشر کرد که میگوید تکنولوژی هندزفری حواس راننده ها را پرت میکند ، حتی اگر چشمهایشان به جلو نگاه کنند و دستهایشان روی فرمان باشد . وسیله های نمایشگاه مختلفی در ماشین و همچنین سیستم صدا روی گوشی ها ؛ به عنوان بخشی از مطالعه در نظر گرفته میشوند . خیلی از ماشین های مدرن مجهز به سیستم های نمایشگر حرفه ای هستند که هدایت ، صدا و کارهای وسیله ی نقلیه را کنترل میکنند . اتومبیل سازان سیستم های هندزفری ( بدون استفاده از دست ) نصب میکنند که به راننده ها امکان کنترل این سیستم های نمایش را با فرمان های صوتی میدهند . گوشی های iOS , android و ویندوز دستور العمل مشابهی دارند که اغلب در حین رانندگی استفاده میشوند .
بدترین سیستم ها 27 ثانیه بعد از انجام یک کار باعث حواس پرتی رانندگان شدند . گرچه aaa عنوان میکند که همه ی سیستم ها خطری احتمالی برای اپراتورهایشان دارند . حتی بهترین سیستم ها میتوانند 15 ثانیه بعد از انجام کاری باعث حواس پرتی صاحبشان شوند .

ادامه مطلب